Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vine inspectia fiscala din nou. Si ce daca...

05-Nov-2009
4112

Problema fiscala


Inspectia fiscala este un eveniment nedorit pentru multi dintre noi, motiv pentru care trebuie sa ne cunoastem temeinic drepturile. Care sunt armele cu care putem lupta impotriva Fiscului? Care sunt limitele in care pot actiona organele de control?

Regula
Inspectia fiscala se efectueaza o singura data pentru fiecare impozit, taxa, contributie si alte sume datorate bugetului general consolidat si pentru fiecare perioada supusa impozitarii.

Exceptia
Conducatorul inspectiei fiscale competent poate decide reverificarea unei anumite perioade daca de la data incheierii inspectiei fiscale si pana la data implinirii termenului de prescriptie:

* apar date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali la data efectuarii verificarilor sau
* apar erori de calcul care influenteaza rezultatele verificarilor.

Astfel, daca nu exista aceste situatii, efectuarea a doua controale fiscale pentru aceeasi perioada este inadmisibila.

*************************************
TAXE si IMPOZITE ACTUAL
cea mai buna decizie profesionala

Cele mai bune decizii le luam sub presiune, in situatii de criza!
**************************************
Totusi, daca organele fiscale incalca aceste conditii si efectueaza un al doilea control fara sa detina date suplimentare, pentru aceeasi perioada de timp si pentru aceleasi obiective, actele intocmite in cel de-al doilea control sunt lovite de nulitate. In acest caz, avem posibilitatea de a refuza prezentarea documentelor aferente perioadei verificate.

Datele suplimentare, necunoscute organelor de inspectie fiscala la data efectuarii inspectiei fiscale, pe care se poate fundamenta decizia de reverificare a unei anumite perioade, pot rezulta din situatii precum:

a) efectuarea unui control incrucisat asupra documentelor justificative ale unui grup de contribuabili din care facem parte noi;
b) obtinerea pe parcursul actiunilor de inspectie fiscala efectuate la alti contribuabili a unor documente sau informatii suplimentare referitoare la activitatea noastra, intr-o perioada care a fost deja supusa inspectiei fiscale;
c) solicitari ale organelor de urmarire penala sau ale altor organe ori institutii indreptatite potrivit legii;
d) informatii obtinute in orice alt mod, de natura sa modifice rezultatele controlului fiscal anterior.

Atentie
In cazul in care, ca urmare a desfiintarii actului administrativ, este necesara reverificarea unei perioade impozabile, aceasta se va efectua de catre o alta echipa de inspectie fiscala decat cea care a incheiat actul contestat.

Respectand aceste conditii, Fiscul poate efectua reverificarea unei perioade impozabile doar pana la implinirea termenului de prescriptie, respectiv 5 ani sau 10 ani in caz de infractiuni. In acest sens, va intocmi un referat in care sunt prezentate motivele solicitarii. Referatul este supus aprobarii conducatorului organului de inspectie fiscala competent, iar dupa aprobare se programeaza actiunea de inspectie fiscala.

Concluzie
O societate comerciala nu poate fi supusa unui al doilea control pentru aceeasi perioada si pentru aceleasi impozite daca nu au aparut date suplimentare necunoscute organului de control.

Este abuziv sa fim controlati de doua ori pentru aceeasi perioada chiar si de catre organe de control diferite. In acest caz, neexistand date suplimentare, cel de-al doilea procesverbal trebuie contestat deoarece este lovit de nulitate, chiar daca el corespunde adevarului.

Acte normative aplicabile:
Art. 105 alin. (3) din Codul de procedura fiscala
Pct. 102.4-102.6 din Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala, aprobate prin H.G. nr. 1.050/2004

Articol adaugat la 05 noiembrie 2009

Articol preluat din Newsletterul Taxe si Impozite Actual nr. 35/ octombrie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016