Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost aprobata Procedura de inregistrare a persoanelor neimpozabile in vederea utilizarii unor regimuri speciale pentru serviciile electronice. Declarare TVA

03-Aug-2020
1955

Ordinul nr. 3039/2020 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.737/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile, in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 314 si art. 315 din Codul fiscal, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 684 din 31 iulie 2020.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 31 iulie 2020, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile, in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 314 si art. 315 din Codul fiscal, persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana care opteaza pentru utilizarea regimului non-UE trebuie sa depuna si o declaratie prin care se confirma ca persoana nu si-a stabilit sediul activitatii economice pe teritoriul Uniunii Europene si nu dispune de un sediu fix pe teritoriul acesteia.

Pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform prevederilor art. 316 din Codul fiscal si pentru care s-a acceptat utilizarea regimului UE, informatia privind calitatea de persoana impozabila care utilizeaza regimul UE se mentioneaza in registrul contribuabililor. Calitatea de persoana impozabila care utilizeaza regimul UE nu anuleaza obligatiile de declarare si plata a taxei rezultate din calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal. 

Informatiile care permit identificarea persoanelor impozabile care utilizeaza regimul UE sau regimul non-UE, avand Romania ca stat de inregistrare, se transmit de catre organul fiscal celorlalte state membre, prin intermediul retelei CCN/CSI, conform specificatiilor tehnice transmise de Comisia Europeana si implementate de Centrul National pentru Informatii Financiare.

Extras din Ordinul 3039/2020:

Avand in vedere Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 815/2012 al Comisiei din 13 septembrie 2012 de stabilire a normelor detaliate de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 904/2010 al Consiliului, in ceea ce priveste regimurile speciale pentru persoanele impozabile nestabilite care presteaza servicii de telecomunicatii, servicii de radiodifuziune si de televiziune sau servicii electronice catre persoane neimpozabile, modificat prin Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2018/980 al Comisiei,

tinand cont de Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011 al Consiliului din 15 martie 2011 in ceea ce priveste regimurile speciale pentru persoanele impozabile nestabilite care presteaza servicii de telecomunicatii, servicii de radiodifuziune si de televiziune sau servicii electronice, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 967/2012 al Consiliului si regulamentele de punere in aplicare (UE) nr. 1.042/2013 si nr. 2017/2.459 ale Consiliului, precum si de avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa nr. 785.797 din 23.07.2020,

in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 5 alin. (4) si al art. 314 si 315 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 79, 80 si art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. I. -
Anexa la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.737/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile, in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 314 si art. 315 din Codul fiscal, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 25 din 10 ianuarie 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La punctul 6, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(2) Persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana care opteaza pentru utilizarea regimului non-UE trebuie sa depuna si o declaratie prin care se confirma ca persoana nu si-a stabilit sediul activitatii economice pe teritoriul Uniunii Europene si nu dispune de un sediu fix pe teritoriul acesteia."
2. Punctul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
17. Pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform prevederilor art. 316 din Codul fiscal si pentru care s-a acceptat utilizarea regimului UE, informatia privind calitatea de persoana impozabila care utilizeaza regimul UE se mentioneaza in registrul contribuabililor. Calitatea de persoana impozabila care utilizeaza regimul UE nu anuleaza obligatiile de declarare si plata a taxei rezultate din calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal."
3. Punctul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
20. Informatiile care permit identificarea persoanelor impozabile care utilizeaza regimul UE sau regimul non-UE, avand Romania ca stat de inregistrare, se transmit de catre organul fiscal celorlalte state membre, prin intermediul retelei CCN/CSI, conform specificatiilor tehnice transmise de Comisia Europeana si implementate de Centrul National pentru Informatii Financiare."
4. La punctul 35, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
"
c) persoana impozabila, care utilizeaza regimul UE si care indeplineste conditiile prevazute la art. 278 alin. (8) din Codul fiscal, nu opteaza ca locul prestarii sa fie stabilit in conformitate cu prevederile art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, respectiv la beneficiar."
5. Dupa punctul 35 se introduce un nou punct, punctul 351, cu urmatorul cuprins:
"
351.
(1). Pentru aplicarea prevederilor pct. 35 lit. c), organul fiscal competent identifica, cu ajutorul aplicatiei informatice, persoanele impozabile care utilizeaza regimul Mini One Stop Shop si care, in declaratiile speciale de TVA, depuse in Romania potrivit art. 315 alin. (6) din Codul fiscal, au declarat prestari de servicii a caror valoare totala, fara TVA, nu depaseste, in anul calendaristic curent, 10.000 euro (46.337 lei) si nu a depasit aceasta suma in cursul anului calendaristic precedent. Persoanele selectate sunt inscrise in Lista persoanelor impozabile care utilizeaza regimul special Mini One Stop Shop si care indeplinesc conditiile prevazute la art. 278 alin. (8) din Codul fiscal.
(2) Selectia se face anual, in perioada 20 aprilie-1 mai, pe baza declaratiilor speciale de TVA depuse pentru anul precedent si pentru trimestrul I al anului in care se face selectia.
(3) Organul fiscal competent notifica, prin intermediul mesajelor electronice, persoanele impozabile care sunt cuprinse in lista prevazuta la alin. (1) in legatura cu dreptul acestora de a opta ca locul prestarii serviciilor sa fie stabilit in conformitate cu prevederile art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, respectiv la beneficiar.
(4) Optiunea se exercita prin depunerea formularului (085) «Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii prevederilor art. 278 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal», potrivit modelului aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 15 zile de la primirea notificarii.
(5) Persoanele impozabile care, in urma notificarii, opteaza sa aplice prevederile art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, respectiv presteaza servicii pentru care locul prestarii este la beneficiar, sunt eligibile pentru utilizarea in continuare a regimului special.
(6) Persoanele impozabile care, in urma notificarii, nu depun formularul (085) in termenul prevazut la alin. (4) nu mai indeplinesc conditiile pentru utilizarea regimului special. In aceasta situatie, potrivit prevederilor art. 278 alin. (8) din Codul fiscal, locul prestarii de servicii se considera a fi la prestator, situatie in care informatiile privind valoarea si taxa pe valoarea adaugata aferenta operatiunilor se inscriu in formularul (300) «Decont de taxa pe valoarea adaugata»."
6. In tot cuprinsul anexei sintagma "Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 815/2012" se inlocuieste cu sintagma "Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 815/2012, cu modificarile ulterioare".

Art. II. -
Structurile competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016