Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost modificata procedura de acordare a indemnizatiilor conform OUG 132/2020 . Documente necesare

19-Iul-2021
6388
A fost modificata procedura de acordare a indemnizatiilor conform OUG 132/2020 . Documente necesare

Hotararea nr. 677/2021 privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.

Pentru decontarea indemnizatiei de 75% din salariul de baza brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, angajatorii depun o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social.

Cererea va fi datata si semnata de reprezentantul legal.

Din declaratia pe propria raspundere trebuie sa reiasa diminuarea cifrei de afaceri realizate in raport cu luna anterioara aplicarii masurii de reducere a activitatii.

Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la art. 11 alin. (1) din ordonanta de urgenta.

In situatia identificarii unor inadvertente in documentele depuse, precum si in situatia in care documentele depuse sunt incomplete, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, care au inregistrat cererea prevazuta, solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.

Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.

Modelul cererii prevazute la alin. (1), modelul declaratiei pe propria raspundere a angajatorului, prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta, precum si modelul listei persoanelor, prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. d) din ordonanta de urgenta, care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (7) din ordonanta de urgenta, se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


In aplicarea indemnizatiei lunare in cuantum de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021, persoanele care au beneficiat de indemnizatia prevazuta la art. XV alin. (1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) in cazul profesionistilor prevazuti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si al persoanelor care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe, astfel cum sunt prevazute de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin inregistrarea unei reduceri a veniturilor nete realizate in luna pentru care se solicita indemnizatia fata de media veniturilor nete lunare din anul 2019, indiferent de valoarea acesteia;

b) in cazul persoanelor care au incheiate conventii individuale de munca potrivit Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, prin diminuarea orelor de munca prestate de catre acestea in cadrul cooperatiei.

Prin exceptie, pentru persoanele care nu au realizat venituri in anul 2019, reducerea veniturilor realizate in luna pentru care se solicita indemnizatia se raporteaza la veniturile estimate in declaratia unica, respectiv norma de venit stabilit, in anul 2020.

Pentru a beneficia de indemnizatie, persoanele indreptatite depun direct sau, dupa caz, prin cooperatie, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, o cerere insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiei de acordare a indemnizatiei.

Cererea si declaratia pe propria raspundere se transmit in format electronic sau in format letric, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social, pana cel tarziu in ultima zi a lunii curente pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

Plata indemnizatiei se efectueaza in cel mult 10 zile lucratoare de la data depunerii documentelor potrivit prevederilor alin. (4).

Modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere prevazute la alin. (3) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."


Extras din Hotararea 677/2021:

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. I. -

Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 794 din 31 august 2020, cu completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
(1) Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, angajatorii depun o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social.

(2) Cererea prevazuta la alin. (1) insotita de documentele prevazute la art. 11 alin. (1) din ordonanta de urgenta va fi datata si semnata de reprezentantul legal.

(3) In situatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta, angajatorul depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza careia isi are sediul social, copii de pe toate deciziile privind reducerea timpului de lucru, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile si drepturile salariale aferente, din perioada de 30 de zile calendaristice prevazuta la art. 1 alin. (3) din ordonanta de urgenta, precum si copii de pe comunicarile acestora catre salariat.

(4) Pentru situatia prevazuta la art. 1 alin. (17) din ordonanta de urgenta, din declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta trebuie sa reiasa diminuarea cifrei de afaceri realizate in raport cu luna anterioara aplicarii masurii de reducere a activitatii.

(5) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la art. 11 alin. (1) din ordonanta de urgenta.

(6) In situatia identificarii unor inadvertente in documentele depuse potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) din ordonanta de urgenta, precum si in situatia in care documentele depuse sunt incomplete, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, care au inregistrat cererea prevazuta la alin. (1), solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
(7) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.

(8) Modelul cererii prevazute la alin. (1), modelul declaratiei pe propria raspundere a angajatorului, prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta, precum si modelul listei persoanelor, prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. d) din ordonanta de urgenta, care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (7) din ordonanta de urgenta, se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."

2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 2. -
(1) In aplicarea prevederilor art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, conditia pentru acordarea indemnizatiei este indeplinita, dupa cum urmeaza:

a) in cazul profesionistilor prevazuti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si al persoanelor care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe, astfel cum sunt prevazute de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin inregistrarea unei reduceri a veniturilor nete realizate in luna pentru care se solicita indemnizatia fata de media veniturilor nete lunare din anul 2019, indiferent de valoarea acesteia;

b) in cazul persoanelor care au incheiate conventii individuale de munca potrivit Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, prin diminuarea orelor de munca prestate de catre acestea in cadrul cooperatiei.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), pentru persoanele care nu au realizat venituri in anul 2019, reducerea veniturilor realizate in luna pentru care se solicita indemnizatia se raporteaza la veniturile estimate in declaratia unica, respectiv norma de venit stabilit, in anul 2020.

(3) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, persoanele indreptatite depun direct sau, dupa caz, prin cooperatie, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, o cerere insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiei de acordare a indemnizatiei.
(4) Cererea si declaratia pe propria raspundere prevazute la alin. (3) se transmit in format electronic sau in format letric, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social, pana cel tarziu in ultima zi a lunii curente pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

(5) Plata indemnizatiei se efectueaza in cel mult 10 zile lucratoare de la data depunerii documentelor potrivit prevederilor alin. (4).

(6) Modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere prevazute la alin. (3) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."

3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 5. -
Pentru depunerea in format electronic a cererilor si a documentelor prevazute la art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (4), art. 3 alin. (2) si art. 4 alin. (3) se pot folosi modele de cereri si formulare electronice publicate pe platforma Punctul de contact unic electronic, ale carui organizare si functionare sunt reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, sau pe platforma aici.gov.ro."

4. Articolul 7 se abroga.

Art. II. -
Ordinele ministrului muncii si protectiei sociale prevazute la art. 1 alin. (8) si art. 2 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare, astfel cum este modificata prin prezenta hotarare, se emit in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016