Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala de Legea 127/2021

12-Mai-2021
2114

ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

TABEL COMPARATIV

TITLUL IX - Solutionarea litigiilor fiscale generate de interpretarea si aplicarea acordurilor si conventiilor care prevad evitarea/eliminarea dublei impuneri

Forma Codului de procedura fiscala INAINTE de modificarea adusa de Legea 127/2021

Art. 2833 „Plangeri” alin. (6) lit. d) si pct. 2 al lit. e):

Plangerea persoanei afectate trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii si documente:
...............................................................
d) o trimitere la normele legale in vigoare si la acordurile sau conventiile prevazute la art. 2831 alin. (3) lit. a). in cazul in care se aplica mai multe acorduri sau conventii, persoana afectata precizeaza conventia care genereaza chestiunea litigioasa;


e) informatii si copii ale documentelor justificative cu privire la:
................................
2. detalii privind caile de atac administrative si judiciare, procedurile initiate de persoana afectata in ceea ce priveste tranzactiile relevante, precum si copii ale deciziilor de solutionare a
contestatiei si/sau ale hotararilor judecatoresti pronuntate, dupa caz, in legatura cu chestiunea litigioasa; 


Forma Codului de procedura fiscala DUPA modificarea adusa de Legea 127/2021

La art. I pct. 3, la articolul 2833, litera d) si punctul 2 al literei e) ale alineatului (6) se modifica:
.......................................
d) o trimitere la normele legale in vigoare si la acordurile sau conventiile prevazute la art. 2831 alin. (3) lit. a). in cazul in care se aplica mai multe acorduri sau conventii, persoana afectata precizeaza acordul sau conventia care genereaza chestiunea litigioasa;

e) informatii si copii ale documentelor justificative cu privire la:
...................................................................
2. detalii privind caile de atac administrative si judiciare exercitate de persoana afectata, procedurile initiate de persoana afectata in ceea ce priveste tranzactiile relevante, precum si copii ale deciziilor de solutionare a contestatiei si/sau ale hotararilor judecatoresti pronuntate, dupa caz, in legatura cu chestiunea litigioasa;


Forma Codului de procedura fiscala INAINTE de modificarea adusa de Legea 127/2021

Art. 2837 alin. (1):
(1) in cazul in care comisia consultativa nu este infiintata in termenul prevazut la art. 2836 alin. (4) intrucat A.N.A.F. sau celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza nu au nominalizat cel putin o persoana independenta si un supleant al acesteia in comisia consultativa, persoana afectata poate adresa o sesizare in acest sens instantelor competente sau oricarui alt organism national imputernicit sa faca numiri din statele membre care nu au facut nominalizarile. In Romania organismul national imputernicit sa faca numiri este Ministerul Finantelor Publice.

Forma Codului de procedura fiscala DUPA modificarea adusa de Legea 127/2021

La art. I pct. 3, alin. (1) al art. 2837 se modifica:

(1) In cazul in care comisia consultativa nu este infiintata in termenul prevazut la art. 2836 alin. (4), persoana afectata poate sa adreseze o sesizare pentru infiintarea comisiei consultative unei instante competente sau oricarui alt organism national imputernicit sa faca numiri din statele membre in cauza.

Pentru a vedea restul tabelului,click AICI»»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici