Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa cresti cifra de afaceri a firmei: 5 strategii

29-Aug-2023
1439
Cum sa cresti cifra de afaceri a firmei: 5 strategii
Orice antreprenor isi doreste mai multe incasari, ceea ce se traduce si printr-un profit mai mare. Indiferent ca vorbim despre intreprinderi mari sau mici, o afacere de succes trebuie intretinuta printr-o administrare eficienta a tuturor activitatilor firmei. Pentru a creste incasarile, nu doar strategia de marketing este importanta, ci si alte aspecte, cum ar fi revizuirea serviciilor si a produselor oferite. Descopera in continuare cateva strategii utile pentru cresterea cifrei de afaceri a firmei tale. 

1. Extinde-ti afacerea

In prezent, lumea afacerilor este extrem de competitiva, astfel incat nu este o alegere profitabila sa te limitezi la o singura zona geografica. Extinderea afacerii din punct de vedere geografic creste substantial baza de clienti. Prin urmare, ia in considerare deschiderea unor sedii noi in alte orase. Daca vinzi produse, nu servicii, o idee buna este sa extinzi vanzarile in mediul online. Astfel, poti face livrari in toata tara sau chiar si in strainatate fara a fi nevoie de inchirierea/cumpararea si intretinerea unor spatii noi. Pentru o buna gestionare a tuturor incasarilor, un cont pentru imm poate fi ceea ce ai nevoie.

2. Retine clientii existenti

Conform specialistilor, clientii deja existenti aduc un profit mai mare decat cei noi. Principiul Pareto, care are la baza regula 80/20, spune ca 80% din incasari sunt obtinute de pe urma a 20% dintre clienti sau a 20% dintre produse/servicii. 


Cum poti retine clientii:
  • ofera cupoane si discounturi de loialitate pentru clientii fideli;
  • mentine o comunicare constanta cu acestia, cum ar fi prin trimiterea noutatilor prin e-mail/SMS sau a urarilor cu ocazia zilei de nastere;
  • dezvolta un departament de servicii clienti;
  • creeaza evenimente pentru informarea clientilor;
  • comunica in mediul online prin prezentarea produselor/serviciilor si a avantajelor acestora sub forma de brosuri, reprezentari grafice sau materiale video interactive. 

3. Actualizeaza preturile, produsele si serviciile

Atat cresterea, cat si scaderea preturilor poate avea un impact major asupra vanzarilor. Fii mereu la curent cu ceea ce ofera competitorii tai, astfel incat sa stii cand este momentul sa scumpesti produsele sau sa oferi reduceri. Daca poti creste preturile fara sa pierzi clienti, acest lucru va produce o crestere marcanta a cifrei de afaceri. 

De asemenea, poate fi necesar sa introduci produse sau servicii noi de care clientii tai au nevoie si care vin in completarea catalogului existent. Spre exemplu, daca vinzi costume de baie, produsele adiacente sunt gentile de plaja, slapii, cremele de protectie solara, acceleratoarele de bronz, cardiganele de plaja sau colacele. 

4. Schimba strategia de marketing

Marketingul reprezinta un instrument eficient pentru a atrage clienti noi. Acesta poate fi realizat prin numeroase metode, spre exemplu:
  • Colaborari: alte firme similare sau persoane cu influenta iti pot promova brandul, castigul fiind de ambele parti. 
  • Concursuri: asa-numitul „giveaway” care se practica pe retelele de socializare ajuta la promovare datorita distribuirii in masa a postarilor/paginii.
  • Discounturi sau oferte speciale: reducerile ocazionale sunt utile pentru a creste rapid vanzarile si a crea mai mult trafic pe website-ul firmei. De asemenea, poti opta pentru ofertele de tipul „2 la pret de 1” sau discount la al doilea produs cumparat. 
  • Pachete de servicii/produse: gruparea mai multor produse sau servicii intr-un pachet economic aduce avantaje atat clientului, cat si firmei. 
  • Sponsorizari: iti poti creste vizibilitatea si prin sponsorizarea unor evenimente sportive (cum ar fi maratoanele), a unor concursuri sau organizatii non-guvernamentale. 

O alta metoda eficienta de a aduce brandul tau in atentia potentialilor clienti este sa colaborezi cu o firma de marketing digital care ofera servicii SEO (Search Engine Optimization). Acestea asigura promovare prin cresterea vizibilitatii in motoarele de cautare. 

5. Revizuieste metodele de plata

Metodele de plata sunt un alt aspect important pentru retinerea clientilor existenti si atragerea celor noi. Este important sa oferi metode multiple de achitare a produselor/serviciilor, inclusiv plata cu cardul bancar. De asemenea, atunci cand vine vorba de sume mari, multi clienti tind sa aleaga o companie care permite plata in rate. Ia in considerare si alegerea celor mai economice metode de livrare, deoarece costul livrarii ii poate impiedica pe unii clienti sa finalizeze comanda. 


In concluzie, pentru a te bucura de o crestere a incasarilor in firma ta, fa o analiza completa a situatiei actuale, ia in considerare strategiile prezentate si afla ce modificari se preteaza.


Sursa foto: Freepik.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016