Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Esti antreprenor? Iata 3 modalitati de finantare pentru dezvoltarea afacerii tale

26-Mai-2022
1186
Esti antreprenor? Iata 3 modalitati de finantare pentru dezvoltarea afacerii tale

Succesul unei afaceri tine de viziunea ambitioasa si pe termen lung a antreprenorului, sustinuta de surse de finantare de incredere. Fie ca ai nevoie de achizitia de mijloace fixe, materie prima sau iti doresti sa investesti in software-uri inovative, aceste nevoi presupun cheltuieli considerabile, care, in cazul in care nu pot fi sustinute din capital propriu, pot fi acoperite de alte surse de finantare.

Credit fara garantii
Un credit IMM fara garantii este potrivit afacerilor mici si mijlocii, deoarece, asa cum ii spune si denumirea, nu necesita garantii materiale din partea solicitantului creditului. Valoarea obtinuta prin intermediul unui astfel de credit poate fi folosita atat pentru finantarea nevoii de capital de lucru, cat si pentru mici investitii care sa contribuie la dezvoltarea unei afaceri. In functie de unitatea bancara pentru care optezi, graficul de rambursare a unui credit fara garantii poate fi construit intr-o maniera flexibila, care sa se adapteze specificului afacerii tale.

Pe langa avantajul care vine din faptul ca nu necesita garantii materiale pentru aprobarea unei finantari, un credit fara garantii pentru IMM presupune si un proces rapid de aprobare, in care primesti consultanta gratuita pana la aprobarea finantarii.
Mai mult decat atat, odata ce accesezi un credit fara garantii pentru afacerea ta, beneficiezi si de un cont curent atasat pentru desfasurarea activitatii curente, avand posibilitatea astfel sa iti gestionezi mai usor conturile bancare.

Fonduri europene nerambursabile
Fondurile europene reprezinta surse de finantare nerambursabile pentru IMM-urile care activeaza in diverse domenii, de la agricultura si turism, pana la IT si sanatate.
In Romania, accesarea de fonduri europene nerambursabile pentru dezvoltarea afacerii este destul de populara printre antreprenori, deoarece spre deosebire de obtinerea unui credit bancar, fondurile europene nu trebuie restituite. Cu toate acestea insa, daca aprobarea unui credit bancar se poate face si in 48 de ore, procesul pentru aprobarea fondurilor europene este unul destul de lung si poate dura intre 6 si 12 luni, iar la baza lui trebuie sa existe un proiect de investitie complex care presupune o documentatie stufoasa.

De asemenea, trebuie sa ai in vedere faptul ca pentru obtinerea de fonduri europene nerambursabile trebuie sa dispui de o cofinantare care poate fi intre 10%-50% din totalul fondurilor pentru investitie, in functie de tipul de fond nerambursabil la care apelezi.

Crowdfunding
Acest tip de finantare reprezinta o modalitate moderna de a atrage investitori, reglementata de Uniunea Europeana. Procesul de finantare are loc pe platformele special concepute pentru crowdfunding, iar investitorii sunt de fapt persoane care dispun de capitalul necesar si doresc sa investeasca in diverse afaceri.
Inscrierea pe o astfel de platforma nu este foarte complicata, insa trebuie sa acorzi o atentie deosebita regulilor si standardelor impuse de catre fiecare platforma in parte.
Pentru a atrage investitori pe o platforma de crowdfunding este necesar sa intocmesti un plan complex de dezvoltare a afacerii, deoarece competitia intre afaceri este una foarte mare pe aceste platforme, iar prin planul tau trebuie sa convingi investitorii ca fac cea mai buna alegere investind in afacerea ta.
Ca antreprenor, unul dintre principalele tale obiective este cu siguranta imbunatatirea si dezvoltarea de procese care sa vina in intampinarea nevoilor clientilor tai. Pentru asta, de-a lungul timpului va trebui sa investesti fie in achizitia de masini si utilaje noi, fie in tehnologii inovative care sa te aduca cu un pas in fata competitorilor tai pe piata.

Cum fiecare investitie in afacerea ta presupune costuri considerabile pentru companie, poti sa apelezi la diverse surse de finantare care sa te ajute sa iti atingi obiectivele, asigurand astfel un succes pe termen lung businessului tau.

Sursa foto: freepik.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016