Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 010: Cine o depune, termen si model de formular

04-Nov-2024
3126
Declaratia 010: Cine o depune, termen si model de formular
Declaratia 010 reprezinta unul dintre formularele esentiale in relatia unei entitati cu autoritatile fiscale din Romania. Aceasta este utilizata atat pentru inregistrarea fiscala initiala a unei companii sau organizatii, cat si pentru notificarea oricaror modificari care intervin pe parcursul activitatii. In acest articol vom analiza cine este obligat sa depuna Declaratia 010, cum se completeaza si care sunt termenele limita pe care entitatile trebuie sa le respecte pentru a evita sanctiunile.

Ce este declaratia 010

Declaratia 010 denumita "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", este documentul oficial prin care firmele, organizatiile si alte tipuri de entitati isi declara inregistrarea fiscala sau comunica modificari importante catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

In acest formular se mentioneaza toate informatiile esentiale despre entitatea juridica, inclusiv optiunile privind impozitul pe profit, TVA sau alte obligatii fiscale specifice. Scopul declaratiei este asigurarea unei evidente clare a entitatilor inregistrate fiscal in Romania si a obligatiilor acestora, facilitand o administrare fiscala corecta si transparenta.

Cine depune declaratia 010

Documentul se depune la ANAF de catre companii atunci cand inregistreaza entitatea din punct de vedere fiscal sau cand exista modificari ale datelor deja inregistrate (de exemplu, schimbarea sediului social, a codului CAEN, a numelui).

Concret, declaratia 010 se depune de catre:
  • persoanele juridice romane
  • asocierile si alte entitati fara personalitate juridica
  • detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, persoane juridice romane
  • reprezentantii legali, desemnati potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernuluinr.77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii,aprobata prin Legea nr. 184/2015, ai detinatorilor autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor,care nu sunt persoane juridice romane.

Declaratia 010 se poate depune fie direct, fie prin imputernicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal, atat la registratura organului fiscal competent, cat si prin posta, cu scrisoare recomandata. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui evidenta este inregistrat.

Cum se completeaza declaratia 010

Formularul se depune in doua exemplare. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la ANAF. Contribuabilul trebuie sa completeze corect si citet, cu majuscule, toate datele prevazute in declaratie.

Este important de specificat faptul ca, in situatia in care persoana impozabile depune declaratia 010 pentru inregistrarea unor mentiuni, trebuie sa completeze TOATE rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, INDIFERENT daca acestea au mai fost declarate.

Formularul contine mai multe sectiuni, inclusiv:

  • Date de identificare a contribuabilului (Cod de identificare fiscala , denumire, domiciliu fiscal, forma de organizare, cod CAEN, forma juridica, etc)
  • Date privind vectorul fiscal (inregistrarea ca persoana impozabila in scopuri de TVA, tipuri de operatiuni desfasurate, perioada fiscala, impozit pe profit sau pe veniturile microintreprinderilor, contributii sociale etc)
  • Date privind starea contribuabilului (dizolvare, radiere, daca este cazul)

Ce NU vrea ANAF sa stii. Piruete legale in aspecte fiscale - Lucrarea contine secrete legale pentru cele mai frecvente probleme fiscale>>>

Declaratia 010 - termen depunere 2024

D010 se depune cu ocazia infiintarii persoanei juridice, iar declaratia de mentiuni ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Termenele prevazute prin lege sunt:
  • 30 de zile de la data infiintarii/data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data obtinerii primului venit/ data dobandirii calitatii de angajator;
  • 15 zile de la data modificarii ulterioare a datelor declarate initial;
  • primele 10 zile din luna, in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA;
  • data de 31 ianuarie a fiecarui an, pentru angajatorii care, desi se incadreaza pentru depunerea declaratiei 112 / plata contributiilor sociale si a impozitului pe venit trimestrial, opteaza pentru indeplinirea lunara a acestor obligatii;
  • data de 31 martie a fiecarui an pentru persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care trec la impunerea pe veniturile microintreprinderilor.

Declaratia 010 model 2024

Va prezentam mai jos prima pagina din modelul declaratiei 010, formularul se gaseste integral in format PDF, alaturi de instructiunile de completare pe site-ul ANAF >>


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016