Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.
Ce este Declaratia 150
Declaratia 150 este «Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat» si se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on-line a declaratiilor fiscale.
Modificari aduse Declaratiei 150

Manual de politici contabile - Stick USB

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulNereceptionare facturi cazare in SPV La decontul depus de angajatul societatii pentru luna septembrie, au fost atasate 2 facturi de cazare (una de la persoana fizica - CNP si una de la persoana juridica - CUI),...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulFactura emisa in 2023, primita in 2025. Se transmite in SPV? O factura emisa in 2023, primita cu intarziere in octombrie 2025. Trebuie incarcata prin SPV? Poate fi inregistrata fara sa fie primita prin SPV?citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulFactura neprimita in SPV Daca primesc o factura de servicii taxi, emisa de BOLT Operations OU Estonia in numele Basti Driver SRL (societate platitoare de TVA in Romania), dar factura nu apare incarcata in...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulDocumente achizitie de la unitati protejate Un spital de stat achizitioneaza produse de la firma protejata, in vederea reducerii cu 50% a sumei ce urmeaza a fi achitata pentru fondul de handicap. Ce documente trebuie sa...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulCorectie factura, cota de tva 19% Societate platitoare de TVA si impozit pe profit, emite si transmite o factura in SPV. Dupa transmitere s-a constatat ca printre produsele facturate se afla un produs cu 19% TVA,...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
In virtutea rolului activ al organului fiscal, Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati va aduce la cunostinta faptul ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. nr. 860 din 19 septembrie 2025, a fost publicat OPANAF nr. 2213/2025 pentru aprobarea procedurii privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Potrivit OPANAF nr. 2213/2025, formularul 150- Cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se semneaza electronic de catre contribuabilul persoana fizica, reprezentantul legal al persoanei juridice/reprezentantul desemnat al entitatii fara personalitate juridica sau de imputernicit si este insotita, daca este cazul, de documentul de imputernicire semnat electronic cu certificat calificat sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul, printr-un fisier care contine documentele justificative ale datelor completate in cerere.
Ce se intampla daca cererea nu se semneaza electronic
In situatia in care cererea nu se semneaza electronic, aceasta se depune la sediul oricarui organ fiscal central, insotita de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul.
Imputernicirea poate imbraca forma de inscris sub semnatura privata, caz in care imputernicitul trebuie sa depuna originalul imputernicirii. In situatia in care nu se depune originalul imputernicirii, imputernicitul depune o copie legalizata, in conformitate cu prevederile art. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care actul de imputernicire nu este un inscris in forma electronica, organul fiscal notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la organul fiscal.
Alte materiale informative pot fi consultate accesand site-ul www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/ Servicii oferite contribuabililor / Ghiduri curente si alte materiale informative.
Sursa: ANAF