Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

13-Oct-2025
200
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Cuprins

Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.

Ce este Declaratia 150

Declaratia 150 este «Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat» si se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on-line a declaratiilor fiscale.

Modificari aduse Declaratiei 150

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Nereceptionare facturi cazare in SPV La decontul depus de angajatul societatii pentru luna septembrie, au fost atasate 2 facturi de cazare (una de la persoana fizica - CNP si una de la persoana juridica - CUI),...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Factura emisa in 2023, primita in 2025. Se transmite in SPV? O factura emisa in 2023, primita cu intarziere in octombrie 2025. Trebuie incarcata prin SPV? Poate fi inregistrata fara sa fie primita prin SPV?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Factura neprimita in SPV Daca primesc o factura de servicii taxi, emisa de BOLT Operations OU Estonia in numele Basti Driver SRL (societate platitoare de TVA in Romania), dar factura nu apare incarcata in...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Documente achizitie de la unitati protejate Un spital de stat achizitioneaza produse de la firma protejata, in vederea reducerii cu 50% a sumei ce urmeaza a fi achitata pentru fondul de handicap. Ce documente trebuie sa...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectie factura, cota de tva 19% Societate platitoare de TVA si impozit pe profit, emite si transmite o factura in SPV. Dupa transmitere s-a constatat ca printre produsele facturate se afla un produs cu 19% TVA,...citeste mai mult

In virtutea rolului activ al organului fiscal, Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati va aduce la cunostinta faptul ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. nr. 860 din 19 septembrie 2025, a fost publicat OPANAF nr. 2213/2025 pentru aprobarea procedurii privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Potrivit OPANAF nr. 2213/2025, formularul 150- Cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se semneaza electronic de catre contribuabilul persoana fizica, reprezentantul legal al persoanei juridice/reprezentantul desemnat al entitatii fara personalitate juridica sau de imputernicit si este insotita, daca este cazul, de documentul de imputernicire semnat electronic cu certificat calificat sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul, printr-un fisier care contine documentele justificative ale datelor completate in cerere.

Ce se intampla daca cererea nu se semneaza electronic

In situatia in care cererea nu se semneaza electronic, aceasta se depune la sediul oricarui organ fiscal central, insotita de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul.

Imputernicirea poate imbraca forma de inscris sub semnatura privata, caz in care imputernicitul trebuie sa depuna originalul imputernicirii. In situatia in care nu se depune originalul imputernicirii, imputernicitul depune o copie legalizata, in conformitate cu prevederile art. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care actul de imputernicire nu este un inscris in forma electronica, organul fiscal notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la organul fiscal.

Alte materiale informative pot fi consultate accesand site-ul www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/ Servicii oferite contribuabililor / Ghiduri curente si alte materiale informative.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016