Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 394. Sanctiuni pentru depunerea cu intarziere

25-Feb-2019
13363

In articolul propus astazi, un contribuabil a intarziat depunerea declaratiei 394 si a fost sanctionat pentru intarziere de catre Directia de Finante Publice Mari Contribuabili. Acesta a apelat la ajutorul specialistului nostru, cu urmatoarele intrebari: "Avand in vedere faptul ca am mai avut o Declaratie depusa peste termenul de depunere a declaratiei 394, pentru care am primit avertisment, cat este amenda pentru depunerea cu intarziere a declaratiei 394? Nu stiu cum sa rezolv aceasta situatie".

Raspunsul specialistului

Art. 59 din Codul de procedura fiscala stabileste dupa cum urmeaza:
"(1) Contribuabilul/Platitorul este obligat sa furnizeze periodic organului fiscal central informatii referitoare la activitatea desfasurata.
(2) Furnizarea informatiilor prevazute la alin. (1) se face prin completarea unei declaratii pe propria raspundere.
(3) Natura informatiilor, periodicitatea, precum si modelul declaratiilor se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F."

In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 59 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a emis ordinul nr. 3769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA.

Potrivit art. 336 alin. (1) lit. f) din Codul de procedura fiscala constituie contraventie "nefurnizarea la termen de catre contribuabil/platitor a informatiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59".

In cazul savarsirii faptei prevazute la alin. (1) lit. h) a art. 336 se aplica sanctiunea prevazuta la alin. (2) lit. c). Potrivit acestuia:

"(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza astfel:

c) cu amenda de la 12.000 lei la 14.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 2.000 lei la 3.500 lei, pentru celelalte persoane juridice, precum si pentru persoanele fizice, in cazul savarsirii faptei prevazute la alin. (1) lit. e) -h);"

Conform Anexei nr. 1 la HG 33/2018 contraventia prevazuta la art. 336 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017.
Conform art. 4 din Legea prevenirii nr. 270/2017:

"(1) In cazul constatarii savarsirii uneia dintre contraventiile stabilite prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 10 alin. (3), agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere, cu respectarea prevederilor prezentei legi. In aceasta situatie nu se aplica sanctiuni contraventionale complementare.
(2) Agentul constatator nu intocmeste un plan de remediere, caz in care se aplica doar sanctiunea avertismentului, in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care, in cursul derularii controlului, contravenientul isi indeplineste obligatia legala;
b) in cazul in care contraventia savarsita nu este continua.
(3) Sanctiunea avertismentului se aplica conform alin. (1) si (2) si in situatia in care sanctionarea contraventiilor prevazute de hotararea Guvernului de la art. 10 alin. (3) stabileste expres excluderea de la aplicare a avertismentului.
(4) Responsabilitatea indeplinirii masurilor de remediere revine persoanei care, potrivit legii, poarta raspunderea contraventionala pentru faptele constatate."

In situatia in care societatea a mai beneficiat de prevederile art. 4 din Legea 270/2017 pentru aceeasi contraventie, sunt aplicabile prevederile art. 9 potrivit caruia:

"(1) In cazul in care, in termen de 3 ani de la data incheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii in conditiile prevazute la art. 4, contravenientul savarseste din nou aceeasi contraventie, sunt direct aplicabile prevederile legale in vigoare privind constatarea si sanctionarea contraventiilor."

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016