E lege: din 2012 bugetarii nu mai beneficiaza de suplimente
Guvernul a aprobat proiectul de Ordonanta prin care sunt anulate prevederile actuale din legislatie care reglementeaza acordarea de suplimente bugetarilor din fondurile create de institutiile si autoritatile publice ale administratiei publice centrale. Se renunta astfel la stimularea personalului bugetar prin sumele de bani colectate in aceste fonduri incepand cu anul 2012.
Masura a fost luata ca urmare a conditiilor impuse de prelungirea acordului de tip stand-by cu Fondul Monetar International. Bugetarii care pana in prezent primeau, in afara salariului de baza, si astfel de stimulente, nu vor mai beneficia de ele incepand cu data de 1 ianuarie 2012.
Se abroga astfel prevederile din Legea petrolului si Legea minelor privind constituirea unor fonduri de stimulente de catre Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, precum si prevederile care permiteau Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat sau Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului sa retina veniturile extrabugetare pentru acordarea ulterioara a stimulentelor.
De asemenea, nici politistii, vamesii sau angajatii Garzii Financiare nu vor mai beneficia de aceste stimulente. Aceleasi prevederi se aplica si pentru functionarii din cadrul Ministerului Finantelor Publice si directiilor financiare teritoriale, personalul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Ministerului Sanatatii sau autoritatilor de sanatate publica. Se renunta astfel la acordarea de suplimente si pentru angajatii Ministerului Mediului, Administratiei Fondului de Mediu, Administratiei Nationale Apele Romane, Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei.
O modificare importanta inclusa in noul proiect impune si eliminarea dispozitiilor care reglementeaza ca o cota parte din veniturile stranse din vanzarea timbrului judiciar sa fie folosita la constructia si cumpararea de locuinte de serviciu. Un nou mod de compensare se va avea in vedere in cadrul Legii de salarizare a bugetarilor pentru 2012.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de 01.08.2024, conform art. 316 alin. (11) lit. d. Furnizorul a emis cele doua facturi cu TVA. In data de 13.08.2024, furnizorul a redevenit platitor de TVA. a) In ceea ce priveste achizitia in perioada in care TVA-ul este anulat (01-12 august), care este monografia contabila? b)...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dobanda fiscala sau civila solicitata la plata
Intrebare: O SRL in luna aprilie 2013 a intrat in insolventa. ANAF s-a inscris la masa credala cu suma de 514.420 lei. In luna ianuarie 2017, SRL-ul a intrat in faliment, iar ANAF s-a inscris cu o suma suplimentara de 152.159 lei, rezultand un total de 666.579 lei. In luna decembrie 2015, SRL a depus un decont de TVA cu optiune de rambursare pentru suma de 858.912 lei. Dupa rezolvarea decontului (RIF-ul a fost contestat in diferite instante, castig de cauza avand loc in octombrie 2021), ANAF a compensat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatia generarii codului UIT in sistemul RO e-Transport
Intrebare: O societate comerciala, membra intr-o Cooperativa Agricola, livreaza naut (produs cu risc fiscal ridicat) catre aceasta. Societatea comerciala si Cooperativa Agricola au acelasi sediu si acelasi depozit. Marfa (nautul) practic nu este incarcata intr-un mijloc de transport si nu paraseste depozitul; este intocmita doar e-factura. Bunurile respective cu risc fiscal ridicat fac, in acest caz, obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport? Este necesara generarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Indemnizatie de maternitate. Stagiu de cotizare. Baza de calcul
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect in urmatoarea situatie: O salariata a adus in luna iunie un concediu medical cu codul 08 (sarcina si lauzie) pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024. La societatea noastra a inceput sa lucreze din 01.01.2024, dar a adus o adeverinta de la vechiul loc de munca cu veniturile realizate in perioada 01.06.2023-31.12.2023. Este corect sa luam in calcul pentru indemnizatia de concediu medical si veniturile de la vechiul angajator sau trebuie sa tinem cont doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << PFA. Relatii de colaborare
Intrebare: O PFA doreste sa realizeze un proiect de valoare 200.000 lei in domeniul informatic pentru o SRL din Romania. PFA doreste sa imparta lucrarea cu un colaborator, tot PFA, prin subcontract. PFA poate incheia subcontractul cu cealalta PFA sau doar SRL si PFA pot incheia un asemenea contract pentru aceasta valoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Organizare operatiuni cu numerar puncte de lucru/sediu
Intrebare: Avem doua firme: una cu obiect de activitate fabricarea produselor de cofetarie si alta cu obiect de activitate vanzarea acestora. Locatiile unde avem magazinele sunt raspandite in mai multe judete din tara, fata de sediul firmei. Cum putem colecta, prin personal propriu, banii in numerar din cofetarii, in mod cat mai sigur si legal? Ce documente intocmim la ridicarea banilor incadrati din vanzari, din cofetarii (puncte de lucru), unde avem registru de casa? Ce documente intocmim la incasarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<