
Raportul Special
realizat de specialisti

Este obligatoriu codul UIT sa fie tiparit pe aviz sau este suficient sa fie scris de sofer sau altcineva pe CMR?
Potrivit prevederilor de la art. 2 pct. 12 din OUG 41/2022, identificarea prin cod UIT - detinerea si prezentarea codului UIT pe timpul transportului de catre operatorul de transport rutier sau operatorul economic care transporta cu vehicule care ii apartin bunuri in nume propriu, in format fizic sau electronic, impreuna cu documentul care insoteste transportul bunurilor.
Potrivit prevederilor de la art. 8 alin. (2 ) utilizatorii prevazuti la alin. (1) sunt obligati sa puna la dispozitia operatorului de transport rutier codul UIT aferent bunurilor transportate, direct sau prin intermediul organizatorului transportului, dupa caz, pana cel tarziu la prezentarea vehiculului in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv la punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz.
Art. 8 alin. 2 intr-adevar prevedea ca codul UIT trebuie inscris pe CMR, insa acest alineat a fost modificat si prin urmare acesta trebuie sa fie prezentat in format fizic sau electronic, fara a fi inscris pe documentul de transport.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Cartea verde a contabilitatii 2026
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
[INFOGRAFIC] Codul UIT: Ce este, obtinere si 10 reglementari cheieE-TRANSPORT. Sanctiunile de 100.000 lei se aplica din 1 aprilie 2025 daca NU aveti dispozitiv GPSCodul UIT pentru persoane fizice: Ce trebuie sa stie firmele de curierat?E-Factura in 2023: Care este tratamentul fiscal al facturilor primite prin E-Factura?Formularul 179 se depune pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a acordat compensatia la carburanti, conform OUG 106/2022Ultimele articole
Impozit pe profit: 5 situatii cu impact semnificativ asupra rezultatului fiscal si al impozitului datoratANAF a pornit de la o analiza de risc si a ajuns la 15,33 milioane de lei nedeclarati: firma avea si 6.000 de lei cash pe care nu-i putea justificaCrazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%Cum evita expertii contabili erorile de interpretare in situatiile fiscale atipiceWebinar TVA in practica. Studii de caz si interpretari fiscaleArticole similare
E-Transport: Bunurile care NU fac parte din categoria celor cu risc fiscal ridicat trebuie declarate in sistem? Cine emite codul UIT?ATENTIE maxima la E-Factura si E-Transport: tu stii cum sa aplici noutatile? Descopera GHIDUL actualizatE-Transport: A fost pusa in debatere publica Procedura de aplicare a OUG 41/2022 si categoriile de vehicule utilizate pentru transportul bunurilor cu riscRO e-Transport: Cine are obligatia declararii in sistem de la 1 iulie 2022 (OUG 41/2022)E-Transport. Prin Ordinul 1337/2024 a fost aprobata NOUA procedura pentru E-TransportUltimele articole
e-Transport. Amenzi de 100.000 de lei sau inchisoare pentru nerespectarea legii? 50 de raspunsuri care te salveazae-Transport. Generarea codului UIT este legata de momentul emiterii facturii?COD UIT generat cu valoare gresita. Cum sa procedati in acest caze-Transport in 2025: Codul UIT este obligatoriu la livrari intracomunitare. Exemplu practicCodul UIT pentru persoane fizice: Ce trebuie sa stie firmele de curierat?Sfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA