
Raportul Special
realizat de specialisti
Managementul financiar este o analiza permanenta a modului in care sunt obtinute si utilizate fondurile banesti, scopul fiind imbunatatirea eficientei, cresterea profitului, maximizarea valorii firmei si este la fel de important ca orice proces de productie sau de marketing al acesteia.
Indiferent de marimea si de natura afacerii pe care o conduceti, va permite sa cunoasteti in permanenta 3 lucruri:
1. care sunt resursele de care dispuneti
2. cum puteti sa le folositi cat mai eficient pentru a obtine rezultatele dorite
3. care sunt actiunile care va aduc castig sau pierdere
Afla tot ce trebuie sa stii despre organizarea managementului financiar in firma dvs. cu ajutorul Ghidului practic de Management financiar. O lucrare indispensabila factorilor de decizie dintr-o companie!
Ghidul contine foarte multe informatii, de la Dictionar de termeni financiari si Reglementari, pana la chestiunile de detaliu ale domeniului, care implica, de exemplu, Rata excedentului brut de exploatare, Indicatorii politicii de dividend sau Lichiditatea imediata in marime absoluta.
Ce aflati din CD-ul Ghid practic de Management financiar:
Cartea Verde a Contabilitatii
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
-10 pasi pentru a obtine imaginea financiara a firmei dvs.
-Cum sa aflati daca va puteti finanta singur investitiile viitoare
-Ce pasi trebuie sa urmati in elaborarea bugetelor
-Cum sa valorificati perioadele cu cash flow pozitiv
-Cum sa procedati daca sunteti in criza de lichiditati
-Cum sa recuperati datoriile de la clienti rau-platnici
-Lista de control la distribuirea dividendelor
-Ce utilitate are fondul de rulment
-Cum va puteti proteja impotriva inflatiei
-Metode de evaluare a unui proiect de investitie
-Efectul de levier financiar
-Pragul indatorarii – cat va puteti permite sa va imprumutati
-Modalitati moderne de finantare
-Cum sa procedati atunci cand platiti prin incasso
-Criterii de apreciere a unui plan de finantare
-Pragul de rentabilitate pentru firmele cu vanzari sezoniere
-Cum sa va protejati impotriva riscurilor valutare
-Cum evalueaza banca performanta economico-financiara a firmei dvs.
-Realizarea platii printr-o scrisoare de credit
-Cum sa aflati valoarea de piata a unei firme necotate la bursa
Foarte importante sunt capitolele de analiza, care explica impecabil cum se calculeaza si ce relevanta au diversi indicatori financiari, cu exemple practice:
1. Rata indatorarii
2. Rata de acoperire a dobanzilor
3. Rata de rotatie a stocurilor
4. Rata profitului
5. Rata rentabilitatii financiare
6. Rata profitului net
7. Rata de finantare a investitiilor anuale etc.
5 competente pe care le dobanditi cu ajutorul lucrarii “Ghid practic de Management fiananciar”:
1. Gestionati eficient fluxurile de numerar in cadrul companiei;
2. Influentati direct profitabilitatea afacerii, printr-un control adecvat al finantelor;
3. Reactionati corespunzator in cazul riscurilor (o competenta foarte apreciata si care este specifica expertilor financiari de top);
4. Stiti ce decizii trebuie luate, pe baza situatiilor anterioare, pentru ca firma sa isi maximizeze profitul;
5. Stiti sa gestionati finantele unei afaceri in diferite medii, fie ca vorbim de companii mici si ambitioase, companii cu o crestere dinamica, companii high-tech, companii mature sau companii aflate in pragul falimentului si care au nevoie de finante pentru reorganizarea si repornirea activitatii;
Cu alte cuvinte, deveniti persoana care stie exact cum se asigura cresterea profitului companiei.
Retineti! Managementul financiar performant presupune 3 procese importante:
1. Planificarea evolutiei firmei pe termen scurt, mediu si lung (1-3-5 ani) in concordanta cu strategia si obiectivele acesteia.
2. Monitorizarea rezultatelor obtinute (pregatirea rezultatelor financiare: rapoarte, balante, situatiilor financiare).
3. Analiza financiara a rezultatelor obtinute prin prisma rapoartelor de management (interpretarea rezultatelor obtinute, comparatia lor cu cele bugetate, identificarea unor masuri ce se impun in cazul in care rezultatele realizate deviaza in sens negativ fata de cele planificate).
Fara un management financiar profesionist, firma poate ajunge usor in situatii de criza si nu poate lua masurile necesare pentru a se redresa. Si, de asemenea, nedispunand de analize relevante, poate rata oportunitati majore de dezvoltare.
Comandati chiar acum lucrarea Ghid practic de Management financiar! Este un instrument de lucru esential pentru orice companie de succes!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Motivele pentru care se folosesc simularile in managementul financiarPortalPFA.ro - Stiri si legislatie actualizata pentru PFA-uriNoutati Legislatie Fiscala 02 - 05 mai 2009Noutati Legislatie Fiscala 15 - 19 septembrie 2008Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?Ultimele articole
Deschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareTine criza la distanta si aplica STRATEGII FINANCIARE eficiente, pentru stabilitatea firmei tale! Ghid practicEditorial: Cine e principalul beneficiar al muncii dvs.?Tratament fiscal aplicabil activitatilor cu caracter intamplatorPersoanele care pot desfasura activitatea de control financiar preventiv. Analiza consultantArticole similare
Ghid practic de contabilitate 2020. Solutii imbatabile pentru problemele controversateSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA