Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?

05-Oct-2016
656

In cazul de mai jos, o firma din Romania incheie un contract de prestari servicii cu o alta firma din UE constand in prestarea unor servicii de management financiar (urmarirea lunara a incadrarii in bugetul stabilit, analiza vanzarilor companiei, analiza indicatorilor de performanta etc). Serviciile sunt prestate de catre angajatii firmei din UE nu in Romania, ci in tara UE unde isi are sediul prestatorul. Vom vedea daca acest contract trebuie inregistrat la Finante si ce va trebui sa cuprinda anexa la factura lunara pentru a fi o cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal.

In conformitate cu prevederile art. 8 alin. 8 din Codul fiscal coroborate cu cele ale pct. 3 alin. 20 din Normele metodologice de aplicare, beneficiarii din Romania ai unor unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte prestari de servicii care genereaza venituri suplimentare, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale.

Motivatia este ca, in anumite conditii, asa cum sunt ele prevazute la art. 8 alin. 1-7 din Codul fiscal
si explicitate la pct. 3 alin. 1-19 din Normele metodologice de aplicare, nerezidentul poate avea un sediu permanent in Romania de la care sa presteze serviciile si pentru care ar trebui sa se inregistreze fiscal in Romania.

Din cele prezentate reiese ca serviciile nu sunt prestate in Romania, ci in statul de resedinta al prestatorului (probabil se utilizeaza calea electronica pentru transmiterea informatiilor si primirea analizelor financiare), motiv pentru care nu este necesara inregistrarea contractului la organul fiscal teritorial.

Daca, totusi, din motive de prudenta se doreste inregistrarea contractului, aceasta se realizeaza cu ajutorul formularului "Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe), incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente", la care va anexa contractul incheiat cu societatea prestatoare din statul membru UE. Depunerea declaratiei nu inseamna ca societatea nerezidenta are un sediu permanent in Romania.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii


In privinta deductibilitatii cheltuielilor, trebuie subliniat ca art. 25 din Codul fiscal in vigoare nu a mai preluat prevederile art. 21 alin. 4 lit. m din vechiul Cod fiscal care stabileau nedeductibilitatea cheltuielilor cu serviciile de management pentru care nu erau incheiate contracte si pentru care nu se putea justifica necesitatea prestarii serviciilor in scopul activitatilor desfasurate de contribuabil/societate.

Aceasta nu inseamna ca societatea nu trebuie sa detina niciun alt document in afara de contract si factura care sa justifice prestarea efectiva a serviciilor, ci ca societatea are o mai mare marja de actiune in formalizarea si prezentarea documentatiei, in functie de specificul serviciilor si de clauzele contractuale convenite cu prestatorul.

Spre exemplu, in cazul prezentat, dovada prestarii serviciilor va consta chiar in analizele vanzarilor, indicatorilor de performanta etc. pe care prestatorul le va transmite lunar prin email sub forma de documente tip pdf, fara ca documentele tiparite sa constituie neaparat anexa la factura. Daca in contract remuneratia lunara va fi stabilita in functie de anumiti indicatori cantitativi (spre exemplu, tarif/tip de raport/numar de rapoarte), atunci factura va trebui insotita de o situatie/raport din care sa reiasa modalitatea de stabilire a sumei facturate (prin ponderarea si insumarea tarifelor) etc.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 2.75 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.