Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?

05-Oct-2016
1292

In cazul de mai jos, o firma din Romania incheie un contract de prestari servicii cu o alta firma din UE constand in prestarea unor servicii de management financiar (urmarirea lunara a incadrarii in bugetul stabilit, analiza vanzarilor companiei, analiza indicatorilor de performanta etc). Serviciile sunt prestate de catre angajatii firmei din UE nu in Romania, ci in tara UE unde isi are sediul prestatorul. Vom vedea daca acest contract trebuie inregistrat la Finante si ce va trebui sa cuprinda anexa la factura lunara pentru a fi o cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal.

In conformitate cu prevederile art. 8 alin. 8 din Codul fiscal coroborate cu cele ale pct. 3 alin. 20 din Normele metodologice de aplicare, beneficiarii din Romania ai unor unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte prestari de servicii care genereaza venituri suplimentare, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale.

Motivatia este ca, in anumite conditii, asa cum sunt ele prevazute la art. 8 alin. 1-7 din Codul fiscal
si explicitate la pct. 3 alin. 1-19 din Normele metodologice de aplicare, nerezidentul poate avea un sediu permanent in Romania de la care sa presteze serviciile si pentru care ar trebui sa se inregistreze fiscal in Romania.

Din cele prezentate reiese ca serviciile nu sunt prestate in Romania, ci in statul de resedinta al prestatorului (probabil se utilizeaza calea electronica pentru transmiterea informatiilor si primirea analizelor financiare), motiv pentru care nu este necesara inregistrarea contractului la organul fiscal teritorial.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


Daca, totusi, din motive de prudenta se doreste inregistrarea contractului, aceasta se realizeaza cu ajutorul formularului "Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe), incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente", la care va anexa contractul incheiat cu societatea prestatoare din statul membru UE. Depunerea declaratiei nu inseamna ca societatea nerezidenta are un sediu permanent in Romania.

In privinta deductibilitatii cheltuielilor, trebuie subliniat ca art. 25 din Codul fiscal in vigoare nu a mai preluat prevederile art. 21 alin. 4 lit. m din vechiul Cod fiscal care stabileau nedeductibilitatea cheltuielilor cu serviciile de management pentru care nu erau incheiate contracte si pentru care nu se putea justifica necesitatea prestarii serviciilor in scopul activitatilor desfasurate de contribuabil/societate.

Aceasta nu inseamna ca societatea nu trebuie sa detina niciun alt document in afara de contract si factura care sa justifice prestarea efectiva a serviciilor, ci ca societatea are o mai mare marja de actiune in formalizarea si prezentarea documentatiei, in functie de specificul serviciilor si de clauzele contractuale convenite cu prestatorul.

Spre exemplu, in cazul prezentat, dovada prestarii serviciilor va consta chiar in analizele vanzarilor, indicatorilor de performanta etc. pe care prestatorul le va transmite lunar prin email sub forma de documente tip pdf, fara ca documentele tiparite sa constituie neaparat anexa la factura. Daca in contract remuneratia lunara va fi stabilita in functie de anumiti indicatori cantitativi (spre exemplu, tarif/tip de raport/numar de rapoarte), atunci factura va trebui insotita de o situatie/raport din care sa reiasa modalitatea de stabilire a sumei facturate (prin ponderarea si insumarea tarifelor) etc.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016