Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?

05-Oct-2016
1376

In cazul de mai jos, o firma din Romania incheie un contract de prestari servicii cu o alta firma din UE constand in prestarea unor servicii de management financiar (urmarirea lunara a incadrarii in bugetul stabilit, analiza vanzarilor companiei, analiza indicatorilor de performanta etc). Serviciile sunt prestate de catre angajatii firmei din UE nu in Romania, ci in tara UE unde isi are sediul prestatorul. Vom vedea daca acest contract trebuie inregistrat la Finante si ce va trebui sa cuprinda anexa la factura lunara pentru a fi o cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal.

In conformitate cu prevederile art. 8 alin. 8 din Codul fiscal coroborate cu cele ale pct. 3 alin. 20 din Normele metodologice de aplicare, beneficiarii din Romania ai unor unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte prestari de servicii care genereaza venituri suplimentare, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale.

Motivatia este ca, in anumite conditii, asa cum sunt ele prevazute la art. 8 alin. 1-7 din Codul fiscal
si explicitate la pct. 3 alin. 1-19 din Normele metodologice de aplicare, nerezidentul poate avea un sediu permanent in Romania de la care sa presteze serviciile si pentru care ar trebui sa se inregistreze fiscal in Romania.

Din cele prezentate reiese ca serviciile nu sunt prestate in Romania, ci in statul de resedinta al prestatorului (probabil se utilizeaza calea electronica pentru transmiterea informatiilor si primirea analizelor financiare), motiv pentru care nu este necesara inregistrarea contractului la organul fiscal teritorial.



Daca, totusi, din motive de prudenta se doreste inregistrarea contractului, aceasta se realizeaza cu ajutorul formularului "Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe), incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente", la care va anexa contractul incheiat cu societatea prestatoare din statul membru UE. Depunerea declaratiei nu inseamna ca societatea nerezidenta are un sediu permanent in Romania.

In privinta deductibilitatii cheltuielilor, trebuie subliniat ca art. 25 din Codul fiscal in vigoare nu a mai preluat prevederile art. 21 alin. 4 lit. m din vechiul Cod fiscal care stabileau nedeductibilitatea cheltuielilor cu serviciile de management pentru care nu erau incheiate contracte si pentru care nu se putea justifica necesitatea prestarii serviciilor in scopul activitatilor desfasurate de contribuabil/societate.

Aceasta nu inseamna ca societatea nu trebuie sa detina niciun alt document in afara de contract si factura care sa justifice prestarea efectiva a serviciilor, ci ca societatea are o mai mare marja de actiune in formalizarea si prezentarea documentatiei, in functie de specificul serviciilor si de clauzele contractuale convenite cu prestatorul.

Spre exemplu, in cazul prezentat, dovada prestarii serviciilor va consta chiar in analizele vanzarilor, indicatorilor de performanta etc. pe care prestatorul le va transmite lunar prin email sub forma de documente tip pdf, fara ca documentele tiparite sa constituie neaparat anexa la factura. Daca in contract remuneratia lunara va fi stabilita in functie de anumiti indicatori cantitativi (spre exemplu, tarif/tip de raport/numar de rapoarte), atunci factura va trebui insotita de o situatie/raport din care sa reiasa modalitatea de stabilire a sumei facturate (prin ponderarea si insumarea tarifelor) etc.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016