Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu: Succesul infrastructurii romanesti depinde de finantarea privata

28-Iun-2013
941
In ciuda conditiilor economice dificile, 59 la suta dintre managerii de proiecte de investitii din Europa Centrala si de Est se asteapta la o crestere a valorii acestor proiecte in urmatoarele 12 luni. Optimismul privind cheltuielile de investitii domina toate industriile, in special cea energetica, miniera si de utilitati, precum si sectorul de infrastructura de transport si logistica. Cu toate acestea, exista si diferente notabile in regiune.

Respondentii din Rusia si Polonia, tari in care se deruleaza proiecte majore de infrastructura, sunt cei mai optimisti, in timp ce omologii lor din Republica Ceha sau din Ungaria, care inca se confrunta cu impactul crizei economice, au asteptari mai temperate.

Acestea sunt cateva dintre rezultatele primei editii a raportului PwC, Realizarea proiectelor de investitii in CEE/CIS.

"Proiectele de investitii – incluzand fabrici, proprietati imobiliare si proiecte de infrastructura publica precum drumuri, cai ferate si centrale electrice – sunt principalii factori care sustin dezvoltarea economica, in special in piete emergente cum sunt cele din Europa Centrala si de Est si din Comunitatea Statelor Independente", a declarat Dennis Nally, presedintele PwC International Ltd..

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Catre finantarea din sectorul privat

Dificultatile aparute pe pietelefinanciare din Zona Euro si introducerea unor reglementari mai stricte sub BASEL II au condus la o reducere a finantarii traditionale (finantare publica si privata) pentru proiectele de investitii si de infrastructura. Peste 61 la suta dintre respondenti au resimtit impactul negativ al constrangerilor legate de finantare, in timp ce 8 la suta dintre acestia si-au anulat complet proiectele. Acest fapt a dus la cresterea interesului pentru surse alternative de finantare. Astfel, 9 din 10 responsabili de proiecte de investitii se asteapta ca proiectele sa le fie finantate, cel putin partial, de sectorul privat. Chiar si in Rusia, unde piata pentru finantare bancara ramane lichida, 72 la suta dintre respondenti declara ca finantarea privata externa devine din ce in ce mai importanta.

"In ceea ce priveste proiectele de investitii in infrastructura din Romania, necesitatea implicarii finantarii private este fundamentala. In conditiile in care exista o nevoie foarte mare de lucrari de infrastructura, este absolut necesar sa se reuseasca atragerea capitalului privat", a precizat Ruxandra Chirita, Senior Manager,Capital Projects & Infrastructure, PwC Romaniasi Moldova.
De asemenea, se considera ca parteneriatul public privat (PPP) aduce si beneficii non-financiare.

"Alaturi de finantare, ar trebui sa luam in calcul si factorul competenta. Sectorul privat poate aduce o multitudine de competente si abilitati necesare imbunatatirii managementului riscului si managementului de proiect, ceea ce poate contribui la cresterea eficientei si a transparentei proiectelor de investitii", mentioneaza Julian Smith, Lider, PwCCapital Projects & Infrastructure CEE/CIS.

Depasirea provocarilor

Managementul riscurilor si performanta financiara sunt doua dintre cele mai des amintite provocari pentru proiectele de investitii. 78 la suta dintre respondenti au avut intarzieri fata de calendarul proiectelor din ultimele 12 luni si 52 la suta au avut depasiri ale costurilor. Aceleasi doua aspecte au fost identificate si in raportul PwC Proiecte de investitii si infrastructura in Orientul Mijlociu, realizat la finalul anului 2012.

Date fiind aceste intarzieri, respondentii simt nevoia sa isi imbunatateasca sistemele de guvernanta si de management al riscului, utilizand, spre exemplu, o raportare periodica adecvata. Totodata, pentru a evita depasirea bugetului, o alta prioritate identificata este imbunatatirea zonei de management financiar.

Studiile de fezabilitate reprezinta un alt instrument esential care poate ajuta la identificarea potentialelor provocari si complexitati ale proiectului inainte ca acestea sa devina cu adevarat problematice. In timp ce 63 la suta dintre respondenti deruleaza aceste studii la nivel intern, autoritatilor publice le lipsesc de cele mai multe ori resursele necesare pentru adaptarea la schimbarile pietei, subliniindu-se astfel nevoia de consultanta profesionala in acest domeniu.

O alta provocare o reprezinta factorul de reglementare. Respondentii mentioneaza dificultati in obtinerea in timp util a permiselor necesare, precum si lipsa de claritate in strategia nationala pentru infrastructura. Sustinerea politica pentru mega-proiecte (cu o valoare mai mare de 1 miliarde USD) este de cele mai multe ori volatila, ducand la noi provocari legate de finantare.

Zona de oportunitate

Alaturi de proiecte derulate in tarile de provenienta, respondentii au in vedere dezvoltarea proiectelor de infrastructura in Rusia, Turcia, Polonia si Romania, ceea ce indica faptul ca potentialul pentru mega-proiecte derulate in aceste tari genereaza interes si optimism.

"In ceea ce priveste Romania, autoritatile s-au angajat intr-un proces accelerat de modificare a cadrului legislativ dedicat proiectelor majore de investitii pentru care se urmareste implicarea sectorului privat. Aceasta creeaza premisele unei mai bune structurari a proiectelor de PPP, ceea ce poate stimula interesul investitorilor", a subliniat Ruxandra Chirita, Senior Manager,Capital Projects & Infrastructure, PwC Romania si Moldova.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu: Succesul infrastructurii romanesti depinde de finantarea privata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016