Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inspectorii ITM-controale la agentiile de plasare a fortei de munca in strainatate

16-Mar-2020
1022

Inspectoratul Teritorial de Munca Arad a publicat recent un anunt cu privire la controalele efectuate de inspectori la toti agentii de plasare a fortei de munca in strainatate, inregistrati la ITM Arad. 

Migratia fortei de munca este un fenomen înca prezent, multi cetateni apeland la societatile de intermediere sau la persoane fizice pentru ocuparea unui loc de munca în strainatate.

In perioada 24 februarie – 6 martie 2020, inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca Arad au efectuat din nou controale la toti agentii de plasare a fortei de munca în strainatate, înregistrati la ITM Arad.

Au fost înregistrate din nou nereguli cu privire la obligatia agentilor de a detine oferte ferme de locuri de munca de la angajatorii straini, îndeplinirea conditiilor de desfasurare a activitatii, necomunicarea catre ITM Arad a situatiei cu privire la contractele de mediere încheiate si numarul persoanelor angajate în strainatate.

Atentie!
Avand în vedere numarul mare de solicitari de informatii înregistrat la ITM Arad în ultima perioada, în special telefonice, sunt readuse în atentia persoanelor interesate informatii utile, necesar a fi avute în vedere la încheierea contractului de mediere :

Inainte de semnarea contractului de mediere este recomandat sa:

-se citeasca cu atentie clauzele contractuale;

-sa se verifice daca agentiile care ofera locuri de munca în strainatate sunt înregistrare la Inspectoratul teritorial de munca, oferta locului de munca, adresa si existenta angajatorului strain pentru care a optat.

CONTRACTUL DE MEDIERE este un contract de natura civila care trebuie sa contina:

-denumirea angajatorului din strainatate/tara pentru care se face medierea,

-adresa,

-numar de telefon/fax;

-descrierea muncii si a conditiilor de munca,

-durata timpului de munca,

-durata contractului de munca, salarizare, conditiile de transport, de locuit.

Incepand cu data de 05.03.2018 AGENTUL DE PLASARE nu mai are dreptul legal de a percepe niciun tarif de mediere, comisioane sau alte taxe.

In cazul unor conflicte de munca izvorate din nerespectarea contractului de munca de catre angajatorul strain, solutionarea acestora este de competenta institutiilor statului respectiv.

Pentru informatii suplimentare persoanele interesate pot solicita sprijinul Ambasadei Romaniei / Consulat din tara respectiva pentru a primi recomandari cu privire la demersurile legale pe care le pot urma.

 

Sursa: ITM Arad

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inspectorii ITM-controale la agentiile de plasare a fortei de munca in strainatate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • 5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant
    • Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania. Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice. De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub...» citeste mai departe aici

  • 5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice
    • Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante? Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram...» citeste mai departe aici

  • Echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice continua verificarile la agentii economici
    • In contextul starii de alerta si a masurilor sanitare dispuse in scopul reducerii infectarii cu noul coronavirus, sub coordonarea directa a Institutiei Prefectului Caras-Severin, s-au constituit echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, cu scopul de a efectua verificari la agentii economici unde raspandirea COVID – 19 reprezinta un risc major. Din aceste echipe mixte fac parte si inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca 27 iulie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili: - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut din bugetul asigurarilor pentru somaj
    • O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii: 1. a beneficiat de oug 30/2020 timp de 11 zile in luna aprilie 2020; 2. a fost in somaj tehnic suportat de angajator inca 5 zile, in luna iulie 2020(ulterior aparitiei oug 92/2020, dar in perioada in care inca mai era stare de alerta)? Daca da, poate solicita suma respectiva pentru salariul pe 3...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016