Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectorii ITM-controale la agentiile de plasare a fortei de munca in strainatate

16-Mar-2020
2306

Inspectoratul Teritorial de Munca Arad a publicat recent un anunt cu privire la controalele efectuate de inspectori la toti agentii de plasare a fortei de munca in strainatate, inregistrati la ITM Arad. 

Migratia fortei de munca este un fenomen înca prezent, multi cetateni apeland la societatile de intermediere sau la persoane fizice pentru ocuparea unui loc de munca în strainatate.

In perioada 24 februarie – 6 martie 2020, inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca Arad au efectuat din nou controale la toti agentii de plasare a fortei de munca în strainatate, înregistrati la ITM Arad.

Au fost înregistrate din nou nereguli cu privire la obligatia agentilor de a detine oferte ferme de locuri de munca de la angajatorii straini, îndeplinirea conditiilor de desfasurare a activitatii, necomunicarea catre ITM Arad a situatiei cu privire la contractele de mediere încheiate si numarul persoanelor angajate în strainatate.

Atentie!
Avand în vedere numarul mare de solicitari de informatii înregistrat la ITM Arad în ultima perioada, în special telefonice, sunt readuse în atentia persoanelor interesate informatii utile, necesar a fi avute în vedere la încheierea contractului de mediere :

Inainte de semnarea contractului de mediere este recomandat sa:

-se citeasca cu atentie clauzele contractuale;

-sa se verifice daca agentiile care ofera locuri de munca în strainatate sunt înregistrare la Inspectoratul teritorial de munca, oferta locului de munca, adresa si existenta angajatorului strain pentru care a optat.

CONTRACTUL DE MEDIERE este un contract de natura civila care trebuie sa contina:

-denumirea angajatorului din strainatate/tara pentru care se face medierea,

-adresa,

-numar de telefon/fax;

-descrierea muncii si a conditiilor de munca,

-durata timpului de munca,

-durata contractului de munca, salarizare, conditiile de transport, de locuit.

Incepand cu data de 05.03.2018 AGENTUL DE PLASARE nu mai are dreptul legal de a percepe niciun tarif de mediere, comisioane sau alte taxe.

In cazul unor conflicte de munca izvorate din nerespectarea contractului de munca de catre angajatorul strain, solutionarea acestora este de competenta institutiilor statului respectiv.

Pentru informatii suplimentare persoanele interesate pot solicita sprijinul Ambasadei Romaniei / Consulat din tara respectiva pentru a primi recomandari cu privire la demersurile legale pe care le pot urma.

 

Sursa: ITM Arad

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 300: Cine o depune, termen si model de formular

    • Declaratia 300 „Decontul de TVA” este un document fiscal esential pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA din Romania. Prin aceasta declaratie, persoanele juridice informeaza autoritatile fiscale asupra TVA-ului colectat si a celui deductibil, pentru a determina diferenta de plata sau suma de recuperat. In acest articol vom discuta in detaliu despre declaratia 300, cine are obligatia sa o depuna, care este termenul de depunere si cum se completeaza formularul!» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016