Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF poate incepe recalificarea diurnelor doar dupa constatarile ITM. Procedura, pusa in dezbatere publica

14-Iul-2022
2271
ANAF poate incepe recalificarea diurnelor doar dupa constatarile ITM. Procedura, pusa in dezbatere publica

Procedura privind reincadrarea fiscala a diurnelor a fost pusa in dezbatere publica de Ministerul Muncii. ANAF poate incepe procedura abia dupa constatarile ITM. Chiar daca fiscul va face controale inopinate la firme, vor fi cerute mai intai date de la inspectoratele de munca cu privire la natura veniturilor.

Pentru confirmarea naturii veniturilor realizate de salariatii contribuabililor in cauza, organele teritoriale competente ale ANAF vor solicita inspectoratelor teritoriale de munca din subordinea Inspectiei Muncii efectuarea de verificari pentru constatarea uneia dintre situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se afla salariatii contribuabililor respectivi.

Dupa primirea actelor de control de la inspectoratele teritoriale de munca se poate proceda la efectuarea de actiuni de inspectie fiscala in care se poate realiza reincadrarea fiscala a sumelor. 

PROCEDURA privind reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, a indemnizatiei de detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate primite de salariati, care poate fi realizata de organele fiscale in temeiul art. 11 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in urma controalelor realizate de organele competente ale Inspectiei Muncii, prin care se constata situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se pot afla salariatii, dupa caz, potrivit legii 

A) Referitor la activitatea Inspectiei Muncii, care prin inspectoratele teritoriale de munca verifica situatiile declarate de contribuabili privind delegarea, detasarea sau detasarea transnationala in care se afla salariatii, dupa caz, potrivit legii, se va proceda dupa cum urmeaza:

Art. 1 - Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, efectueaza controale specifice la contribuabilii stabiliti pe teritoriul Romaniei care, in cadrul prestarii de servicii transnationale, detaseaza, pe teritoriul unui stat membru, altul decat Romania sau pe teritoriul Confederatiei Elvetiei, salariati cu care au stabilite raporturi de munca.

Art. 2 – Inspectia Muncii, in urma controalelor realizate prin inspectoratele teritoriale de munca, procedeaza la constatarea situatiilor de delegare, detasare, detasare transnationala in care se pot afla salariatii, dupa caz, potrivit legii, sau la nerespectarea prevederilor legale incidente pentru situatiile mentionate.

Art. 3 – In actele de control intocmite, Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, va confirma, in baza documentelor prezentate de catre angajator, natura veniturilor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

Art. 4 – Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, va efectua aceste controale atat la cererea autoritatilor si institutiilor publice, precum si a oricaror alte entitati, cat si din oficiu, ca urmare a actiunilor de control proprii.

Art. 5 – Actele de control intocmite conform celor de mai sus vor fi transmise catre organele fiscale teritoriale competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru a fi avute in vedere in cadrul eventualelor actiuni de inspectie fiscala care vor fi efectuate la contribuabilii in cauza.

B) Referitor la activitatea organelor fiscale teritoriale competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care pot efectua reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate primite de salariati, sunt posibile urmatoarele 2 (doua) situatii:

B.1. (1) Organele fiscale teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor selecta in baza analizei de risc contribuabilii la care Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a efectuat controale specifice potrivit celor mentionate la pct. A) si pentru care actele de control au fost transmise catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

(2) Fundamentarea constatarilor in ceea ce priveste impozitul pe venit si contributiile sociale, va fi efectuata tinand cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la natura veniturilor acordate salariatilor sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate.

(3) La finalizarea verificarilor se vor incheia acte administrativ – fiscale, conform prevederilor Legii nr. 207/2017 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
B.2. (1) Situatia in care in urma analizelor de risc si a controalelor inopinate efectuate de organele de control fiscal din cadrul ANAF, pot fi identificate situatii de delegare/detasare/detasare transnationala in care se pot afla salariatii contribuabililor care au facut obiectul analizei de risc/controale inopinate.

(2) Pentru confirmarea naturii veniturilor realizate de salariatii contribuabililor in cauza, organele teritoriale competente ale ANAF vor solicita, inspectoratelor teritoriale de munca din subordinea Inspectiei Muncii, efectuarea de verificari pentru constatarea uneia dintre situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se afla salariatii contribuabililor respectivi, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

(3) Dupa primirea actelor de control de la inspectoratele teritoriale de munca se poate proceda la efectuarea de actiuni de inspectie fiscala in care se poate realiza reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, primite de salariati, in temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, tinand cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca.

 

Sursa: MMPS

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2025: Cand sunt OBLIGATORII codurile NC

    • Incepand cu 2025, obligatiile de raportare in cadrul fisierului SAF-T (Standard Audit File for Tax) devin tot mai detaliate, iar una dintre cele mai frecvente intrebari vizeaza codurile NC (Nomenclatura Combinata). Acestea sunt esentiale in anumite tipuri de tranzactii, precum importuri, livrari intracomunitare, produse accizabile sau bunuri supuse cotei reduse de TVA. In acest articol explicam clar in ce situatii codurile NC sunt obligatorii, cand pot fi omise (completate cu "NULL") si ce...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%

    • Dividendele reprezinta modalitatea prin care o societate isi recompenseaza asociatii din profitul obtinut. Acestea pot fi distribuite anual sau, in mod optional, trimestrial, in baza unor situatii financiare interimare. Distribuirea si plata dividendelor implica respectarea unor reguli contabile si fiscale clare, inclusiv calculul si declararea impozitului aferent. In cele ce urmeaza, prezentam o speta practica privind societatea ALFA, care a repartizat dividende interimare in 2024, dar a omis...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016