Lanseaza-te in afaceri: guvernul sprijina antreprenoriatul feminin!
Recent au fost luate noi masuri guvernamentale pentru sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului feminin. Prevederile se refera, in principal, la finantari de la bugetul national sau la acordarea de fonduri europene prin intermediul programelor operationale de dezvoltare.
In acest moment, in ceea ce priveste finantarea de la bugetul national, este continuata activitatea in cadrul programului national multianual pe perioada 2005-2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.
Prin intermediul acestui program, anul trecut a fost alocata suma de 600.000 de lei. Banii au fost distribuiti celor 826 de femei antreprenor care au aplicat online, precum si celor 232 de femei care au urmat cursul de formare antreprenoriala. Rata de absorbtie a fost de 100%.
In ceea ce priveste fondurile acordate prin intermediul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR), sumele au fost distribuite in cadrul Axei Prioritare 3, prin masurile 312 "Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi" si 313 "Incurajarea activitatilor turistice". In ambele cazuri, au avut prioritate (prin acordarea de punctaj suplimentar) proiectele derulate de femei/tineri cu varsta de pana in 40 de ani la data depunerii proiectului.
Pana in prezent, in cadrul masurii 312 "Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi" au fost selectate 2.357 de proiecte, 1.484 dintre acestea fiind derulate de femei/tineri. Masura 313 "Incurajarea activitatilor turistice" include 1.077 de proiecte selectate din care 656 derulate de femei/tineri.
Un aspect important il reprezinta Reteaua Nationala a Ambasadorilor Antreprenoriatului Feminin finantat de Comisia Europeana. Aceasta isi propune sa realizeze prima retea de 10 ambasadori ai antreprenoriatului feminin din Romania cu scopul motivarii si determinarii femeilor in initierea propriilor afaceri (proiect lansat in martie 2011). Bugetul acordat acestui nou proiect este de 100.086,15 euro, din care grant 48.840 euro.
Prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 3, masura 3.1 "Promovarea culturii antreprenoriale", pana la 31 decembrie 2010 au beneficiat de pregatire pentru initierea unei afaceri 2.820 de persoane. Numarul femeilor cursante in managementul si organizarea muncii pana la aceeasi data a fost de 1.983.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Locatiune/inchiriere sau locatie de gestiune
Intrebare: In cadrul contului 612 "Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile" se introduc conturile analitice: 6121"Cheltuieli cu redeventele", 6122 "Cheltuieli cu locatiile de gestiune", 6123 "Cheltuieli cu chiriile". Institutul are in chirie de la un furnizor aparate de filtrare a apei care sunt racordate la retea si butelii de gaze, care se pastreaza in institut pana la momentul terminarii gazului achizitionat. Cum privim aceste cheltuieli? Doar chirii sau locatii de gestiune?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri din servicii sau alte operatiuni realizate cu persoane nerezidente
Intrebare: Avem o factura de prestari servicii emisa de un operator din spatiul UE (Bulgaria) in lei constand in plata conform unui acord de asociere intre societatea noastra si alte 2 societati (ambele inregistrate in Bulgaria in scopuri de TVA) in vederea participarii la o licitatie publica, avand ca obiect atribuirea contractului de lucrari publice. S-a incheiat un angajament notarial prin care ne obligam sa achitam un procent din valoarea de adjudecare a contractului la anumite termene. Cum tratam...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cheltuieli deductibile PFA. Codul CAEN 6209
Intrebare: O PFA infiintata in octombrie 2023 cu codul CAEN 6209, activitate independenta, fara salariati, cu venituri estimate in 2023 de maxim 10.000 ron, poate beneficia de sistemul de impozitare bazat pe normele de venit? Imi puteti preciza care sunt, in aceasta situatie, cheltuielile deductibile (exemplu: sunt deductibile in cota parte conform contractului de comodat al sediului PFA-ului, cheltuieli cu intretinerea, energia electrica, apa, gunoiul)? In esenta m-ar interesa toate tipurile de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Inchiderea contului 461
Intrebare: O microintreprindere constituita in ianuarie 2023 cu salariati si platitoare de TVA inregistreaza in contul 461 la data de 30.09 suma de 6850 lei. Soldul s-a format din platile diverse fara documente justificative care apar pe extrasele bancare (cheltuieli pe numele administratorului). Societatea nu are profit pentru a se putea intocmi bilant interimar. Pentru inchiderea soldului 461 este corecta inregistrarea 461 = 7588 in minus si apoi declarare impozit din alte surse de 10% pe intreaga suma?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dividende 2023. Baza de calcul CASS
Intrebare: Cum se procedeaza la completarea declaratiei unice rectificative in speta urmatoare, avand in vedere ca salariul minim a devenit 3.300 lei de la 1 octombrie 2023? 1. Declaratia initiala Societatea a repartizat la dividende interimare suma de 191.188 lei brut in luna septembrie 2023, suma ridicata efectiv dupa achitarea impozitului pe dividende fiind de 175.893 lei. Salariul minim de 3000 lei * 24=72.000 lei. 72.000*10% = 7.200 lei contributie la sanatate. 2. Declaratia rectificativa In luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –