Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lanseaza-te in afaceri: guvernul sprijina antreprenoriatul feminin!

24-Iun-2011
3190
Recent au fost luate noi masuri guvernamentale pentru sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului feminin. Prevederile se refera, in principal, la finantari de la bugetul national sau la acordarea de fonduri europene prin intermediul programelor operationale de dezvoltare.

In acest moment, in ceea ce priveste finantarea de la bugetul national, este continuata activitatea in cadrul programului national multianual pe perioada 2005-2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.

Prin intermediul acestui program, anul trecut a fost alocata suma de 600.000 de lei. Banii au fost distribuiti celor 826 de femei antreprenor care au aplicat online, precum si celor 232 de femei care au urmat cursul de formare antreprenoriala. Rata de absorbtie a fost de 100%.

In ceea ce priveste fondurile acordate prin intermediul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR), sumele au fost distribuite in cadrul Axei Prioritare 3, prin masurile 312 "Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi" si 313 "Incurajarea activitatilor turistice". In ambele cazuri, au avut prioritate (prin acordarea de punctaj suplimentar) proiectele derulate de femei/tineri cu varsta de pana in 40 de ani la data depunerii proiectului.

Pana in prezent, in cadrul masurii 312 "Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi" au fost selectate 2.357 de proiecte, 1.484 dintre acestea fiind derulate de femei/tineri. Masura 313 "Incurajarea activitatilor turistice" include 1.077 de proiecte selectate din care 656 derulate de femei/tineri.


Un aspect important il reprezinta Reteaua Nationala a Ambasadorilor Antreprenoriatului Feminin finantat de Comisia Europeana. Aceasta isi propune sa realizeze prima retea de 10 ambasadori ai antreprenoriatului feminin din Romania cu scopul motivarii si determinarii femeilor in initierea propriilor afaceri (proiect lansat in martie 2011). Bugetul acordat acestui nou proiect este de 100.086,15 euro, din care grant 48.840 euro.

Prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 3, masura 3.1 "Promovarea culturii antreprenoriale", pana la 31 decembrie 2010 au beneficiat de pregatire pentru initierea unei afaceri 2.820 de persoane. Numarul femeilor cursante in managementul si organizarea muncii pana la aceeasi data a fost de 1.983.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016