Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 222/2019: Stingerea datoriilor unor companii, promulgata de presedintele Romaniei

21-Nov-2019
2771
UPDATE, 21 noiembrie 2019
 
Decretul nr. 834/2019 privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare, precum si unele masuri referitoare la obligatiile de plata aferente imprumuturilor din venituri din privatizare si imprumuturilor contractate de statul roman de la institutii de credit si subîmprumutate operatorilor economici a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 933, din 20 noiembrie 2019.
 
Articol initial
 
Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a semnat marti, 19 noiembrie a.c., decretul privind promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare, precum si unele masuri referitoare la obligatiile de plata aferente imprumuturilor din venituri din privatizare si imprumuturilor contractate de statul roman de la institutii de credit si subimprumutate operatorilor economici (PL-x 410/01.10.2019).
 
Ordonanta de Urgenta reglementeaza o modalitate speciala de stingere a obligatiilor fiscale si bugetare, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, ale operatorilor economici care detin capacitati de producere a energiei electrice i termice in cogenerare instalate in Sistemul electroenergetic national reprezentand active functionale energetice si activele miniere ce asigura carbunele necesar functionarii acestora.
 
Legea a fost promulgata prin Decret nr. 834/2019 si are ca obiect de reglementare stabilirea unor masuri financiar-fiscale, dar si stingerea obligatiilor fiscale si bugetare ale unor operatori economici esentiali pentru stabilitatea si siguranta sistemului energetic national. Acest lucru se va realiza prin procedura de dare in plata si, ulterior, concesionarea activelor energetice trecute in proprietatea statului, astfel incat sa nu fie periclitata siguranta sistemului energetic national.
 

Extras din Legea nr. 222/2019

 
L E G E pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.60/2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare, precum si unele masuri referitoare la obligatiile de plata aferente imprumuturilor din venituri din privatizare si imprumuturilor contractate de statul roman de la institutii de credit si subimprumutate operatorilor economici Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. 
 
Articol unic. – 
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60 din 4 iulie 2019 privind reglementarea unor masuri pentru stingerea unor obligatii fiscale si bugetare, precum si unele masuri referitoare la obligatiile de plata aferente imprumuturilor din venituri din privatizare si imprumuturilor contractate de statul roman de la institutii de credit si subimprumutate operatorilor economici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 556 din 5 iulie 2019, cu urmatoarele modificari si completari: 
 
1. La articolul 1, alineatul (1) si litera a) a alineatului (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: 
„Art.l. − (1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza o modalitate speciala de stingere a obligatiilor fiscale si bugetare, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, ale operatorilor economici care detin capacitati de producere a energiei electrice si termice in cogenerare instalate in Sistemul Electroenergetic National reprezentand active functionale energetice si activele miniere ce asigura carbunele necesar functionarii acestora. ………………………………………………………………………….... 
a) active functionale energetice - totalitatea bunurilor mobile si imobile apartinand unui operator economic care detine capacitati de productie a energiei electrice si termice in cogenerare care concura la asigurarea sigurantei Sistemului Electroenergetic National si la furnizarea energiei termice in sistem centralizat. Activul functional energetic reprezinta o componenta a unitatilor dispecerizabile de producere a energiei electrice;" 
 
2. La articolul 2, alineatele (1), (2), (3) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: 
„Art.2. − (1) Prin derogare de la prevederile art. 263 din Legea nr. 207 /2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, oricand, la cererea operatorilor economici care detin capacitati de producere a energiei electrice si termice in cogenerare furnizate in sistem centralizat, instalate in Sistemul Electroenergetic National reprezentand active functionale energetice si active miniere ce asigura carbunele necesar functionarii acestora, creantele fiscale si bugetare administrate de Ministerul Finantelor Publice prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala se sting prin trecerea in proprietatea publica a statului si in administrarea Ministerului Energiei a unor active, aflate in proprietatea acestora. 
(2) Cererea operatorilor economici aprobata prin hotararea adunarii generale a actionarilor va cuprinde o analiza tehnico-economica privind justificarea operatiunii si efectele acesteia si va fi insotita de avizul favorabil al Ministerului Energiei si al operatorului de transport si sistem - Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A., inclusiv cu privire la caracterul necesar al activului respectiv pentru siguranta Sistemului Electroenergetic National si al unitatii administrativ-teritoriale daca activele respective concura si la asigurarea furnizarii energiei termice in sistem centralizat si daca unitatea teritoriala respectiva solicita preluarea acestor active. 
(3) Nu pot face obiectul operatiunilor prevazute la alin. (1), activele functionale energetice pentru care operatorii economici nu detin licente sau autorizatii de functionare aflate in perioada de valabilitate la data transferului, precum si cele care nu sunt autorizate sau nu sunt in curs de autorizare din punctul de vedere al protectiei mediului la momentul transferului. ………………………………………………………………………….... 
(5) Stingerea creantelor fiscale si bugetare se va face la valoarea bunurilor ce intra in componenta activelor functionale energetice si activelor miniere ce asigura carbunele necesar functionarii acestora, stabilita prin raportul de evaluare intocmit de catre un evaluator autorizat in conditiile legii.” 
 
3. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
„(2) Cererea va fi insotita de lista bunurilor aferente activelor functionale energetice si activelor miniere ce asigura carbunele necesar functionarii acestora, raportul de evaluare a acestora, prevazute la art. 2 alin. (6), precum si procesul-verbal prevazut la art. 2 alin. (7).” 
 
4. La articolul 6, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
„Art. 6. − (1) Bunurile mobile si imobile aferente activelor functionale energetice si activelor miniere ce asigura carbunele necesar functionarii acestora, transferate in domeniul public al statului in conditiile prezentei ordonante de urgenta vor face obiectul unor contracte de concesiune incheiate in conditiile legii. Procedura de atribuire a contractelor de concesiune, incheierea, executarea si incetarea contractului de concesiune de bunuri proprietate publica se realizeaza cu respectarea prevederilor art. 302-331 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile ulterioare, cu exceptia situatiilor in care prin prezenta ordonanta de urgenta se dispune altfel.” 
 
5. Dupa articolul 6 se introduce un nou articol, art. 61 , cu urmatorul cuprins: 
„Art.61 . − Prin exceptie de la prevederile art. 6, bunurile mobile si imobile aferente activelor functionale energetice care concura si la asigurarea furnizarii energiei termice in sistem centralizat transferate in domeniul public al statului in conditiile prezentei ordonante de urgenta pot trece din domeniul public al statului in domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale, la solicitarea expresa justificata a acestora in vederea satisfacerii unor obiective de interes local.” 
 
6. La articolul 9 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins: 
„(2) In cazul stingerii unor obligatii fiscale si bugetare prin operatiunile prevazute la Capitolul I, recuperarea ajutorului de stat declarat ilegal se realizeaza cu prioritate, inainte de orice alta creanta fiscala sau bugetara.” 
 
7. Dupa articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 14, cu urmatorul cuprins: 
„Art. 14. − Masurile prevazute prin prezenta ordonanta de urgenta se aplica si operatorilor economici aflati in procedura de insolventa, cu aplicarea legislatiei specifice.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016