Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP a publicat Ordinul nr. 3347 din 2011 privind obligatiile fiscale

09-Dec-2011
4012
Ministerul de Finante a publicat recent la categoria Transparenta decizionala, Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3347/2011 pentru aprobarea unor proceduri de aplicare a art. 781 alin. (1) din Codul de Procedura Fiscala (CPF), precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Prin Ordonanta Guvernului nr. 29/2011, au fost aduse modificari CPF prin introducerea, dupa art. 78, a unui nou articol, articolul 78 indice 1, Registrul contribuabililor inactivi/reactivati, fiind aduse modificari reglementarilor aplicabile pentru declararea contribuabililor inactivi.

Potrivit noilor prevederi, declararea contribuabililor inactivi, precum si reactivarea acestora se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, care se comunica contribuabilului.

Totodata, contribuabilii declarati inactivi se reactiveaza daca indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) isi indeplinesc toate obligatiile declarative prevazute de lege;


b) isi indeplinesc toate obligatiile de plata;

c) organele fiscale au constatat ca functioneaza la domiciliul fiscal declarat.

Ori de cate ori se constata ca un contribuabil a fost declarat inactiv din eroare, organul fiscal emitent anuleaza decizia de declarare a contribuabilului ca inactiv, cu efect pentru viitor si pentru trecut.

In ceea ce priveste Registrul contribuabililor inactivi/reactivati, acesta se organizeaza la nivelul ANAF, este public si se afiseaza pe websiteul institutiei, la adresa www.anaf.ro. Decizia de declarare in inactivitate/reactivare, emisa de organul fiscal, produce efecte fata de terti de la data inscrierii in registrul mentionat.

Avand in vedere modificarile legislative mentionate, a fost elaborat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.347/2011 pentru aprobarea unor proceduri de aplicare a art. 781 alin.(1) din Codul de Procedura Fiscala (CPF), precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, care reglementeaza fluxurile aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, potrivit conditiilor prevazute la art. 78 indice 1 alin.(1) lit. a) din CPF, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.

Prin proiectul de ordin, se propune:

- intocmirea si comunicarea, de catre compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal in a carui evidenta este inregistrat contribuabilul, pe baza documentatiei transmise de organul de inspectie fiscala competent, a deciziilor privind inactivarea, reactivarea si indreptarea erorilor materiale in cazul contribuabililor declarati inactivi potrivit conditiilor prevazute la art. 78 indice 1 alin. (1) lit. b) sau c) din CPF;

- depunerea cererilor de reactivare sau de indreptare a erorilor materiale, de catre contribuabili, la organele fiscale in a caror evidenta acestia sunt inregistrati, inclusiv in cazul contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 78 indice 1 alin. (1) lit. b) sau c) din CFP. Astfel, prin propunerile formulate in baza prezentului proiect de ordin:

- asigurarea unei gestiuni unitare a contribuabililor declarati inactivi, la nivelul organelor fiscale in a caror evidenta acestia sunt inregistrati.

Totodata, Administratia Fiscala vine in sprijinul contribuabililor care depun cereri de reactivare sau de indreptare a erorilor materiale.

*

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":

- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;

- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti

  • Calcul rezultat fiscal

    Intrebare: La data de 30.09.2024, se inregistreaza urmatoarea situatie: Total cheltuieli: 2.600.000 lei Cheltuieli considerate nedeductibile: 3.950 lei Venituri din servicii prestate: 2.690.000 lei Venituri din productia de imobilizari...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Acordare credit unui IFN

    Intrebare: O societatea X doreste sa imprumute un IFN. In afara de autorizare cod CAEN, 6492 "Alte activitati de creditare - finantarea tranzactiilor comerciale si imprumuturi monetare in afara sistemului bancar" mai trebuie sa obtina alte...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024

    • Amnistia fiscala care prevede anularea unor accesorii si amanari la plata pentru datornici a fost introdusa prin OUG 107/2024, iar recent a fost publicat in Monitorul Oficial si Ordinul 5521/2024 care contine procedura pe care trebuie sa o urmeze contribuabilii ca sa beneficieze de masuri. Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii Procedura de acordare a amanarii la plata (1) Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare,...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024. Obligatii fiscale scadente pentru luna OCTOMBRIE 2024 Luni, 7 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania Dupa caz, contribuabilii depun: Formularul 010...» citeste mai departe aici

  • Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest an

    • Pentru ca ne pregatim deja de un final de an incins din punct de vedere fiscal, venim n ajutorul dumneavoastra si va oferim o serie de oferte de pana la 60% la cele mai important titluri de contabilitate si fiscalitate. Cu ajutorul lor veti reusi sa scapati de amenzile si sanctiunile pentru neconformare date de ANAF si va puteti adapta noilor modificari legislative, care nu sunt putine la numar. Reduceri de toamna de pana la 60% TAXARE 2024. Noutatile Codului fiscal (stick USB) Ne...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016