Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularului

08-Oct-2025
219
Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularului
Cuprins

Odata cu intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 2.229/2025, a fost reglementata procedura de notificare a organelor fiscale in cazul in care facturile aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii platite pe loc nu sunt transmise prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Noua obligatie revine beneficiarilor si se realizeaza prin completarea si transmiterea formularului 800.

Cine are obligatia transmiterii Notificarii 800?

Potrivit procedurii in vigoare, beneficiarii au atat obligatia, cat si dreptul de a notifica autoritatile fiscale in situatiile in care nu primesc facturile prin sistemul national RO e-Factura, pentru tranzactii in care plata a fost realizata in acelasi timp cu livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor.

Informatii importante despre Notificarea 800

Formularul (800), intitulat „Notificare privind facturile pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru care plata se face la momentul livrarii/prestarii, netransmise prin sistemul RO e-Factura in termenul prevazut la art. 10 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021”, trebuie completat si transmis de catre beneficiarii care nu au primit facturile aferente acestor tranzactii, in conditiile in care plata a fost realizata la momentul livrarii bunurilor sau prestarii serviciilor.

Aceasta obligatie revine in situatiile in care furnizorii/prestatorii, persoane impozabile care au responsabilitatea transmiterii facturilor prin sistemul RO e-Factura, nu respecta termenul legal de trimitere a documentelor. Termenul este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data-limita prevazuta pentru emiterea facturii, conform art. 319 alin. (16) din Codul fiscal.

Conform acestui articol, emiterea facturii trebuie sa aiba loc cel tarziu pana in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator al taxei, cu exceptia situatiilor in care factura a fost deja emisa. De asemenea, este prevazuta obligativitatea emiterii facturii pentru sumele incasate ca avansuri, legate de livrari de bunuri sau prestari de servicii, pana cel tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care avansul a fost incasat, daca factura nu a fost deja emisa anterior.

Transmiterea formularului (800) se face exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform prevederilor legale in vigoare.

Cum se completeaza Notificarea 800

Completarea formularului se face astfel:

Sectiunea I 

Caseta "Denumire" se completeaza cu denumirea beneficiarului care nu a primit facturile pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru care plata a fost efectuata la momentul livrarii/prestarii prin sistemul national privind factura electronica RO e-Factura.

Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de identificare fiscala atribuit beneficiarului, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.

In situatia in care formularul se completeaza de catre imputernicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se inscriu codul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent beneficiarului pentru care se completeaza formularul, precum si datele de identificare ale acestuia.

Caseta "Domiciliul fiscal" se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal al beneficiarului.

Sectiunea II 

Se marcheaza cu "X" in functie de reprezentarea beneficiarului in relatia cu organul fiscal, prin imputernicit/reprezentant legal, si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal de catre imputernicit a actului de imputernicire, in original sau in copie legalizata, sau numarul si data documentului care atesta calitatea de reprezentant legal.

Date de identificare

Se completeaza cu datele de identificare ale imputernicitului/reprezentantului legal, dupa caz.

Sectiunea III 

Se completeaza cu informatiile privind data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile/data platii, precum si valoarea totala a bunurilor livrate/serviciilor prestate.

In cadrul acestei sectiuni este atasat documentul care atesta data livrarii de bunuri/prestarii de servicii, precum si documentul care atesta plata efectuata.

Caseta "Numele persoanei care face cererea" se completeaza cu numele persoanei care intocmeste formularul (800).

Caseta "Functia/Calitatea" se completeaza cu functia/calitatea pe care o are persoana care intocmeste formularul (800). In situatia in care formularul (800) se completeaza de catre imputernicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se inscrie "Imputernicit" sau "Reprezentant legal", dupa caz.

Formularul se arhiveaza in format electronic.

Temei legal: Ordinul ANAF nr. 2.229/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 895/30.09.2025.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Facturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timp

    • A aparut Ordinul ANAF nr. 2229/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 895 din 30 septembrie 2025, prin care se introduce procedura de notificare a ANAF in cazul in care beneficiarii nu primesc facturile de la furnizori, desi au efectuat plata la momentul livrarii sau prestarii. Este reglementat si noul formular 800 – “Notificare privind facturile netransmise prin RO e-Factura”.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiile

    • Incepand cu anul 2026, legislatia fiscala aduce modificari importante privind regimul de impozitare al microintreprinderilor. De?i o societate poate indeplini toate conditiile prevazute la art. 47 din Codul Fiscal, aceasta nu mai poate opta pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor daca a mai aplicat acest regim dupa 1 ianuarie 2023. In continuarea articolului analizam un caz concret si clarifica implicatiile legislative actuale. Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la...» citeste mai departe aici

  • Administrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderi

    • Firmele au nevoie de administratori pentru a functiona legal si eficient, iar o intrebare frecventa este daca aceeasi persoana poate fi administrator in mai multe microintreprinderi. Iar in acest articol vom clarifica aspectele legale legate de numirea administratorului si explica diferenta dintre rolul de administrator si cel de asociat, in contextul limitarilor impuse de Codul fiscal privind regimul microintreprinderilor. Avem acest caz concret. Va rog sa imi clarificati daca se poate numi un...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 3 intrebari si explicatiile specialistului daca incasati dividende in UE

    • Persoanele juridice din Romania care primesc dividende de la societati din Uniunea Europeana se confrunta adesea cu nelamuriri legate de tratamentul fiscal aplicabil acestor venituri. Situatiile variaza in functie de durata detinerii participatiei, procentul detinut si legislatia fiscala a statului sursa. In acest articol, raspundem la trei intrebari esentiale despre impozitarea dividendelor primite din UE, oferind explicatiile specialistului intr-o situatie concreta. Avem acest caz. Va rugam sa...» citeste mai departe aici

  • Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularului

    • Odata cu intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 2.229/2025, a fost reglementata procedura de notificare a organelor fiscale in cazul in care facturile aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii platite pe loc nu sunt transmise prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Noua obligatie revine beneficiarilor si se realizeaza prin completarea si transmiterea formularului 800.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?

    • Contribuabilii se intreaba adesea daca pot deduce fiscal amortizarea mijloacelor fixe care nu mai sunt utilizate in activitatea economica. In continuarea articolului vom clarifica tratamentul contabil si fiscal aplicabil in astfel de situa?ii, in conformitate cu prevederile Codului fiscal si reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz concret. Societatea noastra s-a mutat intr-un sediu nou in august 2025. Cu aceasta ocazie, a schimbat si sediul social, transferand intreaga activitate la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016