OPANAF nr. .874 din 2012 a fost publicat. Descarca formularul aici
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.874/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 421, din 25 iunie 2012.
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 9 alin. (4) din Statutul Casei Nationale de Pensii Publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 118/2012, al art. 29622 si art. 296^25 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si presedintele Casei Nationale de Pensii Publice emit urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba modelul si continutul formularului "Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii", cod 14.13.03.03, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2. - Pentru anul 2012, declaratia prevazuta la art. 1 se depune de persoanele prevazute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, numai in situatia in care se incadreaza in una dintre aceste categorii, incepand cu data de 1 iulie 2012.
Art. 3. - Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 2.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Impozitare speciala silozuri Avand in vedere ca aceste silozuri nu sunt folosite pentru depozitarea cerealelor din activitatea proprie, ci societatea le inchiriaza, deci este o alta activitate economica, va...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Concediu fara plata, calcul salariu Va rugam sa ne precizati care este modalitatea corecta de impozitare a salariului (ce taxe salariale se retin si cuantumul lor) in urmatoarea speta: - un salariat angajat cu norma...citeste mai mult
Art. 4. - Instructiunile de gestionare a formularului prevazut la art. 1 sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 5. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 4.
Art. 6. - Referirile la Codul fiscal din prezentul ordin reprezinta trimiteri la Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 8. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Casa Nationala de Pensii Publice, precum si unitatile subordonate ale acesteia vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 9. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se aplica incepand cu data de 1 iulie 2012.
Formularul poate fi descarcat
AICI.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cod CAEN bilant
Intrebare: Pana in anul 2017 inclusiv, societatea a avut codul CAEN 5630 - baruri si alte activitati de servire a bauturilor. Incepand cu anul 2018, societatea si-a schimbat codul CAEN in 5610 - restaurante. Intocmirea bilantului s-a facut pe codul 5630 pana in 2017 si incepand cu anul 2018. La intocmirea bilantului aferent anului 2024, s-a observat ca nu s-a utilizat codul CAEN 5610. Va rugam sa ne precizati daca este corect sa folosim pentru anul 2024 codul CAEN schimbat din 2018.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Vanzare sub pret de achizitie
Intrebare: Societatea inregistrata in scopuri de TVA si platitoare de impozit pe profit are ca obiect de activitate fabricarea de produse finite din lemn. La momentul receptiei materiei prime din import, marfa este selectata pentru productie, insa exista si cateva elemente care nu pot intra in productie din cauza calitatii acestora. Pentru a evita pierderile, stocand si neutilizand materia prima, societatea decide sa vanda aceste elemente la un pret mai mic decat cel de achizitie. Care este tratamentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Calcul valoare bunuri in vederea determinarii obligativitatii codului UIT
Intrebare: Am achizitionat o piesa de la o firma din Italia. Valoarea totala a facturii este de 2.014,37 euro. Factura cuprinde: - valoarea bunurilor: 1.936,18 euro; - servicii de transport: 175 euro. Codul UIT se genereaza doar pentru valoarea bunurilor sau pentru valoarea totala a facturii? Daca se genereaza doar pentru valoarea bunurilor, conform datelor din factura, valoarea nu depaseste 10.000 lei si nici greutatea de 500 kg. In acest caz, intelegem ca nu este necesar codul UIT. Este corect?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Compensare datorii/creante reciproce
Intrebare: O firma din Romania (parte a unui grup international) factureaza catre celelalte subsidiare din alte tari si incaseaza contravaloarea facturilor la scadenta de la aceste subsidiare. Totodata, firma din Romania primeste facturi pentru diverse servicii de la compania mama, pe care le achita la scadenta. Compania mama propune urmatorul tip de compensare: intre sumele facturate de Romania catre subsidiare si sumele facturate Romaniei de catre compania mama. Cu alte cuvinte, firma din Romania nu va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<