Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN ANAF nr. 2.289 din 2010 privind obligatiile fiscale restante

13-Aug-2010
3439


Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat prezentul Ordin in Monitorul Oficial nr. 573

ORDIN

pentru aprobarea Procedurii privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita

Avand in vedere prevederile art. 119 alin. (4), art. 141, 145 si art. 178 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. ? Se aproba Procedura privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. ? (1) Creantele fiscale restante aflate in sold la data de 31 decembrie a anului, mai mici de 10 lei, se scad din evidentele fiscale in primele 7 zile ale anului urmator.

(2) Creantele fiscale restante ale unui debitor reprezinta suma totala a obligatiilor fiscale datorate si neachitate de catre acesta.

(3) Deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii, somatiile si titlurile executorii se vor emite, potrivit prezentului ordin, dupa aplicarea prevederilor alin. (1).

Art. 3. ? La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea prevederile ordinului presedintelui Agentiei Nasionale de Administrare Fiscala, nepublicat, pentru aprobarea Procedurii privind emiterea semestriala prin aplicatia informatica a Sistemului de administrare a creantelor fiscale a somatiei si a titlului executoriu in cazul in care valoarea obligatiilor fiscale scadente ale debitorului, persoana fizica/persoana juridica/alta entitate fara personalitate juridica, nu depaseste 100 lei, respectiv 500 lei, precum si comunicarea acestora.

Art. 4. ? Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti, administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii, administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti si directiile generale ale finantelor publice judetene vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. ? Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Sorin Blejnar
Bucuresti, 5 august 2010.
Nr. 2.289.

ANEXA
P R O C E D U R A privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita

CAPITOLUL I
Procedura privind emiterea si comunicarea deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale accesorii sub o anumita
limita

1. Deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii se emit, trimestrial, pentru tosi debitorii, cu exceptia celor care inregistreaza obligatiifiscale care fac obiectul inlesnirilor la plata.

2. Deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand penalitati de intarziere se emit o singura data, trimestrial, pentru obligatiile fiscale principale care au implinit 90 de zile de la scadenta, cu exceptia situatiei in care acestea au fost stinse partial sau total, dupa caz.

3. Prin exceptie de la pct. 1 si 2, in vederea emiterii deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii, organul fiscal competent va evalua, trimestrial, obligatiile fiscale accesorii ale unui contribuabil persoana juridica, iar in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii (majorari de intarziere/dobanzi si penalitati de intarziere) nu depaseste o anumita limita, emiterea deciziilor referitoare la obligatiile de plata accesorii se realizeaza astfel:

3.1. in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii (majorari de intarziere/dobanzi si penalitati de intarziere) nu depaseste 1.500 lei, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil se emite prin aplicatiile informatice, dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale principale restante;

3.2. in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii (majorari de intarziere/dobanzi si penalitati de intarziere) nu depaseste 1.000 lei, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu se emite potrivit dispozitiilor pct. 3.1;

3.3. in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii (majorari de intarziere/dobanzi si penalitati de intarziere) nu depaseste 500 lei, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii pentru celelalte categorii de debitori se emite potrivit dispozitiilor pct. 3.1;

3.4. in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii (majorari de intarziere/dobanzi si penalitati de intarziere) nu depaseste 100 lei, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii pentru contribuabilul persoana fizica se emite potrivit dispozitiilor pct. 3.1;

3.5. in situatia in care la implinirea termenului de 180 de zile prevazut la pct. 3.1 se constata ca exista obligatii fiscale principale restante in aceasta perioada, care nu au depasit 90 de zile de la scadenta, pentru acestea nu se vor emite decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand penalitati de intarziere, cu exceptia situatiei in care acestea au fost stinse partial sau total, dupa caz.

4. Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii se poate emite si comunica debitorului ori de cate ori acesta solicita achitarea obligatiilor fiscale accesorii, cu conditia ca decizia sa fie confirmata de primire, iar datele din confirmarea de primire sa fie introduse in sistemul informatic, precum si atunci cand se constata pericolul prescrierii dreptului de a stabili obligatii fiscale. 5. Sumele reprezentand obligatii fiscale accesorii se rotunjesc la un leu pentru fracsiunile de peste 50 de bani inclusiv si se neglijeaza fracsiunile de pana la 49 de bani inclusiv.

6. Dupa emitere, deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii se comunica potrivit art. 44 din Ordonan.a Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL II
Procedura privind emiterea si comunicarea somatiei si a titlului executoriu pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita In vederea emiterii somatiei si titlului executoriu, organul fiscal competent va evalua, lunar, obligatiile fiscale neachitate de catre debitori.

1. In cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale neachitate nu depaseste 1.500 lei, somatia si titlul executoriu pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil se emit prin aplicatiile informatice, dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale restante.

2. In cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale neachitate nu depaseste 1.000 lei, somatia si titlul executoriu pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu se emit potrivit dispozitiilor pct. 1.

3. In cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale neachitate nu depaseste 500 lei, somasia si titlul executoriu pentru celelalte categorii de debitori se emit potrivit dispozitiilor pct. 1.

4. In cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale neachitate nu depaseste 100 lei, somatia si titlul executoriu pentru debitorul persoana fizica se emit potrivit dispozitiilor pct. 1.

5. Prin exceptie de la prevederile pct. 1?4, somatia si titlul executoriu se emit si se comunica debitorului ori de cate ori se constata pericolul prescrierii dreptului de a cere executarea silita.

6. Dupa emitere, actele de executare mensionate la pct. 1?4 se comunica potrivit art. 44 din Ordonan.a Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016