Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Precizari ANAF cu privire la Ordinul 3896/2020 pentru aprobarea procedurii de acordare a esalonarii la plata

10-Dec-2020
2839

DGRFP Iasi informeaza contribuabilii cu privire la emiterea OPANAF nr. 3.896 / 11.11.2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central, precum si pentru modificarea anexei 2 la OPANAF nr. 90 / 2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central, act normativ care a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.1104/19.11.2020.

Principiile procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central sunt urmatoarele:

- contribuabilul depune la organul fiscal cerere de acordare a esalonarii la plata;

- organul fiscal verifica indeplinirea coditiilor de acordare, respectiv:

sa fie depusa o cerere pana la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sanctiunea decaderii; 
debitorul sa nu se afle in procedura falimentului;
debitorul sa nu se afle in dizolvare;
debitorul sa nu aiba inregistrate obligatii fiscale restante la data declararii starii de urgenta si nestinse la data eliberarii certificatului de atestare fiscala;


debitorului sa nu i se fi stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art. 25 si 26 din Codul de procedura fiscala;
sa fie depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, la data eliberarii certificatului de atestare fiscala;

- dupa primirea cererii, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, organul fiscal emite, concomitent, urmatoarele documente:

deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere/ penalitate de nedeclarare si/sau procese verbale privind calculul creantelor fiscale accesorii sau altor sume care nu au fost stabilite in titlul executoriu;
certificatul de atestare fiscala;
referatul de verificare a conditiilor de acordare a esalonarii la plata;
decizia de aesalonare la plata a obligatiilor fiscale sau decizia de respingere, dupa caz;
decizia de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz;

- nivelul dobanzii datorate pe perioada esalonarii la plata este de 0,01% pe fiecare zi de intarziere, fata de 0,02% pentru fiecare zi de intarziere cat prevede Codul de procedura fiscala.

- avand in vedere ca potrivit OUG nr. 181/2020 a fost prorogat termenul prevazut la art. VII din OUG nr. 29/2020, in sensul ca nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pana la data de 25 decembrie 2020, debitorii care obtin esalonarea potrivit procedurii aprobata prin OPANAF nr. 3.896 / 11.11.2020 nu datoreaza pana la data de 25 decembrie 2020, dobanda de 0,01% pe zi de intarziere, pentru obligatiile fiscale / bugetare principale esalonate.

 

Contribuabilii interesati pot afla mai multe informatii si prin intermediul CallCenter-ului, apeland numarul de telefon: +4 031 403 91 60.

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici