
Raportul Special
realizat de specialisti
Noutate
In Monitorul Oficial nr. 205 din 17 martie 2008 a aparut Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 12/2008 privind aprobarea Procedurilor pentru agrearea societatilor comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pentru anul 2008. Care sunt conditiile de agreare? Cum se organizeaza cursurile si care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?
1. Care sunt conditiile de agreare?
Societatile care doresc sa organizeze in colaborare cu Camera Consultantilor Fiscali programul de pregatire profesionala trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
■ sa fie societate de consultanta fiscala, inscrisa in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor comerciale de consultanta fiscala;
■ sa aiba in obiectul de activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;
■ sa propuna lectori care sa indeplineasca cerintele tematice agreate de Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali potrivit Programului de pregatire profesionala aferent anului 2008;
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
■ sa detina minima experienta in ceea ce priveste organizarea de cursuri;
■ sa aiba asigurate locul de desfasurare a cursului si dotarea logistica corespunzatoare cerintelor Camerei Consultantilor Fiscali;
■ sa nu aiba datorii restante fata de Camera Consultantilor Fiscali;
■ sa nu fi suportat sanctiuni disciplinare aplicate de Camera Consultantilor Fiscali din Romania sau de alte organisme profesionale;
■ sa accepte tariful unitar pe cursant stabilit de Camera Consultantilor Fiscali.
2. Cum se procedeaza?
Daca doriti sa organizati cursuri de pregatire profesionala trebuie sa depuneti un dosar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali, in termen de 15 zile de la data publicarii anuntului pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali a conditiilor de agreare.
Dosarul va fi analizat de Directia de invatamant, iar aceasta va inainta o propunere de aprobare sau respingere Biroului permanent al Camerei
Consultantilor Fiscali.
Directia de invatamant va putea solicita unei societati agreate de Biroul permanent informatiile si documentele necesare actualizarii dosarului depus la Camera Consultantilor Fiscali. Biroul permanent va emite decizia de agreare sau respingere a societatii.
3. Cum se organizeaza cursurile?
Directia de invatamant va pune la dispozitia societatilor agreate Normele de pregatire profesionala continua si Programul de invatamant aferent anului 2008. Societatile agreate vor transmite confirmarea lor privind disponibilitatea de a organiza cursuri pentru anul 2008, in termen de maximum 30 de zile dupa agreare.
Activitatea de organizare a cursurilor de pregatire profesionala se va desfasura in baza contractelor incheiate intre Camera Consultantilor Fiscali si societatile agreate.
Directia de invatamant va publica pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali lista societatilor organizatoare.
Aceste societati vor prezenta Camerei Consultantilor Fiscali documentele privind locatia desfasurarii cursurilor si precontractele cu lectorii agreati.
Fiecare schimbare de lectori va fi precedata de o notificare prealabila a Camerei Consultantilor Fiscali, cu prezentarea documentului de agreare a acestora.
4. Care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?
Retragerea unei societati de pe lista societatilor agreate se poate face astfel:
a) fie la cerere;
b) fie de catre Camera Consultantilor Fiscali.
O societate poate fi retrasa de catre Camera Consultantilor Fiscali daca:
■ nu respecta cerintele de organizare impuse de Camera Consultantilor Fiscali si transmise anual prin Directia de invatamant;
■ nu trimite in termenul prevazut de Camera Consultantilor Fiscali datele necesare pentru organizarea cursurilor (exemplu: lectori, locatie, perioada etc.);
■ obtine un calificativ insuficient in urma analizarii chestionarelor de sugestii si propuneri transmise participantilor la curs.
O societate retrasa de pe lista societatilor agreate pentru organizarea programului de pregatire profesionala poate solicita o noua aprobare incepand cu anul urmator de pregatire profesionala, daca face dovada respectarii conditiilor de agreare.
Concluzie
Asistam oare la un nou business pentru societatile comerciale de consultanta fiscala? Va fi aceasta o afacere profitabila pentru societati sau numai pentru Camera Consultantilor Fiscali? La toate aceste intrebari ne va raspunde in curand Camera Consultantilor Fiscali.
Acte normative aplicabile:
Procedura Camerei Consultantilor Fiscali din 11 martie 2008 pentru agrearea societatilor comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pe anul 2008, aprobata prin Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 12/ 2008
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Sfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri in alt stat UE
Intrebare: Suntem o societate romana, inregistrata in scop de TVA in Romania. Am achizitionat o ambarcatiune maritima de la o persoana juridica din Franta, care detine un cod valid de TVA intracomunitar. Transportul ambarcatiunii se face...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Avem o companie care achizitioneaza des piese de schimb si materie prima din afara Romaniei, fara risc fiscal ridicat. In ce situatii nu suntem obligati sa cerem codul UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA