Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Profesori de consultanta fiscala - apr. 2008

22-Mai-2008
3560

Noutate
In Monitorul Oficial nr. 205 din 17 martie 2008 a aparut Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali
nr. 12/2008 privind aprobarea Procedurilor pentru agrearea societatilor comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pentru anul 2008. Care sunt conditiile de agreare? Cum se organizeaza cursurile si care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?

1. Care sunt conditiile de agreare?

Societatile care doresc sa organizeze in colaborare cu Camera Consultantilor Fiscali programul de pregatire profesionala trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

■ sa fie societate de consultanta fiscala, inscrisa in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor comerciale de consultanta fiscala;

■ sa aiba in obiectul de activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;

■ sa propuna lectori care sa indeplineasca cerintele tematice agreate de Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali potrivit Programului de pregatire profesionala aferent anului 2008;

■ sa detina minima experienta in ceea ce priveste organizarea de cursuri;

■ sa aiba asigurate locul de desfasurare a cursului si dotarea logistica corespunzatoare cerintelor Camerei Consultantilor Fiscali;

■ sa nu aiba datorii restante fata de Camera Consultantilor Fiscali;

■ sa nu fi suportat sanctiuni disciplinare aplicate de Camera Consultantilor Fiscali din Romania sau de alte organisme profesionale;

■ sa accepte tariful unitar pe cursant stabilit de Camera Consultantilor Fiscali.

2. Cum se procedeaza?

Daca doriti sa organizati cursuri de pregatire profesionala trebuie sa depuneti un dosar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali, in termen de 15 zile de la data publicarii anuntului pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali a conditiilor de agreare.

Dosarul va fi analizat de Directia de invatamant, iar aceasta va inainta o propunere de aprobare sau respingere Biroului permanent al Camerei
Consultantilor Fiscali.

Directia de invatamant va putea solicita unei societati agreate de Biroul permanent informatiile si documentele necesare actualizarii dosarului depus la Camera Consultantilor Fiscali. Biroul permanent va emite decizia de agreare sau respingere a societatii.

3. Cum se organizeaza cursurile?

Directia de invatamant va pune la dispozitia societatilor agreate Normele de pregatire profesionala continua si Programul de invatamant aferent anului 2008. Societatile agreate vor transmite confirmarea lor privind disponibilitatea de a organiza cursuri pentru anul 2008, in termen de maximum 30 de zile dupa agreare.

Activitatea de organizare a cursurilor de pregatire profesionala se va desfasura in baza contractelor incheiate intre Camera Consultantilor Fiscali si societatile agreate.

Directia de invatamant va publica pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali lista societatilor organizatoare.

Aceste societati vor prezenta Camerei Consultantilor Fiscali documentele privind locatia desfasurarii cursurilor si precontractele cu lectorii agreati.

Fiecare schimbare de lectori va fi precedata de o notificare prealabila a Camerei Consultantilor Fiscali, cu prezentarea documentului de agreare a acestora.

4. Care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?

Retragerea unei societati de pe lista societatilor agreate se poate face astfel:

a) fie la cerere;

b) fie de catre Camera Consultantilor Fiscali.

O societate poate fi retrasa de catre Camera Consultantilor Fiscali daca:

■ nu respecta cerintele de organizare impuse de Camera Consultantilor Fiscali si transmise anual prin Directia de invatamant;

■ nu trimite in termenul prevazut de Camera Consultantilor Fiscali datele necesare pentru organizarea cursurilor (exemplu: lectori, locatie, perioada etc.);

■ obtine un calificativ insuficient in urma analizarii chestionarelor de sugestii si propuneri transmise participantilor la curs.

O societate retrasa de pe lista societatilor agreate pentru organizarea programului de pregatire profesionala poate solicita o noua aprobare incepand cu anul urmator de pregatire profesionala, daca face dovada respectarii conditiilor de agreare.

Concluzie
Asistam oare la un nou business pentru societatile comerciale de consultanta fiscala? Va fi
aceasta o afacere profitabila pentru societati sau numai pentru Camera Consultantilor Fiscali? La toate aceste intrebari ne va raspunde in curand Camera Consultantilor Fiscali.

Acte normative aplicabile:
Procedura Camerei Consultantilor Fiscali din 11 martie 2008 pentru agrearea societatilor
comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pe anul 2008, aprobata prin Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 12/ 2008

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Profesori de consultanta fiscala - apr. 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-TVA: ANAF propune ca termenul pentru depunerea D390 sa ramana acelasi

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiect de ordin pentru stabilirea termenului de depunere pentru declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/ prestarile intracomunitare (390 VIES). Termenul pentru depunerea declaratiei ramane acelasi, pana la data de 25 a lunii urmatoare. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.70/2024 privind unele masuri de implementare si utilizare a decontului precompletat RO e-TVA si valorificarea datelor si informatiilor...» citeste mai departe aici

  • Aplicatia e-Transport este disponibila online! Pana pe 31 august 2024 NU se aplica sanctiuni

    • ANAF anunta, printr-un comunicat recent de presa, ca aplicatia e-Transport, prin intermediul careia sunt monitorizate transporturile rutiere pe teritoriul national ale bunurilor cu risc fiscal ridicat si transporturile rutiere internationale de bunuri, este operationala si poate fi descarcata din APP Store si Google Play. In acest sens, in fiecare punct de trecere a frontierei se transmit materiale in care sunt prezentate obligatiile pe care le au operatorii de transport, precum si informatii...» citeste mai departe aici

  • Topim preturile in mijlocul verii! Reduceri de 70% si transport GRATUIT pentru carti de fiscalitate si contabilitate

    • Modificarile legislative din fiscalitate nu sunt putine in ultima perioada si trebuie adaptate corespunzator, astfel incat sa evitati amenzile usturatoare si sa va asigurati de functionarea optima a firmei dumneavoastra. Pentru ca nu este usor sa tii pasul cu tot ce se schimba, unele legi fiind aprobate in scurt timp, cu siguranta aveti nevoie de putin ajutor din partea specialistilor. Cartile noastre de fiscalitate si contabilitate sunt acum la preturi reduse! Topim preturile pentru cele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016