Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Entitatile de tip PFA/II/IF ar putea fi obligate sa aiba POS sau alt mijloc de plata fara numerar

24-Iul-2024
1422
Proiect: Entitatile de tip PFA/II/IF ar putea fi obligate sa aiba POS sau alt mijloc de plata fara numerar

Un nou Proiect de Ordin al Ministerului Finantelor aduce schimbari legislative pentru PFA-uri, II-uri, IF-uri si nu numai. Ar putea fi introdusa obligatia de a avea POS sau alt mijloc de plata fara numerar ( spre exemplu ordinul de plata).

Introducere POS pentru PFA/II/IF

Asa cum este mentionat in Referatul de aprobare, obligatia de a avea POS nu se opreste la PFA, II sau IF. Aceasta va fi aplicata si pentru urmatoarele categorii de persoane: profesionisti societati, societati europene, societati cooperative, societati cooperative europene, organizatii cooperatiste de credit, grupuri de interes economic si grupuri europene de interes economic, cu sediul principal in Romania, sucursalele acestora, precum si a sucursalele persoanelor juridice enumerate cu sediul principal in strainatate.

Introducere POS si pentru angrosisti, daca au incasari de peste 50.000 lei

O alta noutate a proiectului consta in faptul ca angrosistii vor fi inclusi in definitia comerciantilor si astfel vor fi obligati sa detina POS in cazul in care incasarile in numerar depasesc 50.000 lei.

Definitia comerciantilor este urmatoarea: „persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei”.

Extra din Proiect:

La articolul 1, punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„1. beneficiarii platii:


a) operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile si autoritatile publice definite de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de modul de finantare si subordonare, care incaseaza impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati, tarife, alte obligatii de plata si sume pentru serviciile prestate sau intermediate si care au obligatia atat de a accepta incasari, conform prevederilor art. 1 alin. (1) si (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 250/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta;

b) institutiile din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala care incaseaza sumele prevazute la art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 26/1994 privind drepturile de hrana, in timp de pace, ale personalului din sectorul de aparare nationala, ordine publica si securitate nationala si ale persoanelor private de libertate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) comercianti - persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei;

d) profesionisti persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, profesionisti societati, societati europene, societati cooperative, societati cooperative europene, organizatii cooperatiste de credit, grupuri de interes economic si grupuri europene de interes economic, cu sediul principal in Romania, sucursalele acestora, precum si a sucursalele persoanelor juridice enumerate cu sediul principal in strainatate.” 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici