Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Entitatile de tip PFA/II/IF ar putea fi obligate sa aiba POS sau alt mijloc de plata fara numerar

24-Iul-2024
1178
Proiect: Entitatile de tip PFA/II/IF ar putea fi obligate sa aiba POS sau alt mijloc de plata fara numerar

Un nou Proiect de Ordin al Ministerului Finantelor aduce schimbari legislative pentru PFA-uri, II-uri, IF-uri si nu numai. Ar putea fi introdusa obligatia de a avea POS sau alt mijloc de plata fara numerar ( spre exemplu ordinul de plata).

Introducere POS pentru PFA/II/IF

Asa cum este mentionat in Referatul de aprobare, obligatia de a avea POS nu se opreste la PFA, II sau IF. Aceasta va fi aplicata si pentru urmatoarele categorii de persoane: profesionisti societati, societati europene, societati cooperative, societati cooperative europene, organizatii cooperatiste de credit, grupuri de interes economic si grupuri europene de interes economic, cu sediul principal in Romania, sucursalele acestora, precum si a sucursalele persoanelor juridice enumerate cu sediul principal in strainatate.

Introducere POS si pentru angrosisti, daca au incasari de peste 50.000 lei

O alta noutate a proiectului consta in faptul ca angrosistii vor fi inclusi in definitia comerciantilor si astfel vor fi obligati sa detina POS in cazul in care incasarile in numerar depasesc 50.000 lei.

Definitia comerciantilor este urmatoarea: „persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei”.

Extra din Proiect:

La articolul 1, punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„1. beneficiarii platii:

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Locuinte care in momentul livrarii pot fi locuite ca atare Va rog sa imi spuneti, exista decizii ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie care sa fi statuat asupra unor situatii similare, privind legalitatea rambursarii TVA si eventualele...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Energie regenerabila. Accize SRL are panouri solare. PPC emite in numele SRL, facturi pentru energia electrica produsa de SRL (pe factura scrie Energie activa livrata compensata cantitativ) si bagata in retea....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cote de impozitare nerezidenti As dori sa stiu care este impozitul pe veniturile nerezidentilor (plata dividendelor) care se aplica in cazul: 1. Irlandei (pentru persoane juridice) 2. Marea Britanie (pentru...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regim contabil schimbare debitor O societate A are de incasat facturi (garantii) in valoare de 1.000.000 lei de la un client B. Se hotaraste sa se semneze un contract de cesiune in trei si cu societatea C care isi...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Radierea inregistrarii fiscale O societate platitoare de impozit pe profit a obtinut actele pentru lichidare voluntara la Registrul Comertului, am depus primul bilant S1039 cu prima bifa si urmeaza sa inchidem...citeste mai mult

a) operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile si autoritatile publice definite de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de modul de finantare si subordonare, care incaseaza impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati, tarife, alte obligatii de plata si sume pentru serviciile prestate sau intermediate si care au obligatia atat de a accepta incasari, conform prevederilor art. 1 alin. (1) si (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 250/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta;

b) institutiile din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala care incaseaza sumele prevazute la art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 26/1994 privind drepturile de hrana, in timp de pace, ale personalului din sectorul de aparare nationala, ordine publica si securitate nationala si ale persoanelor private de libertate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) comercianti - persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei;

d) profesionisti persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, profesionisti societati, societati europene, societati cooperative, societati cooperative europene, organizatii cooperatiste de credit, grupuri de interes economic si grupuri europene de interes economic, cu sediul principal in Romania, sucursalele acestora, precum si a sucursalele persoanelor juridice enumerate cu sediul principal in strainatate.” 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importante

    • Persoanele care dau in chirie case sau apartamente, trebuie sa stie ca, pe langa completarea contractului si declararea lui la ANAF, exista si alte obligatii fiscale importante pentru persoanele care incaseaza banii din chirie. De asemenea, in anumite cazuri, si firmele sau PFA-urile care inchiriaza spatii au unele indatoriri fiscale. Avem cazul urmator. Contract de inchiriere apartament intre o societate comerciala si 2 persoane fizice sot-sotie co-proprietari cu valoarea chiriei de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016