Puteti avea acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UE
Cetatenii si reprezentantii mediului de afaceri au acum acces rapid, in limba romana, la informatiile gratuite privind entitatile aflate in
insolventa din sapte state membre ale Uniunii Europene. Serviciul este disponibil prin intermediul portalului european e-Justice (e-justice.europa.eu) si a fost dezvoltat in cadrul unui proiect derulat de Comisia Europeana, in colaborare cu registrele de insolventa din Austria, Republica Ceha, Estonia, Germania, Olanda, Romania si Slovenia.
Romania, prin Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), a contribuit activ la crearea specificatiilor tehnice si la derularea in conditii optime a proiectului, asigurand resursele necesare pentru functionarea interconectarii.
Prin noul serviciu online, cetatenii, oamenii de afaceri, creditorii sau investitorii care doresc sa deruleze activitati economice in Uniunea Europeana, pot consulta si verifica situatia partenerilor de afaceri, potentiali si actuali, accesand rapid, printr-un punct unic, informatii actualizate in timp real. Noua functionalitate a portalului e-Justice permite utilizatorilor obtinerea informatiilor gratuite cu privire atat la debitorii persoane juridice, cat si persoane fizice (conform legislatiilor nationale), supusi procedurilor de insolventa, inregistrati in registrele nationale ale statelor participante la proiect.
Serviciul ofera posibilitatea cautarii simple dupa denumirea debitorului sau in functie de alte criterii, potrivit prevederilor legale in vigoare in materie de insolventa din fiecare stat membru.
In cadrul serviciului, ONRC asigura furnizarea urmatoarelor informatii gratuite privind firmele publicate in Buletinul Procedurilor de Insolventa: denumirea debitorului, codul unic de identificare fiscala, numarul de inregistrare din registrul in care este inmatriculat (registrul comertului, registrul societatilor agricole, registrul asociatiilor si fundatiilor etc.), judetul, denumirea actului de procedura publicat in Buletinul Procedurilor de Insolventa, numarul si data actului de procedura, numarul si data dosarului de instanta, instanta, sectia, buletinul si data publicarii.
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Exigibilitate prestari servicii PFA care a emis o factura de avans in aprilie 2024 pt o prestare de serviciu. La data emiterii NU era platitor de tva. In 2025 a devenit platitor de tva. Serviciul a fost prestat...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Factura comision si branding bonus Bolt PFA cu activitate de transport alternativ, neplatitor de TVA in Romania, cod special de TVA pentru servicii intracomunitare. Pentru factura de comision primita de la Bolt depune...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Decont de TVA. Randul 35 Va rog sa-mi dati cateva exemple de operatiuni care se trec la randul 35 din D300 in afara de ajustari anuale privind prorata definitiva. Multumesc.citeste mai mult
Noul serviciu se inscrie in procesul amplu de transformare a portalului e-justice.europa.eu intr-un instrument dinamic, util cetatenilor, practicienilor din domeniul juridic, magistratilor si mediului de afaceri. Comisia Europeana se asteapta ca in scurt timp si alte state membre sa se alature proiectului, unele dintre acestea anuntandu-si deja intentia de interconectare.
Pentru detalii, va rugam sa accesati:
https://e-justice.europa.eu/content_interconnected_insolvency_registers_search-246-ro.do
https://e-justice.europa.eu/home.do
Sursa: ONRC
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calculul TVA de plata prin D311
Intrebare: Societatea a avut codul de TVA anulat, incepand cu 1 ianuarie 2024 si s-a facturat fara TVA (acesta s-a considerat valoarea finala). Pentru a reactiva codul de TVA trebuie sa depunem declaratia 311 si sa colectam TVA-ul. Valoarea facturata pe anul 2024 este de 180000 lei. Va rugam sa ne spuneti cum este corect sa trecem in D311: 180000(baza) +34000 (tva 19%) sau 151260,51 (baza) +28739,5(tva 19%) ; si care este baza legala Societatea nu are posibilitatea de a factura clientilor diferenta de TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Neconcordanta D300 si P300
Intrebare: Am primit in luna septembrie o factura de la un furnizor care aplica sistemul de TVA la incasare, factura care a fost achitata in cursul aceleasi luni. In decontul de TVA aceasta factura a fost inregistrata la randul 24 impreuna cu celelalte facturi de achizitii primite de la persoanele care nu aplica TVA la incasare. Cu toate acestea, in decontul precompletat RO e-TVA , la randul 24 nu apare si factura aceasta, ea fiind mentioanata doar ca este cu scop informativ, nu se cumuleaza la Total. Este...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cota redusa la vanzare de lemn de foc in iulie 2025
Intrebare: Un client al meu persoana juridica privata cumpara lemne foc cu taxare inversa pentru lemne de foc, lemnele livrate in iulie 2025 pentru aceste lemne sa primit un avans in ianuarie 2055 cu TVA 5%, taxare inversa. Imi spune cineva ca trebuie sa avem o declaratie pe proprie raspundere ca folosim lemnele pentru foc, dar ca privatii nu aplica cota redusa doar scolile, ong-urile. Eu citesc totusi ca si privatii pot. Este adevarat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobil utilizat de CMI
Intrebare: O persoana fizica, titular CMI, cumpara un apartament unde urmeaza sa-si desfasoare activitatea CMI (PUNCT LUCRU). Apartamentul se cumpara cu un credit luat de la banca de catre CMI. Contractul de vanzare-cumparare este intre proprietar si persoana fizica titular CMI, iar in contract este stipulat ca acest apartament reprezinta patrimoniu de afectatiune pentru CMI. Intrebarea mea este legata de inregistrarea sau nu ca activ al CMI-ului si de deducerea cheltuielilor legate de amortizare,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Garantie nereturnata chiriasului
Intrebare: O firma a avut inchiriat un imobil catre o persoana juridica si a emis si factura de garantie pe langa cele de chirie. Acum chiriasul pleaca, dar garantia nu i se mai returneaza, deoarece nu a respectat contractul. Emit factura de storno garantie si apoi o dau pe venituri (4111=758) sau inchid direct contul de garantie 267 cu un venit (267=758)?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Generare declaratie SAF-T firma inactiva la ANAF
Intrebare: Pentru o firma fara activitate, care nu este declarata inactiva la Registrul Comertului, au fost depuse toate declaratiile, in afara de SAF-T. Nu are un program din care sa genereze aceasta declaratie si nici tranzactii in registrul jurnal. Ce solutie ar avea? Ce ar putea sa faca pentru a depune aceasta declaratie obligatorie? Exista vreun program pe ANAF care ar putea ajuta la generarea declaratiei SAF-T? Ma puteti ajuta va rog cu un format?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<