
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Finantelor a pus recent în dezbatere publica Proiectul Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante, aprobat? prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.2810/2019.
Conform Referatului de aprobare, prin Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a creat posibilitatea restructurarii obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2021, administrate de organul fiscal central, bazata pe un plan de restructurare, test al creditorului privat prudent, plata esalonata si supraveghere fiscala pe perioada inlesnirii, reglementata de capitolul I din acest act normativ, pentru debitorii persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa.
In baza art. 37 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, s-a emis Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.
In vederea armonizarii prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 cu modificarile si completarile care au intervenit in Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 prin modificarile si completarile aduse de Legea nr. 112/2022 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/2022, s-a elaborat prezentul proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020, care contine prevederi cu privire la:
- extinderea ariei de cuprindere a obligatiilor pentru care se poate acorda restructurarea obligatiilor bugetare, de la 31 decembrie 2020 la 31 decembrie 2021, inclusiv, precum si modificarea termenelor care au legatura cu termenul de depunere a notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare si cu termenul de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare;
- extinderea ariei de cuprindere a obligatiilor pentru care se poate acorda restructurarea obligatiilor bugetare si cu obligatiile de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat;
- reducerea numarului de cereri de modificare/mentinere de la doua la una intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristic.
In plus, se propune modificarea termenului de depunere a raportului trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare, emis de catre expertul independent, in cadrul procedurii de restructurare a obligatiilor bugetare reglementata de OG nr. 6/2019, in sensul ca acesta urmeaza sa se transmita, atat debitorului, cat si organului fiscal competent pana in ultima zi, inclusiv, a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Institutia mentioneaza ca, in prezent, raportul trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare se transmite atat debitorului, cat si organului fiscal competent, in primele 10 zile ale primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.
Propunerea de modificare a termenului de depunere a raportului trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare, a fost formulata de mediul de afaceri in cadrul sedintei extraordinare a Comisiei de dialog social desfasurata in data de 14.06.2022, unde a figurat pe ordinea de zi Proiectul de Ordonanta de urgenta privind modificarea unor acte normative [devenita Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative din domeniul fiscal si vamal], raportat la dispozitiile referitoare la modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019.
Cu privire la aceasta modificare au fost consultate corpurile profesionale, respectiv Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, Camera Consultantilor Fiscali, Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania, Camera Auditorilor Financiari din Romania.
Raportat la aceasta problematica, s-a pronuntat Camera Consultantilor Fiscali, Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania si Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania. Corpurile profesionale de mai sus au scos in evidenta faptul ca termenul de redactare si transmitere a raportului de monitorizare, desi este unul de recomandare, este in stransa legatura cu datele si informatiile ce urmeaza a fi certificate, confirmate si prezentate in raport, inclusiv din perspectiva calendarului realizarii situatiilor financiare. Astfel, un raport prezentat in primele 10 zile ale lunii urmatoare de la incheierea trimestrului nu va fi un raport motivat si justificat pentru concluzii de respectare a restructurarii.
Fata de cele mai sus mentionate, s-a elaborat proiectul de Ordin al ministrului finantelor pentru modificarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2810/2019.
Pentru a vedea Certificatul de atestare fiscala, click AICI»
Pentru a vedea REFERATUL, click AICI»
Pentru a vedea DECIZIA de respingere a cererii de ............................, click AICI»
Pentru a vedea DECIZIA de constatare a pierderii valabilitatii inlesnirilor la plata, click AICI»
Pentru a vedea Proiectul de ORDIN, click AICI»
Sursa: MFP
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA