Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SECRETUL unei contabilitati impecabile

21-Mai-2025
737
SECRETUL unei contabilitati impecabile

Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc.

Nicio problema! 

Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si structurat, si sunteti in masura sa le puneti la dispozitia organelor abilitate fara nici cea mai mica intarziere, oferind totodata o imagine de seriozitate, ordine si profesionalism.

Fisierul respectiv este Dosarul Permanent al Clientului  – un dosar reglementat de CECCAR (prin Standardul profesional nr. 21), care aduna si organizeaza toate informatiile esentiale legate de client intr-un singur loc, astfel incat ele sa fie disponibile pentru audituri si verificari ulterioare.

Aveti dosare permanente pentru clientii dvs.?

Va oferim un model editabil, pe stick de memorie, pe care il puteti adapta usor pentru fiecare dintre firmele-client cu care colaborati. Cu ajutorul acestui model, aveti siguranta ca dosarele intocmite sunt complete, contin orice act necesar si va permit sa gestionati perfect orice interactiune cu Fiscul.

Modelul este prezentat in lucrarea Dosarul Permanent al Clientului: Model Editabil si Recomandari, alaturi de alte informatii valoroase privind situatiile in care va este util si in care va protejeaza clientii de sanctiuni. Comandati lucrarea chiar acum!

Ce avantaje majore aveti daca intocmiti - dosare permanente pentru clientii dvs.?

Un dosar permanent al clientului este mai mult decat o simpla colectie de documente, este coloana vertebrala a colaborarii dintre dvs. si clientul dvs.

El se dovedeste extrem de util deoarece:

Puteti cunoaste si actualiza permanent parametrii fiscali ai clientilor, astfel inca sa interveniti in timp util daca sunt depasite anumite plafoane ce schimba regimul fiscal si implica alte obligatii de plata si declarative (trecerea la plata impozitului pe profit, trecerea la platitor de TVA, schimbarea perioadei fiscale, depasirea pragurilor intrastat, plafonul pentru achizitii intracomunitare etc.);

Gestionati corect din punct de vedere fiscal si contabil un portofoliu mare de clienti;

Beneficiati de un sprijin solid in cazul unui audit sau al unei inspectii fiscale. Aveti documentele pregatite si la zi/sau usor de actualizat in cazul unui audit/al unei inspectii fiscale (fapt care impresioneaza si atrage un parcurs pozitiv al inspectiei);

Dispuneti de o evidenta completa informatiilor. Dosarul permanent aduna si organizeaza toate informatiile esentiale legate de client intr-un singur loc accesibil. De la documentele legale si contractele semnate pana la rapoartele financiare si corespondenta oficiala, acesta furnizeaza o panorama completa si actualizata a situatiei contabile si a afacerii clientului;

Lucrati conform legii. Dvs. trebuie sa monitorizati respectarea de catre client a tuturor cerintelor legale si reglementarilor fiscale si, pastrand documentele relevante in ordine si actualizate, va asigurati ca toate obligatiile legale sunt indeplinite in mod corect si la timp;

Aveti la indemana informatii solide, pe care va puteti baza. Analizand informatiile din dosarul permanent, puteti oferi sfaturi si recomandari strategice care sa conduca la imbunatatirea performantei financiare si a proceselor de afaceri ale clientului;

Eliminati erorile si, implicit, sanctiunile. Intrucat beneficiati permanent de informatii complete si precise, sunteti in masura sa reduceti riscul de erori si inexactitati in procesul de gestionare a contabilitatii clientului. Dosarul permanent serveste ca o sursa de referinta de incredere pentru a asigura corectitudinea si coerenta in tratamentul datelor si informatiilor financiare.

Lucrarea pe care v-o oferim reprezinta o sinteza a Dosarului Permanent al Clientului care respecta Normele CECCAR privind calitatea operatiunilor de contabilitate si este transpus in era digitalizarii. Dosarul Permanent al Clientului poate fi organizat mult mai usor acum, iar lucrarea noastra va prezinta sugestii foarte utile in acest sens.

Eliminati riscul unor sanctiuni din partea CECCAR!

Unii contabili considera ca pot tine minte informatiile relevante despre clientii lor. Insa practica arata ca, mai devreme sau mai tarziu, apar situatii complexe, cand memoria nu e suficienta, ceea ce va conduce la timp pierdut, stres si chiar sanctiuni disciplinare din partea CECCAR.

Sa nu uitam ca acest organism, conform OG nr. 65/1994, trebuie sa asigure buna desfasurare a activitatii expertilor contabili si a contabililor autorizati si, ca urmare, poate lua masuri dure:

a) sa suspende dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat pe o perioada de timp de la 3 luni la un an;

b) sa interzica dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat.

De asemenea, neregulile se pot solda cu primirea de calificative negative din partea CECCAR (aspect ce atrage pierderea credibilitatii practicianului respectiv). 

Nu uitati!

Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.

Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabilitatii si el continua sa se dezvolte pe parcursul colaborarii, in sensul ca este actualizat si completat in mod regulat pe masura ce dvs., contabilul, acumulati cunostinte despre afacerea clientului.

Dosarul permanent al clientului nu este, asadar, un capriciu din partea CECCAR, este un instrument esential pentru colaborarea eficienta si de succes intre dvs. si clientul dvs., contribuind la asigurarea conformitatii legale, eficientei operationale si cresterii afacerii.

Concluzia este ca trebuie sa aveti dosare complete pentru fiecare client, astfel incat sa fiti pregatit impecabil pentru eventuale audituri sau verificari. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

    • Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale. Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • Codul CAEN. Ce trebuie sa stie firmele despre autorizarea codului CAEN in 2025 + declaratii necesare

    • Clasificarea activitatilor economice prin codurile CAEN reprezinta un element esential in organizarea si functionarea firmelor din Romania. Aceste coduri stabilesc clar domeniul de activitate al unei societati si constituie baza legala pentru desfasurarea operatiunilor economice. Astfel, autorizarea corecta a codurilor CAEN devine o etapa obligatorie pentru orice firma, indiferent de domeniul in care activeaza. Avem acest caz concret. Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025),...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016