Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Statul ofera lunar 2.250 de lei pentru angajarea somerilor si a asistatilor social

20-Iun-2018
5313

Angajatorii care incadreaza in munca someri si asistati social vor primi de la stat 2.250 de lei lunar, conform unei ordonante de urgente date de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale. Masura a fost gandita sa vina in ajutorul angajatorului, dupa cum a anuntat marti seara (19.06) ministrul muncii Olguta Vasilescu.

Ministrul de resort a prezentat un proiect de ordonanta de urgenta initiat de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, care in prezent se afla in avizarea ministerelor Finantelor, Fondurilor Europene si Justitiei. Programul vizeaza incadrarea somerilor si a beneficiarilor de ajutor social, pentru ca, spune Olguta Vasilescu, Ministerul Muncii nu mai vrea sa sprijine persoanele care au capacitate de munca, dar care nu vor sa lucreze. Acesta este motivul pentru care au implementat un nou program de sprijinire a angajatorilor care incadreaza someri sau asistati social, cu o suma in cuantum de 2.250 de lei, echivalentul a 500 de euro, lunar, pe o perioada de pana la cinci ani, in functie de categoriile din care viitorii angajati fac parte.
Fata de anul trecut, spune ministrul, statul dubleaza subventiile pe care le ofera angajatorilor, de aceea asteptarile sunt ca rata somajului, care acum este la minimul istoric de dupa Revolutie, sa scada in continuare. De asemenea, unul dintre obiective este si determirea ocuparii persoanelor inactive, care in acest moment sunt asistate social.

Proiectul de lege prevede ca sumele sa fie acordate pentru fiecare angajat in parte, absolvent de orice forma de invatamant – scoala profesionala, liceu, facultate –, tineri marginalizati, greu angajabili, ucenici si stagiari, indiferent de varsta, persoane cu handicap sau aproape de varsta pensionarii, care isi gasesc mai greu un loc de munca.

"Bineinteles ca angajatorii vor putea oferi o suma mult mai mare de bani decat cea care este la ora actuala acordata de stat pentru fiecare nou angajat, astfel incat salariile din Romania sa se apropie de valoarea platita in celelalte tari ale Uniunii Europene si sa determine stoparea exodului fortei de munca", a explicat Vasilescu.

De asemenea, seful de la Munca a declarat ca dupa adoptarea acestei ordonante, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) va derula o campanie de informare asupra majorarii subventiilor si a primelor de activare si va acorda subventiile angajatorilor care indeplinesc conditiile.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016