Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TOP 10 documente pentru Sanatatea si Securitatea in Munca. Instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilor

19-Aug-2020
3327
Art. 20 din Legea nr. 319/2006 instituie pentru dvs. o obligatie unde este exclusa din start orice neglijenta sau amatorism: instruirea angajatilor pe linie SSM! Autoritatile nu se joaca deloc cand vine vorba despre sanatatea si securitatea in munca, aici nu e loc de negocieri, amenzile sunt prompte si dure.
 
Si, asa cum era de asteptat, aceasta obligatie a revenit in forta pe agenda inspectorilor ITM in contextul extrem de sensibil creat de amenintarea coronavirus. Da, ITM-ul este foarte interesat acum de modul cum realizati aceasta instruire in firma dvs., poate si pentru ca este un lucru foarte usor de verificat.
 
Atentie! Nerespectarea ei constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 la 8.000 de lei, conform art.39 alin (4) din aceeasi Lege 319/2006. 
 
Aveti aceste fise obligatorii? Vi le oferim gata redactate in lucrarea Kit instructiuni SMM! Scapati astfel de stres si de efort, economisiti timp pretios si evitati totodata greseli care ar putea vicia procesul de instruire a angajatilor pe linie SSM. 
 
Va reamintim ce spune art. 20:
 
(1) Angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau; 
(2) Instruirea prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
 
Si, in contextul COVID-19, exact despre aparitia unor noi riscuri si despre evolutia lor este vorba. De aceea este vital sa faceti exact ce va obliga legea: sa intocmiti fise de evaluare a riscurilor si de instruire SSM pentru fiecare post din firma dvs., fise pe care angajatii sa le citeasca si sa le semneze!
 
Instructiuni SSM pentru angajati
 
1. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica activitatilor de birou desfasurate de angajatii societatii
2. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca privind deplasarea lucratorilor de la domiciliu la locul de munca si invers
3. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica activitatilor de curatenie desfasurate de angajatii societatii
4. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica pentru agentii de securitate care efectueaza paza la sediile de institutii publice, centre comerciale, hoteluri, depozite, parcuri etc.
5. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca pentru prim-ajutor
6. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica pentru utilizarea autoturismelor societatii
7. Instructiune proprie SSM pentru virusul COVID-19
8. Instructiune proprie pentru telemunca
9. Instructiune proprie pentru prevenirea si stingerea incendiilor
10. Instructiune proprie pentru arhivar
 
Fise de evaluare a riscurilor
 
1. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru asistent social
2. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru riscul de imbolnavire cu COVID-19
3. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru personal care desfasoara activitati de birou
4. Fisa de evaluare a riscurilor pentru locul de munca - OPERATOR CALCULATOR
5. Fisa de evaluare de risc SSM pentru activitatea de tiparire
6. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Agent de securitate incinte
7. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul Resurselor umane
8. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul marketing-ului
9. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul achizitiilor
10. Fisa de evaluare a riscurilor pentru femei gravide
 
Inspectorii ITM solicita din start aceste instructiuni si fise pe linie SSM! Consulta acum lucrarea Kit instructiuni SMM!
 
Nu uitati, traversam o perioada ultra-sensibila, cauza fiind, evident, amenintarea coronavirus! 
Asa se si explica de ce in momentul de fata intrati sub incidenta a nu mai putin de 10 acte normative ca reglementeaza sanatatea si securitatea in munca. 
 
Unele dintre acestea sunt clasice, cum ar fi Legea nr. 319/2006, altele sunt foarte recente – de exemplu, Ordinul nr. 3577/831/2020 care stabileste conditiile SSM pentru desfasurarea activitatii la locul de munca pe parcursul starii de alerta.
 
Si atentie, amenzile pentru nerespectarea acestor acte normative sunt dure!
De pilda, simplul fapt ca nu v-ati instruit pe linie SSM salariatii care lucreaza in regim de telemunca, oferindu-le informatii inclusiv despre utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, se sanctioneaza cu o amenda de 2.000 de lei!
 
In aceste conditii, kit-ul cu fise si instructiuni pe care vi-l punem la dispozitie va este cu adevarat util! Mai ales ca aceste fise si instructiuni sunt primele lucrurile pe care vi le solicita inspectorii veniti in control.
 
Ele constituie dovada clara si rapida ca ati acordat atentie maxima amenintarii COVID-19, ca ati studiat cu atentie legislatia in domeniu si ca ati luat masurile necesare de protectie, ca un manager responsabil. Si nimeni nu amendeaza un manager responsabil. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici