Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trenduri pentru recrutarea celor mai buni candidati in 2019

01-Feb-2019
1797

Anul 2019 vine cu provocarile, dar si cu oportunitatile sale, inclusiv atunci cand vorbim despre recrutarea de personal.

 

Intr-o lume in care tehnologia joaca un rol din ce in ce mai important, metodele clasice de atragere si selectie a candidatilor – plasarea de anunturi in presa sau pe diverse site-uri de recrutare sau apelarea la propria baza de CV-uri – pierd teren in favoarea celor moderne, mai ales atunci cand vorbim despre pozitii de specialisti, de middle si top management. Un software de recrutare se va dovedi in acest context un instrument util echipei de HR, menit sa reduca incarcatura administrativa pe tot parcursul procesului de recrutare - de la atragerea de talente la selectia acestora si pana la procesul de onboarding.

 

Sa vedem insa cateva dintre tendintele anului 2019, atunci cand vorbim despre recrutarea celor mai buni candidati.

 

Recrutarea folosind retelele sociale simplifica si imbunatateste procesul de selectie a candidatilor

 

Cu peste 500 de milioane de utilizatori in intreaga lume, LinkedIn, cea mai cunoscuta si influenta retea sociala profesionala, va continua sa fie un instrument foarte util pentru identificarea candidatilor cu potential. LinkedIn este un instrument valoros, mai ales pentru identificarea candidatilor pasivi, care nu cauta activ o noua pozitie, dar ar putea fi deschisi la o schimbare atunci cand apare o oportunitate de interes.

 

Daca in anii trecuti focusul era in special pentru pozitii de top management, in acest moment reteaua sociala este utila recrutorilor inclusiv pentru ocuparea unor pozitii de middle management sau de specialist.

 

Specialistii considera ca, odata cu patrunderea pe piata muncii a generatiei Z (tinerii nascuti dupa anul 1995), Facebook, perceputa ca o retea de socializare cu prietenii, poate deveni o sursa din ce in ce mai importanta de identificare a talentelor.

 

Adaugand recrutarea folosind retelele sociale strategiei de achizitie de noi talente, compania va reusi sa atraga o serie de candidati de perspectiva mai rapid si mai simplu decat prin metodele clasice. Tot retelele sociale ofera oportunitati excelente de construire a unui brand de angajator puternic, cu care potentialii candidati sa rezoneze, ajungand sa isi doreasca sa lucreze pentru companie.

 

Tehnologia joaca un rol din ce in ce mai important

 

Companiile au inteles deja importanta solutiilor de automatizare, cu scopul de a reduce semnificativ incarcatura administrativa in procesul de recrutare.

 

De la posibilitatea existentei unei baze de date unice de CV-uri ce pot fi filtrate dinamic, in functie de numeroase criterii sau cuvinte cheie, pana la pastrarea unui istoric complet al candidatului sau definirea unor fluxuri de aprobare pe diferite nivele de management sau statusuri pentru fiecare faza a recrutarii, un software de recrutare este cu siguranta un must have al companiei moderne.

 

Din ce in ce mai utilizata este varianta unei aplicatii de resurse umane all-in-one, ce integreaza solutii specifice fiecarei verticale de HR din companii, asa cum este platforma Sincron HR Software.

 

Procese precum recrutarea si onboarding-ul, administrarea de personal, pontajul si salarizarea, managementul performantei, comunicarea interna sau gestionarea programelor de training sunt integrate in aplicatia oferita de HR Sincron prin module si instrumente diverse, cum ar fi aplicatia de gestiune a organizatiei, solutia software HR fiind creata special pentru a raspunde nevoilor actuale de digitalizare a proceselor de HR din companii.

 

Interviurile sub forma unor video conferinte

 

Conferintele video pot reduce semnificativ timpul dedicat recrutarii, oferind mai multa flexibilitate atat pentru angajat, cat si pentru angajator.

 

In plus, costurile de deplasare se pot dovedi un obstacol atunci cand vorbim despre un candidat aflat intr-o alta localitate, iar stabilirea, cel putin intr-o prima etapa, a unui interviu la distanta poate insemna reducerea semnificativa a costurilor, dar si marirea sanselor de a atrage personal calificat din alte localitati.

 

Employer Branding in procesul de recrutare

 

Pentru companiile de astazi, atragerea de noi talente merge dincolo de pachetul salarial si extra-beneficiile oferite. Un potential angajat de valoare va dori sa se alature unei organizatii cu o misiune si o viziune cu care rezoneaza. Din ce in ce mai multi candidati isi doresc, dincolo de un job cu anumite beneficii, sa faca parte dintr-o cultura organizationala la valorile careia se poate alinia.

 

In acest context, intreaga strategie de recrutare trebuie regandita intr-un mix in care se pot pastra elementele clasice – participari la targuri si evenimente de cariera, completat de tehnici din zona marketingului si comunicarii. Cateva canale prin care valorile si misiunea companiei pot fi comunicate sunt: blogul de companie, contul LinkedIn, Facebook sau YouTube, dar si celelalte canale sociale, utilizandu-se materiale foto si video de calitate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016