Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de important este procesul de recrutare si cum te asiguri ca este facut corect

14-Nov-2022
1013
Cat de important este procesul de recrutare si cum te asiguri ca este facut corect
Este usor sa intelegi importanta alegerii candidatilor potriviti, dar cu toate acestea, este bine sa recunoastem si importanta unui proces de recrutare si selectie corect si simplificat. Procesele de recrutare si selectie sunt atat costisitoare cat si consumatoare de timp pentru o companie. Trebuie promovat postul vacant, apoi personalul de angajare va trebui sa petreaca timp pretios pentru a intervieva si evalua candidatii in vederea stabilirii calificarii si potrivirii acestora pe pozitia respectiva

Cu toate acestea, exista si alternativa de a angaja o agentie headhunting care sa te ajute sa gasesti candidati de top pentru organizatia ta. Mai mult o agentie de recrutare are un proces de selectie eficient, rentabil si bine pus la punct. 

Un specialist in resurse umane care se ocupa de recrutare intr-un mod eficient, se asigura ca angajatii care doresc sa intre in organizatie se potrivesc perfect in cultura organizatiei si pe pozitia pe care candideaza inca din primele momente. In plus, importanta recrutarii economiseste astfel timp si bani, imbunatateste satisfactia angajatilor si contribuie pozitiv la imaginea organizatiei. 

Planificarea corecta al procesului de recrutare 

Desigur, primul pas in procesul de recrutare este planificarea, care presupune elaborarea unor specificatii cuprinzatoare ale postului vacant, care sa prezinte responsabilitatile majore si minore ale acestuia, competentele, experienta si skill-urile necesare, tipul de contract si mentionarea conditiilor speciale, daca exista.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligatii fiscale zilieri. Declaratia 112 O persoana straina, cetatean al Republicii Moldova, poate desfasura activitati ca zilier fara sa aiba autorizatie de munca conform Ordonantei 25/2014 privind incadrarea in munca si...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Acordarea de premii in bani de catre ONG-uri In cazul unei ONG care organizeaza competitii sportive si urmeaza sa ofere si premii in bani (cash) dorim sa ne spuneti care sunt procedurile de acordare si ce implica dpdv...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Lista bunuri cu risc fiscal ridicat Societatea produce si comercializeaza pe teritoriul national produse lactate. Pentru anumiti clienti cantitatea livrata depaseste 500 kg.si valoarea 10,000 lei Este necesar ca...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere apartament persoana fizica Persoana fizica inchiriaza un apartament catre o persoana juridica pe o durata de 12 luni, 01.01.2025-31.12.2025. Din acest an nu am mai depus DU cu venituri anticipate pe an 2025....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod TVA din oficiu In cazul in care unei societati i s-a anulat codul de tva, ce implicatii fiscale sunt? Trebuie facuta ajustare de tva? Trebuie depusa declaratia 311? Ce demersuri trebuie facute...citeste mai mult


Odata ce se cunoaste numarul de pozitii deschise si implicit de cati candidati este nevoie, urmatorul pas va consta in elaborarea strategiei de promovare a pozitiei deschise. Promovarea ar fi ideal sa se realizeze atat in interiorul organizatiei - persoana potrivita se poate afla chiar sub nasul tau; cat si in exterior, prin platformele majore de recrutare si social media.

Selectarea eficienta a candidatilor 

Atunci cand analizam aplicatiile este esential sa parcurgem descrierea postului si specificatiile personale cat si sa evidentiem cuvintele cheie - skill-uri, vechime, aptitudini specifice. Pentru o pozitie care necesita o experienta foarte specifica, de exemplu pentru o recrutare top management, pentru a reduce numarul aplicantilor si a face o selectie initiala a celor mai potriviti candidati pentru rol, ia in considerare acele cuvinte cheie din CV-ul lor. 

Realizarea interviurilor 

O componenta cheie a oricarei proceduri de recrutare este interviul. O buna pregatire este esentiala in a profita la maximum de aceasta conversatie. Trebuie sa stii care sunt cele mai importante subiecte, cele mai importante aspecte din CV si cerintele cheie pentru rol. De asemenea, este necesar sa ai tehnologia in minte si a oferi oportunitatea de a sustine interviul prin metode video, astfel imbunatatind experienta candidatilor. 

Verificarea recomandarilor, oferirea rolului si intocmirea contractului 

Dupa procesul final de selectie al candidatilor de top, este timpul sa verifici recomandarile acestora. Mai multi angajatori omit aceasta etapa de recrutare, dar este esential sa verifici experienta candidatului pentru a te asigura ca se potriveste cu cea din CV. Angajarea unei persoane nepotrivite poate fi extrem de costisitoare. 

Daca totul este in regula, urmatorul pas este intocmirea contractului de munca dupa cum prevede legislatia, avand in vedere un model adaptat in functie de aspectele discutate cu noul angajat. Mai ramane doar sa ca acesta sa aiba parte de un proces de onboarding adecvat, pentru a se instala confortabil. 


Desi procesul de recrutare nu este mereu usor de realizat, este extrem de important, iar cand exista un plan bine pus la punct, te vei asigura ca vei umple mereu pozitiile vacante cu cei mai potriviti candidati. 


Articole relevante >> Te-ar putea interesa sa citesti si despre stilurile de leadership

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016