Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu: Statele vor proiecte de milioane, cu doi lei in buzunar

12-Iun-2013
2136
Organizatiile din sectorul public din toata lumea se afla in fata unei mari provocari: cum sa faca mai mult cu mai putine resurse. Noua normalitate impune guvernelor si organizatiilor guvernamentale sa furnizeze servicii accesibile intr-un context de taieri bugetare destinate reducerii deficitului.

Raportul PwC, „The Future of Government - Viitorul Guvernarii”, se uita la transformarile din ultimii sase ani, o perioada in care guvernele s-au straduit sa tina pasul cu asteptarile in continua schimbare ale cetatenilor si cu progresul rapid in domeniul tehnologiei – pe fundalul unei reduceri a fondurilor destinate serviciilor publice.

“Organizatiile publice de maine vor trebui sa se comporte destul de diferit fata de prezent: adaptandu-se la schimbare precum un organism viu, creand prototipuri si evoluand astfel incat sa raspunda nevoilor societatii pe masura ce acestea cresc”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Consultanta Fiscala, Liderul echipei de Servicii pentru Sectorul Public, PwC Romania.

“O provocare majora este descoperirea de noi cai pentru a derula colaborari strategice si parteneriate cu alte sectoare ale societatii”, a adaugat Anghel. 

Cum se poate materializa aceasta viziune? Pentru inceput, organizatiile trebuie sa se priveasca prin trei lentile diferite care sa le ghideze comportamentul: orientarea catre cetatean, echilibrul intern/extern si rezultate sustenabile

In plus, exista patru caracteristici cheie pe care liderul din sectorul public trebuie sa le aiba in viitor. Acestea vor influenta comportamentele necesare pentru a livra rezultate si impact:

· Agilitate: pregatit sa anticipeze situatii, sa se adapteze si sa reactioneze rapid la evenimente neasteptate si intr-o maniera eficienta din punct de vedere al costurilor;
· Inovare: capabil sa genereze idei si sa livreze modele, accelerandu-le impactul;
· Conectare: colaboreaza cros-sectorial/organizational/international pentru a livra servicii prin parteneriate/proiecte de colaborare tip venture/creatie/design;
· Transparenta: in aceasta era a erodarii increderii si legitimitatii, este cu adevarat responsabil pentru actiuni si rezultate;

Concluziile raportului PwC arata ca actorii din domeniul public trebuie sa se comporte diferit fata de trecut si sa-si imbunatateasca abilitatile de management necesare dirijarii resurselor in mod eficace si eficient.

“Nu subestimam amploarea transformarilor necesare, in special pentru acele organizatii care au mii de oameni in subordine. Realizarea transformarii va solicita un leadership agil si inspirational, precum si o strategie pentru managementul talentelor axata pe atragerea, dezvoltarea si retentia oamenilor cu atitudinea si comportamentele corespunzatoare”, a conchis Daniel Anghel. 


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lipsa de numerar in casierie. Care este monografia contabila

    • In urma inventarierii soldului de casa s-a constatat o lipsa la inventar. Banii au fost sustrasi de catre o persoana care nu este salariat al firmei, dar pe care am identificat-o. Care este monografia contabila pentru suma lipsa? Va rog si in situatia in care se va recupera sau nu aceasta suma... Multumesc! Monografie lipsa numerar in casierie - raspunsul specialistului: Constatarea lipsei de numerar din casierie este responsabilitatea casierului, sau a administratorului, daca nu este o persoana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 20 septembrie 2024, termenul pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, vineri 20 septembrie 2024, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare: - Formularul 010 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica”; - Formularul 016...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Cum se pot corecta facturile transmise eronat in sistem

    • Cum se poate corecta daca au fost emise doua facturi si au fost ridicate pe SPV cu acelasi numar, la date diferite si valori diferite? Corectarea facturilor transmise in sistemul national RO e-Factura – raspunsul specialistului: Corectarea facturilor, ca de altfel intreg sistemul care are in centru factura, se realizeaza in baza prevederilor Titlului VII din legea 227/2015 privind Codul fiscal, astfel cum rezulta din prevederile art. 17 din OUG 120/2021 privind implementarea...» citeste mai departe aici

  • Brosura ANAF privind Decontul precompletat RO e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, brosura privind Decontul precompletat RO e-TVA. Decontul precompletat RO e-TVA Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO e-TVA. De cand se implementeaza decontul precompletat e-TVA Decontul precompletat RO e-TVA se implementeaza cu data de 1 august 2024 pentru operatiunile efectuate incepand cu data de 1 iulie 2024 de persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun extinderea stimulentelor fiscale pentru investitiile in activitati de cercetare-dezvoltare

    • Ministerul Finantelor propune o masura de sprijin pentru mediul de afaceri, menita sa incurajeze inovarea si progresul tehnologic, prin extinderea numarului contribuabililor care beneficiaza de deduceri fiscale pentru investitiile in activitatea de cercetare-dezvoltare. Concret, se propune reglementarea scaderii din impozitul minim pe cifra de afaceri a valorii obtinute prin aplicarea cotei de 16% asupra cuantumului reprezentand deducerea suplimentara de 50% aplicata...» citeste mai departe aici

  • Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acorda

    • Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Recent, ministrul Marcel Bolos a semnat un acord pentru sprijinirea investitiilor in sectorul productiv. Vor fi acordate fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acorda? Ministrul Marcel-Ioan Bolos si E.S. Ambasadorul Elvetiei in Romania dl. Massimo Baggi au semnat recent acordul pentru Programul „Consolidarea IMM-urilor prin acces imbunatatit la finantare”, parte a Programului de cooperare...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016