Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacerile cu automate de cafea, in vizorul ANPC: Niciun aparat nu va mai functiona fara autorizatie

14-Mar-2019
6041

Niciun automat de cafea nu va mai functiona fara autorizatie de la Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA), anunta presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

ANPC desfasoara o actiune de control la nivel national, vizate fiind toate automatele de cafea, potrivit unei declaratii facute, joi, intr-o conferinta de presa, de presedintele Autoritatii, Marius Pirvu. Conferinta de presa a fost organizata de ANPC cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor. 

"In prezent, avem o actiune de control care va incepe la nivel national si care se refera la automatele de cafea. Acestea, in momentul de fata, in urma specificatiilor tehnice transmise de catre producator, reiese ca nu au dreptul sa functioneze outdoor, ci numai indoor. De asemenea, nu au voie sa functioneze decat daca sunt bransate la o retea de apa si trebuie sa se scrie pe eticheta lor ceea ce beti, respectiv cafea sau... cafea cu albitor, pentru ca nu vorbim despre cafea cu lapte, ci cafea cu inalbitor de rufe, de ce vreti dumneavoastra… Machiatto nu e machiatto... La automatele de cafea "nicht" cafea macinata. Intram in foarte multe amanunte. Din nefericire, nu voi incasa eu, ca de obicei. Noi decat constatam si sunt alte entitati care vor face asta. ANSVSA va trebui sa mearga la fiecare loc in care un automat de cafea se instaleaza. Acolo va primi autorizatie de functionare. Deja, am dat informari catre ANSVSA si ANAF", a anuntat presedintele ANPC.

De asemenea, acesta a subliniat faptul ca patronatele din domeniu au fost deja informate cu privire la aceasta actiune si au fost sfatuite sa “scoata” ei aparatele neconforme.

"Am discutat cu patronatele carora le-am spus, de bun-simt, sa le scoata ei ca sa nu venim sa le scoatem noi... Ei au spus ca le vor scoate in urmatoarea perioada, de 14-15 zile, dupa care se vor duce frumos ca orice cetatean civilizat sa desfasoare o activitate sa-si ia toate autorizatiile necesare sa functioneze. Inainte nu existau niste norme, aceste automate fiind amplasate in baza unei autorizatii acordate de catre primarie, nu de ANSVSA. Mai vorbim aici si de o fiscalizare aici. Ca idee, sunt cam 100.000 de automate... deci, nu sunt putine. Vrem sa stim ca atunci cand mergem la mare si vrem sa ne luam o cafea de la automat sa nu fie cu nisip...", a mentionat seful ANPC.

Citeste si:

ANAF a demarat o noua operatiune! Inspectorii antifrauda au sigilat 1.000 de depozite intr-o singura zi



Operatiunea Tomis: ANAF a aplicat deja sanctiuni de peste 1,6 milioane de lei in prima luna de la declansare

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016