Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ARB: Aplicarea Ordonantei 50 provoaca bancilor pierderi de 600 milioane euro

28-Sep-2010
2769
Aplicarea Ordonantei de Urgenta 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, fara a i se aduce modificarile propuse de banci, ar putea aduce mari neajunsuri economiei romanesti, pierderile bancilor fiind de circa 600 milioane de euro in acest an, a declarat, luni, la un simpozion, presedintele Asociatiei Rom?ne a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea.

'Sigur, noi am atras atentia ca, daca legea va iesi intr-o anumita maniera, exista riscul sa se intample anumite lucruri. Recent au fost date publicitatii si cifrele pe care Banca Nationala le-a coagulat, le-a calculat pentru intregul sistem bancar, respectiv care ar fi nivelul veniturilor care nu se vor realiza de catre sistemul bancar in anul acesta, intr-o perioada de sase luni de zile. Cifra este de circa 600 milioane de euro, pentru o jumatate de an.Este o cifra care nu ar trebui sa lase indiferent pe nimeni. Ma refer la faptul ca, daca aceste venituri nu se realizeaza, cu siguranta sistemul bancar nu va mai avea profit si (se va diminua - n.red) venitul la bugetul statului din impozitele platite de marele contribuabil care este sistemul bancar (...)', a spus Ghetea.

Acesta a precizat ca, in unele cazuri, bancile nu vor putea suporta aceste pierderi.

Reprezentantul comunitatii bancare a subliniat ca, in legatura cu Ordonanta 50, pozitia bancilor a fost 'intotdeauna pozitiva', aceasta afirm?nd ca 'Directiva 48 europeana trebuie transpusa in legislatia noastra asa cum este, fara niciun fel de ajustari'.

Potrivit lui Ghetea, Ordonanta nu a tinut insa cont de punctul de vedere al bancilor, iar Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a ignorat total pozitia comunitatii bancare.


Referindu-se la motivele pentru care bancile sustin ca Ordonanta 50 nu trebuie promovata spre promulgaere in actuala forma, presedintele ARB a precizat ca 'practic, incep?nd cu 21 iunie 2010, bancile au trecut la aplicarea Ordonantei, in concordanta cu litera Ordonantei si cu precizarile scrise primite de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, precizari transmise Asociatiei Romane a Bancilor si difuzate prin asociatie la toti membrii. Din pacate, dezbaterile ulterioare, opiniile ulterioare, au adus in discutie diverse interpretari (ale Ordonantei - n.red). Ceea ce este si mai periculos este ca, in unele momente, Autoritatea a spus ca Ordonanta nu trebuie schimbata chiar daca a transmis altceva in scris'.

AGERPRES

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016