Mii de clienti nemultumiti s-au organizat pe internet si ameninta bancile cu procese colective
Clientii nemultumiti ai bancilor din Romania au format mai multe grupuri pe internet, in cadrul carora discuta despre problemele pe care le intampina in relatia cu bancile si pun la cale strategii pentru declansarea unor procese colective nationale, in care ar putea fi implicate mii de persoane.
Trendul infiintarii de astfel de grupuri a fost declansat de clientii Volksbank din Timisoara, care au format un grup pe Yahoo in luna iunie. Ulterior, aceasta tendinta a fost continuata prin deschiderea unor grupuri pentru clientii BCR, Bancpost si, cel mai recent, Raiffeisen Bank.
Mai mult, clientii Volksbank s-au aliat deja in lupta impotriva bancii, iar aproximativ 100 de persoane s-au intalnit marti seara la Bucuresti pentru a discuta cu avocatii si reprezentantii institutiei.
In urma acestei intalniri, numarul de membrii ai grupului clientilor Volksbank din Bucuresti a urcat de la aproape 700 de persoane marti seara, inainte de intalnirea cu avocatii si reprezentantii bancii, la peste 800 de persoane. Grupul clientilor Volksbank din Timisoara numara miercuri peste 300 de persoane, iar cel al clientilor BCR aproape 400 de persoane.
Grupul autointitulat "impotriva abuzurilor Raiffeisen" a fost infiintat miercuri.
Avocatul Gheorghe Piperea, care reprezinta o parte dintre clientii bancilor, a declarat pentru MEDIAFAX ca miercuri existau circa 900 de persoane care vor sa dea in judecata Volksbank, comparativ cu numarul de aproximativ 600 de persoane inregistrat marti.
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
"Inainte sa incepem procesul propriu-zis vrem sa incercam o conciliere cu Volksbank, iar sansele de reusita sunt de 50 - 50%. S-ar putea ca banca sa revina la sentimente mai bune. In sens contrar, vom inainta plangerea la instanta in circa 10 zile", a mentionat Piperea.
Cristian Radu, reprezentant al Volksbank, a declarat pentru MEDIAFAX ca institutia incearca sa inteleaga problemele cu care se confrunta fiecare client, in functie de tipul de credit pe care il are, dar a mentionat ca grupul de pe Yahoo nu are o organizare formala.
Intrebat despre faptul ca tot mai multi clienti ai bancilor se organizeaza in grupuri pe internet, Piperea considera ca acest lucru era "de asteptat", in contextul in care "bancile s-au comportat ca niste camatari cu acte, introducand in contracte tot felul de clauze bizare".
Mai multi clienti ai Volksbank au castigat deja procese impotriva Volksbank, unii dintre acestia venind la intalnirea organizata marti pentru a-i incuraja pe ceilalti participanti.
"Am primit un sfat de la un angajat al dumneavoastra sa va dau in judecata. Am facut-o si am castigat. Ii multumesc!", a transmis unul dintre clientii reprezentantilor Volksbank.
Piperea a mentionat ca a discutat unele chestiuni tehnice si cu clienti ai BCR, iar joi seara va exista o intalnire cu acestia in cadrul careia se vor discuta detalii legate de problemele cu care se confrunta in relatia cu banca.
Ionut Stanimir, sef comunicare externa la BCR, a explicat ca au existat clienti care s-au interesat deja de continutul actelor aditionale care trebuie semnate in baza Ordonantei de Urgenta 50, iar banca pune la punct detaliile in acest moment.
"Intre timp le-am oferit clientilor raspunsuri la intrebarile lor, in special la cele legate de costul finantarii", a mentionat Stanimir.
Clientii Volksbank reclama mai multe neregularitati in contracte, printre care introducerea comisionului de risc si aplicarea incorecta a unor formule de calcul in urma careia sumele de plata sunt mai mari decat ar trebui si au mentionat ca unele sentinte date impotriva bancii nu au legatura cu ordonanta 50, fiind pronuntate inainte de aparitia acestor reglementari. Sursa: MEDIAFAX
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Marfa importata neconforma. Retur
Intrebare: Firma noastra returneaza un lot de marfa achizitionata in anul 2024 de la un furnizor din Serbia. Furnizorul accepta returnarea acestor produse, dar doreste sa emita o nota de credit pentru contravaloarea produselor. Firma noastra, pentru a trimite marfa, trebuie sa intocmeasca o declaratie vamala de export, iar pentru aceasta trebuie sa ataseze cel putin o factura proforma din care sa rezulte valoarea exportului. Mentionam ca, la data achizitiei, firma noastra a platit TVA conform Declaratiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Plafon TVA despagubiri
Intrebare: Un avocat incaseaza in contul bancar o despagubire pentru un client in suma de 400.000 lei. El isi va opri onorariul de 40.000 lei si va vira persoanei fizice diferenta de 360.000 lei. Daca avocatul, datorita incasarii sumei de 400.000 lei, depaseste plafonul de 300.000 lei, va avea obligatia sa devina platitor de TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Vanzare imobile cu avans. D300
Intrebare: Intre societati platitoare de TVA: 1. Initial, se plateste avans pentru imobil (taxare inversa), care se inscrie in decontul 300, la rubrica corespunzatoare. 2. Dupa o perioada de timp, se livreaza imobilul, iar pe factura emisa de furnizor se storneaza avansul initial si se trece pe aceeasi factura vanzarea imobilului cu aceleasi sume, astfel incat, per total, factura finala este cu 0. Cum si unde se trece in decontul TVA aceasta ultima factura pentru a se reflecta atat stornarea avansului...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dreptul de deducere a tva
Intrebare: O societate cu activitate de jocuri de noroc, licentiata, primeste in CHIRIE din UE (Olanda si Elvetia) aparate de jocuri de noroc, plateste lunar chiriile si urmeaza sa le cumpere la sfarsitul contractului. La facturile lunare de chirie are dreptul la taxare inversa a TVA? Pentru autoturismul inchiriat din UE pentru administrator, are dreptul la deducerea TVA (taxare inversa)?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Bonificatie microintreprindere
Intrebare: La sfarsitul anului se calculeaza impozitul pe venit micro. In urma calculului bonificatiei, rezulta un impozit micro de contabilizat de -400 (adica de recuperat). Se inregistreaza in contul 4418 de recuperat suma de 400. Avand in vedere ca in declaratia 100 aferenta ultimului trimestru se deduce doar impozitul datorat si nu se evidentiaza nicaieri impozitul de recuperat, cum se procedeaza cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Achizitie materiale. Factura de transport primita cu intarziere
Intrebare: Firma din Romania cumpara materii prime, auxiliare, piese de schimb si alte materiale consumabile din Germania. Transportul din Germania este realizat prin Fedex, care emite facturile de transport catre firma din Germania, de regula la o saptamana dupa livrare, iar apoi firma din Germania (furnizorul pentru firma din Romania) refactureaza aceste transporturi. Facturile de transport se primesc la 1, 2 sau 3 saptamani dupa livrarea materialelor. In aceasta situatie, ce solutie ar fi potrivita...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<