Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF monitorizeaza achizitiile intracomunitare de autoturisme de lux. Sunt verificati atat furnizorii si beneficiarii, cat si traseul transportului

22-Mar-2023
1534
ANAF monitorizeaza achizitiile intracomunitare de autoturisme de lux. Sunt verificati atat furnizorii si beneficiarii, cat si traseul transportului

Conform unui comunicat de presa recent al ANAF, achizitiile intracomunitare de autoturisme de lux rulate sunt monitorizate intensiv de inspectorii antifrauda din cadrul institutiei. Pentru a preveni riscul fiscal sunt verificati atat furnizorii si beneficiarii, cat si traseul transportului.

Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF monitorizeaza intensiv achizitiile intracomunitare de autoturisme de lux rulate. Numai in data de 16 martie, acestia au verificat 37 de autovehicule cu numere temporare din alte state si 67 de platforme si trailere de transport autoturisme rulate, in punctele de trecere a frontierei din Nadlac, Varsand, Turnu si Cenad.

Astfel, au fost identificate si indisponibilizate 78 autoturisme de lux rulate, care aparent tranzitau Romania catre Bulgaria, sau erau refacturate de firme interpuse de tip „fantoma” din Slovacia, Italia sau Ungaria.

Pentru prevenirea riscului fiscal al descarcarii si valorificarii acestora s-au verificat atat furnizorii si beneficiarii reali, cat si traseul transportului, iar transportatorii au fost instiintati ca trebuie sa descarce in Romania doar in prezenta inspectorilor antifrauda fiscala.

Datele din analiza de risc fiscal referitoare la firmele implicate in fraudarea TVA provin din schimbul de date ANAF-RAR si Eurofisc, din platformele de anunturi online si din petitii sau sesizari.

In contextul intensificarii verificarilor comertului cu autoturisme de lux rulate, pentru prevenirea si impiedicarea fraudarii bugetului de stat, in perioada 2022- 2023, in Romania, au fost identificate 78 de firme din alte state membre UE interpuse in achizitii intracomunitare de autoturisme rulate (in valoare de 80 milioane de euro), care au prejudiciat bugetul de stat cu aproximativ 16 milioane de euro.

ANAF recomanda analizarea cu atentie a acestor achizitii, avand in vedere ca tranzactiile utilizeaza firme interpuse din Bulgaria si Slovacia pentru refacturarea autoturismelor, 95% dintre ele fiind de tip „fantoma”. Astfel, se previne pierderea sumelor platite la achizitionarea de autoturisme de lux rulate provenite din Germania si Franta, prin intermediul platformelor de vanzare online.



Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici