Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 25 si 26 ianuarie

15-Ian-2018
2931

Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna ianuarie prevede zilele de 25 si 26 ianuarie ca fiind termene de depunere sau plati la cele mai multe categorii de contribuabili.

Joi, 25 ianuarie

Comunicarea pro-ratei provizorii care se va aplica in 2018 si a modului de determinare a acesteia. Sunt vizate persoanele impozabile cu regim mixt pentru care ponderea operatiunilor cu drept de deducere in totalul operatiunilor se modifica in anul curent fata de anul precedent. Baza legala: Legea 227/2015 art. 300 alin. (9).

Solicitarea pro-ratei speciale sau comunicarea deciziei de renuntare la aplicarea pro-ratei speciale aprobate anterior . Este vizata persoana impozabila cu regim mixt, in situatii speciale, solicita MFP aprobarea aplicarii unei pro-rate speciale. Baza legala: Legea 227/2015 art. 300 alin. (16).

Plata impozitului retinut la sursa in luna precedenta. Sunt vizati in acest caz platitorii urmatoarelor venituri:
- din drepturi de proprietate intelectuala;
- din premii si jocuri de noroc;


- obtinute de nerezidenti;
- din alte surse.

Baza legala: Legea 227/2015 art.72 alin.(3), art.73 alin.(1) si (4), art.110 alin.(6), art.115 alin.(3), art.224 alin.(5) si (6).

Depunerea Declaratiei privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent - Formularul 094. Sunt vizate persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 euro. Baza legala: Legea 227/2015 art. 322 alin. (6), OPANAF 631/2016.

Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat - Formularul 100.

Sunt vizate urmatoarele categorii:
- lunar - Contribuabilii prevazuti in OPANAF 2935/2017, cap. I, subcap. 1, par. 1.1.
- trimestrial - Contribuabilii prevazuti in OPANAF 2935/2017, cap. I, subcap. 1, par. 1.2
- alte termene - Contribuabilii prevazuti in OPANAF 2935/2017, cap. I, subcap. 1, par. 1.3 (vezi instructiunile de completare din formular). Baza legala: OPANAF 2935/2017.

Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - Formularul 112.
- pentru luna precedenta

Sunt vizate persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile prevazute la art.136 lit. d) - f) din Legea nr.227/2015 precum si persoanele fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intra sub incidenta legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte. Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, precum si entitatile asimilate angajatorului, care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente.

Institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si suporta contributii sociale obligatorii in numele asiguratului. Orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor. Baza legala: Legea 227/2015 art.147 alin.(1), OMFP 1024/2017
- pentru trimestrul precedent. Sunt vizati contribuabilii prevazuti la art. 80 alin. (2) din Legea 227/2015 Baza legala: Legea 227/2015 art.147 alin.(4), OMFP 1024/2017.

Depunerea Declaratiei informative privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, aferente semestrului precedent - Formularul 208. Sunt vizati notarii publici. Baza legala: Legea 227/2015 art.113, OPANAF 1866/2017.

Depunerea Declaratiei privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfsoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania pentru luna precedenta - Formularul 224. Sunt vizate persoanele fizice care obtin salarii din strainatate pentru activitati in Romania si persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania. Baza legala: Legea 227/2015 art. 82 alin.(2), OPANAF 3622/2015.

Depunerea Decontului de taxa pe valoarea adaugata - Formularul 300. Sunt vizate persoanele impozabile inregistrate ca platitori de TVA conform art. 316. Legea 227/2015.
Lunar, trimestrial, semestrial, anual, dupa caz (vezi instructiunile de completare din formular). Baza legala:Legea 227/2015 art.323 alin.(1), OPANAF 591/2017.

Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adaugata pentru luna precedenta - Formularul 301. Sunt vizate persoanele mentionate in instructiunile de completare a formularului, pentru fiecare sectiune. Baza legala: Legea 227/2015 art.324 alin.(2), OPANAF 592/2016.

Depunerea Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata - Formularul 307. Sunt vizate persoanele impozabile prevazute la art. 134 alin.(5), art. 280 alin.(6), art.270 alin.(7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit.a) - e) si g) din Legea nr.227/2015. Baza legala: OPANAF 793/2016.

Depunerea Declaratiei recapitulative privind livrarile/ achizitiile/ prestarile intracomunitare de bunuri pentru luna precedenta - Formularul 390 VIES. Sunt vizati contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 sau 317 din Legea 227/2015. Baza legala: Legea 227/2015 art. 325, OPANAF 592/2017.

Depunerea Cererii de restituire a accizelor in cazul vanzarilor la distanta, pe trimestrul precedent - Anexa nr.39 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal. Sunt vizati vanzatorii pentru livrarile efectuate in cadrul vanzarii la distanta. Baza legala: Legea 227/2015 art.417 alin.(1) HG 1/2016 titlul VIII pct.139 alin.(21).

Depunerea Notificarii privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare - Formularul 097.

Sunt vizate urmatoarele categorii:
- pentru intrarea prin optiune in sistem: pana pe 25 ianuarie, persoanele care in anul precedent au realizat o cifra de afaceri care nu depaseste plafonul si nu au aplicat sistemul TVA la incasare in anul precedent;
- pentru iesirea din sistem - pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei fiscale in care persoana impozabila a depasit plafonul;
- persoanele impozabile care depasesc plafonul de 2.250.000 lei;
- persoanele impozabile care renunta la aplicarea sistemului TVA la incasare.

Baza legala: Legea 227/2015 art. 324, OPANAF 1503/2016.

Plata impozitului pe dividende in cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite actionarilor sau asociatilor pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale

Sunt vizate urmatoarele categorii:
- Persoanele juridice care platesc dividende catre actionari sau asociati
- Persoanele juridice romane care distribuie/platesc dividende catre o persoana juridica romana conform art. 43 alin.(1) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal.

Baza legala: Legea 227/2015 art. 43 alin. (3), art. 97 alin. (7).

Plata taxei anuale pentru autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc (sumele care rezulta din aplicarea procentelor prevazute in anexa la veniturile estimate de operatorul economic, dar nu mai putin decat taxa anuala minimala - pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata; in cazul in care, in cursul anului de autorizare, incasarile efective depasesc incasarile estimate prin documentatia prezentata la data autorizarii, taxa se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale asupra incasarilor efective cumulate de la inceputul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, incepand cu prima luna in care se inregistreaza depasirea rezultatelor estimate. Incasarile efective cumulate si taxa platita de la inceputul perioadei de autorizare pana la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara si plati pana la data de 25 a lunii urmatoare). Sunt vizati organizatorii de jocuri de tip pariu, jocuri de noroc, bingo organizate prin TV, pariuri on-line, jocuri bingo prin internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila, jocuri de noroc on-line. Baza legala: OUG 77/2009 art. 14 alin. (2) lit. b) iii).

Vineri, 26 ianuarie

Depunerea Declaratiei privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal - Formularul 311. Sunt vizate persoanele impozabile al caror cod de TVA a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 si care efectueaza in perioada in care nu au cod valid de TVA, livrari si/sau achizitii /prestari de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA. Baza legala: OPANAF 795/2016, OUG 7/2017.

 

SURSA: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 25 si 26 ianuarie":
Rating:

Nota: 4.88 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016