Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Auditul financiar se modifica. Reguli noi la inregistrarea auditorilor financiari

08-Nov-2016
736

Ministerul de Finante a publicat recent proiectul de Lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative.

Va reamintim ca in cuprinsul proiectului, la art. 15, sunt redate urmatoarele modificari privind inregistrarea auditorilor financiari:

In Registrul public electronic se mentioneaza cel putin urmatoarele informatii privind auditorii financiari:

a) numele, adresa si numarul individual de inregistrare; b) numele, adresa, adresa paginii de internet, daca este cazul, si numarul de inregistrare a firmelor de audit la care este angajat auditorul financiar sau cu care este asociat ca partener sau in vreun alt mod, daca este cazul;

c) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca auditor financiar la autoritatile competente ale altor state membre si/sau ale altor tari terte, inclusiv numele autoritatii(lor) de inregistrare si, daca este cazul, numarul (numerele) de inregistrare la acestea.

 (2) Auditorii din tari terte, inregistrati in conformitate cu art. 67 sunt indicati in mod clar in Registrul public ca auditori din tari terte, intr-o sectiune distincta, si nu ca auditori financiari.

Conform art. 16, referitor la inregistrarea firmelor de audit, retinem:

(1) Pentru fiecare firma de audit, Registrul public electronic contine cel putin urmatoarele informatii:

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

a) denumirea, adresa si numarul individual de inregistrare;

b) forma juridica; c) informatii de contact, persoana principala de contact si, acolo unde este cazul, adresa paginii de internet;

d) adresa fiecarui birou deschis in Romania;

e) numele si numarul de inregistrare ale tuturor auditorilor financiari angajati, asociati ca parteneri sau in alt mod cu firma de audit;

f) numele si adresele profesionale ale tuturor actionarilor sau asociatilor;

g) numele si adresele profesionale ale tuturor membrilor organului administrativ sau de conducere;

h) daca este cazul, apartenenta la o retea si o lista cu denumirea si adresele firmelor membre si afiliate sau o indicare a locului unde aceste informatii sunt disponibile public;

i) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca firma de audit la autoritatile competente ale altor state membre si ca entitate de audit pe langa tari terte, inclusiv denumirea si adresa autoritatii(lor) de inregistrare si, dupa caz, numarul (numerele) de inregistrare;

 j) daca firma de audit este inregistrata in temeiul art. 4 alin. (3), dupa caz.

(2) Entitatile de audit din tari terte, inregistrate in conformitate cu art. 67, sunt indicate in mod clar in Registrul public ca atare, intr-o sectiune distincta, si nu ca firme de audit.

(3)ASPAAS elaboreaza reglementari in aplicarea prevederilor art. 15 si art. 16.


CECCAR Bihor a lansat o initiativa prin care roaga profesionistii contabili sa isi exprime opinia cu privire la acest proiect la adresa ceccarbh@ceccarbh.ro.

Noi va asteptam opiniile pe adresa contabilul@rs.ro. Cele mai bune texte vor fi publicate pe blogcontabil.ro.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Auditul financiar se modifica. Reguli noi la inregistrarea auditorilor financiari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"