Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Calendar obligatii fiscale luna februarie 2012

09-Feb-2012
4259
In luna februarie, contribuabilii vor depune la unitatile fiscale teritoriale mai multe declaratii, dupa caz. In cele ce urmeaza, redam aceasta lista in functie de obligatiile declarative pe care le au contribuabilii, listate la termen, cu mentiunea categoriilor persoanelor vizate de aceste obligatii.

Astfel, 10 februarie este ultima zi pentru depunerea formularului 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal". Aceasta se va depune de catre persoanele inregistrate conform art. 153 din Codul Fiscal, care nu au depasit in anul 2011 cifra de afaceri de 35.000 euro realizata sau recalculata si a caror cifra de afaceri realizata de la data de 1 ianuarie 2012 pana la data solicitarii scoaterii din evidenta nu depaseste plafonul de scutire de 35.000 euro calculat proportional cu perioada scursa de la inceputul anului, fractiunea de luna considerandu-se o luna calendaristica intreaga, in vederea solicitarii scoaterii din evidenta ca platitor de TVA
[art. 152 alin. (7) Cod fiscal, modificat OUG nr. 125/2011, OPANAF nr. 53/2012]

Nota: Consultati, in acest sens, materialul informativ "Precizari privind posibilitatea scoaterii din
evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, incepand cu 1 ianuarie 2012", publicat pe site-ul: www.finantepublice.ro, la sectiunea "Noutati".

27 februarie este ultima zi pentru depunerea formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" pentru obligatiile de plata cu termen lunar si plata acestor obligatii.


ATENTIE! Termen de declarare si plata a impozitului retinut la sursa pentru veniturile din: drepturi de proprietate intelectuala, din activitati desfasurate in baza contractelor/conventii civile si a contractelor de agent, din activitatea de expertiza contabila si tehnica judiciara si extrajudiciara, obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului IV1, care nu genereaza o persoana juridica.

Tot pana la acest termen se va depune si formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" de catre organizatiile nonprofit si contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura [art. 34 alin. (5) lit. a) si b) Cod fiscal, art. II alin. (6) din OG nr. 30/2011, coroborat cu art. II din OG nr. 2/2012].

ATENTIE! Toti contribuabili, atat cei care nu au declarat impozitul pe profit aferent trim. IV 2011 pana la data de 25.01.2012, cat si cei care au declarat in declaratia 100 aferenta trim. IV 2011 depusa in 25.01.2012 o suma egala cu impozitul pe profit calculat si evidentiat pentru trim. III 2011, vor depune Declaratia 101 pana la data de 25 martie 2012. Aceasta data reprezinta si termen de plata a impozitului anual.

Consulta AICI calendarul complet al declaratiilor fiscale pentru luna februarie.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple


Articole similare

Ce declaratii depunem in luna mai 2012
Mai multe articole despre calendar fiscal 2012




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici