Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea declaratiei 100 pana la 25 octombrie

21-Oct-2011
3344
Pana la data de 25 octombrie a.c. va trebui depus formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs. Aceasta declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat se completeaza si se depune de catre contribuabilii carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, obligatiile declarative si de plata pentru impozitele, taxele si contributiile cuprinse in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin.

1. Termenul de depunere a declaratiei:

- pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare, potrivit pct. 1.1 si 1.2;
- la alte termene, astfel cum este prevazut pentru obligatiile de plata mentionate la pct. 1.3.

1.1. Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentand:

a) impozit retinut la sursa, conform legislatiei specifice privind impozitul pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, pentru care obligatia declararii, calcularii, retinerii si platii contributiilor sociale nu revine platitorului de venit, impozit pe veniturile din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil, pentru care obligatia declararii, calcularii, retinerii si platii contributiilor sociale nu revine platitorului de venit, impozit pe veniturile din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial, impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit pe castigul din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si din orice alte operatiuni de acest gen, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, impozit pe veniturile din premii si din jocuri de noroc, impozit pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, impozit pe veniturile din activitati agricole, impozit pe veniturile din alte surse, datorat de persoanele fizice;

b) accize, cu exceptia situatiilor prevazute la pct. 1.3;

c) impozit la titeiul din productia interna;

d) impozit pe dividende distribuite persoanelor juridice;

e) impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, persoane fizice/juridice, conform titlului V din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sau conform conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state;

f) varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate, conform Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

g) taxa anuala de autorizare a jocurilor de noroc, regularizata periodic, in functie de realizari;

h) contributii pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate, prevazute de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare.

1.2. Trimestrial, pentru obligatiile de plata reprezentand:

a) plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, datorate de societati comerciale bancare, persoane juridice romane, si de sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine;
b) impozit pe profit datorat de persoane juridice romane, altele decat cele prevazute la lit. a);
c) impozit pe profit din asociere datorat de persoane fizice;
d) impozit pe profit datorat de persoane juridice straine, altele decat cele prevazute la lit. a): impozit pe profit datorat de persoane juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania, impozit pe profit din asocieri fara personalitate juridica, impozit pe profit datorat de persoane juridice straine care vand/cesioneaza proprietati imobiliare situate in Romania sau titluri de participare detinute la o persoana juridica romana, conform art. 13 lit. b), c) si d) din
Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) impozit pe veniturile microintreprinderilor;
f) impozit pe veniturile persoanelor fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica microintreprindere, care nu genereaza o persoana juridica;
g) redevente miniere si petroliere;
h) facilitatile fiscale prevazute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

1.3. Alte termene:

a) pana la data de 25 decembrie inclusiv a anului in curs pentru anul urmator, pentru obligatiile de plata reprezentand taxa pentru activitatea de prospectiune, explorare si exploatare a resurselor minerale, cuprinsa la pozitia 25 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin;

b) pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata: impozit pe veniturile din dobanzi, in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe castigul din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, in cazul societatilor inchise, si din transferul partilor sociale; impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice; varsaminte din profitul net al regiilor autonome, societatilor si companiilor nationale;
c) pana la termenul prevazut la art. 206 alin. (4) si (5) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru accizele datorate de operatorii economici, in situatiile prevazute la art. 206 alin. (1) lit. b) si c), alin. (7), (8) si (9) din aceeasi lege.

2. Organul fiscal competent

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.

3. Modul de depunere

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se completeaza cu ajutorul programului de asistenta. Formularul se depune in format hartie, semnat si stampilat conform legii, cu codificarea informatiei prin cod de bare sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016