Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce presupune asistenta financiara comunitara. Vezi noul ordin

07-Mar-2012
3560
Hotararea Guvernului nr. 105/ 2012 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 478/2010 pentru aprobarea structurii organizatorice a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania pentru gestionarea asistentei financiare comunitare, acordata prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 146, din 5 martie 2012.


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articol unic. - Hotararea Guvernului nr. 478/2010 pentru aprobarea structurii organizatorice a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania pentru gestionarea asistentei financiare comunitare, acordata prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 27 mai 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul se modifica si va avea urmatorul cuprins: "HOTARARE pentru aprobarea structurii organizatorice a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania, precum si a autoritatilor de implementare pentru gestionarea asistentei financiare comunitare acordate prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene"

2. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. - Prin prezenta hotarare se aproba structura organizatorica a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania, respectiv a autoritatilor de implementare, avand ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare acordate prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene, pentru aplicarea prevederilor art. 1 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare."

3. La articolul 2, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:

"a1) autoritate de implementare - institutia desemnata sa implementeze operatiunile eligibile si proiectele finantate din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene si care va actiona prin intermediul unitatii de implementare a Fondului de Solidaritate al Uniunii Europene, structura fara personalitate juridica ce va detine responsabilitatea derularii ajutorului financiar nerambursabil acordat din acest fond;".

4. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. - FSUE este derulat in Romania potrivit deciziilor Comisiei Europene de acordare a unor subventii din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene pentru finantarea operatiunilor de urgenta legate de calamitati produse in Romania, acordurilor de implementare a deciziilor mentionate si hotararilor Guvernului privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene pentru decontarea cheltuielilor publice eligibile aferente operatiunilor de urgenta intreprinse in scopul inlaturarii pagubelor provocate de calamitati in Romania."

5. La articolul 4 alineatul (2), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"c) 8 consilieri-evaluatori - Compartimentul proiecte cu finantare europeana, Directia politici publice;".

6. Dupa articolul 4 se introduc doua noi articole, articolele 5 si 6, cu urmatorul cuprins:

"Art. 5. -
(1) Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Mediului si Padurilor si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii indeplinesc rolul de autoritati de implementare a FSUE, prin intermediul unitatilor de implementare a FSUE
(2) In cadrul fiecarei autoritati de implementare se infiinteaza o unitate de implementare a FSUE alcatuita din cate 7 experti, dupa cum urmeaza:
1. Unitatea de implementare din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, formata din experti, consilieri, consilier juridic si/sau manageri publici, avand urmatoarea structura organizatorica:
a) un coordonator de proiect - Directia generala pentru relatia cu comunitatile locale;
b) 2 reprezentanti - Directia generala pentru relatia cu comunitatile locale;
c) un expert in domeniul achizitiilor publice din cadrul oricarei structuri a Ministerului Administratiei si Internelor;
d) un reprezentant - Directia generala financiara;
e) un reprezentant - Directia generala pentru relatiile cu institutiile prefectului;
f) un consilier juridic din cadrul oricarei structuri a Ministerului Administratiei si Internelor;
2. Unitatea de implementare din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, formata din experti, consilieri, consilier juridic si/sau manageri publici, avand urmatoarea structura organizatorica:
a) un coordonator de proiect - director general, Directia generala relatii financiare externe;
b) 2 reprezentanti - Directia generala relatii financiare externe;
c) 2 reprezentanti - Directia generala infrastructura, transport multimodal si participarea sectorului privat;
d) un reprezentant - Directia generala economica;
e) un reprezentant - Directia generala investitii, domeniu public, achizitii publice si privatizare;
3. Unitatea de implementare din cadrul Ministerului Mediului si Padurilor, formata din experti, consilieri, consilier juridic si/sau manageri publici, avand urmatoarea structura organizatorica:
a) un coordonator de proiect - director general, Directia generala de investitii;
b) 4 reprezentanti - Directia generala de investitii;
c) un reprezentant - Directia generala economica financiara;
d) un reprezentant - Directia generala juridica.

Art. 6. -
(1) Criteriile de incadrare si metodologia de acordare a claselor de salarizare suplimentare prevazute in Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si personalului de specialitate din cadrul unitatilor de implementare care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare acordate din FSUE
(2) Verificarea si confirmarea indeplinirii criteriilor de incadrare in vederea acordarii majorarii salariale personalului prevazut la alin. (1) se realizeaza de catre structurile de resurse umane din cadrul fiecarei autoritati de implementare."

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016