Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea nr. 132 aproba OUG nr. 16 din 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale

25-Iul-2012
1580
Legea nr. 16/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 498 din 19 iulie 2012.

Redam mai jos continutul acesteia:

Art. I. - Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16 din 8 mai 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 10 mai 2012, cu urmatoarele modificari si completari:

1. Articolul VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. VI. - Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


1. La articolul 3, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
«(3) in cazul in care viceprim-ministrul nu are si calitatea de ministru, acesta dispune de un aparat propriu de lucru care face parte din aparatul de lucru al Guvernului.»

2. La articolul 3, alineatele (4) si (6) se abroga.

3. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
« Art. 20. - Aparatul de lucru al Guvernului este alcatuit din Secretariatul General al Guvernului, Cancelaria Primului-Ministru, departamente si alte asemenea structuri organizatorice cu atributii specifice stabilite prin hotarare a Guvernului.»

4. La articolul 21, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
« Art. 21. - (1) Atributiile Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin decizie a primului-ministru.»"

2. La articolul VII, inaintea punctului 1 se introduce un nou punct, cu urmatorul cuprins:
"La articolul 1 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
«a) Cancelaria Primului-Ministru, structura fara personalitate juridica, in subordinea directa a primului-ministru, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusa de seful Cancelariei, cu rang de ministru, numit si eliberat din functie prin decizie a primului-ministru; in cadrul Cancelariei Primului-Ministru isi desfasoara activitatea unul sau mai multi secretari de stat si consilieri de stat, numiti, respectiv eliberati din functie prin decizie a primului-ministru;»".
3. La articolul VII, dupa punctul 2 se introduc trei noi puncte, punctele 21-23, cu urmatorul cuprins:
" 21. La articolul 1 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, litera j1), cu urmatorul cuprins:
«j1) Unitatea centrala pentru coordonarea parteneriatului public-privat, structura fara personalitate juridica, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusa de un director general, numit in conditiile legii.»
22. La articolul 1, alineatul (2) se abroga. 23. La articolul 2, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
« Art. 2. - (1) Primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, coordoneaza activitatea urmatoarelor entitati:»".

4. La articolul VII punctul 3, dupa litera a3) a alineatului (1) al articolului 2 se introduce o noua litera, litera a4), cu urmatorul cuprins:

"a4) Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;".
5. Dupa articolul XIII se introduc trei noi articole, articolele XIV-XVI, cu urmatorul cuprins:
" Art. XIV. - Ordonanta Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia publica centrala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobata cu modificari prin Legea nr. 760/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
« Art. 1. - in sensul prezentei ordonante, prin demnitar din administratia publica centrala, denumit in continuare demnitar, se intelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, seful Cancelariei Primului-Ministru, secretarul general adjunct al Guvernului, consilierul de stat, secretarul de stat si asimilatul acestuia din cadrul Secretariatului General al Guvernului, Cancelariei Primului-Ministru, Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul si din cadrul ministerelor, precum si conducatorul organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, cu rang de secretar de stat.»
2. La anexa nr. 1, numarul curent 3 va avea urmatorul cuprins:
«3. Ministru, ministru delegat, secretarul general al Guvernului, seful Cancelariei Primului-Ministru»

Art. XV. - Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 34, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:

«(21) Prin exceptie de la alin. (2), functionarii publici de conducere pot fi numiti in functii de demnitate publica din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice din administratia publica centrala in care isi desfasoara activitatea, precum si din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice aflate in raporturi ierarhice cu aceasta.»
2. La articolul 94 alineatul (1), dupa litera a) se introduc doua noi litere, literele a1) si a2), cu urmatorul cuprins:
«a1) este numit sau ales intr-o functie de demnitate publica, pentru perioada respectiva, cu exceptiile prevazute la art. 34;
a2) este incadrat la cabinetul unui demnitar;».
Art. XVI. - Alineatul (21) al articolului 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, aprobata prin Legea nr. 98/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

«(21) Directiile, serviciile, birourile si compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc si Cancelaria Primului-Ministru.»".
Art. II. - Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, coordonarea sistemului informatic al institutiilor si structurilor care functioneaza in sediul Guvernului, precum si al altor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se asigura de Cancelaria Primului-Ministru.

Art. III. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi, in cuprinsul actelor normative in vigoare, denumirea "aparatul propriu de lucru al primului-ministru" se inlocuieste cu denumirea "Cancelaria Primului-Ministru".

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea nr. 132 aproba OUG nr. 16 din 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016