Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea nr. 132 aproba OUG nr. 16 din 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale

25-Iul-2012
3099
Legea nr. 16/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 498 din 19 iulie 2012.

Redam mai jos continutul acesteia:

Art. I. - Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16 din 8 mai 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 10 mai 2012, cu urmatoarele modificari si completari:

1. Articolul VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. VI. - Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
«(3) in cazul in care viceprim-ministrul nu are si calitatea de ministru, acesta dispune de un aparat propriu de lucru care face parte din aparatul de lucru al Guvernului.»

2. La articolul 3, alineatele (4) si (6) se abroga.

3. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
« Art. 20. - Aparatul de lucru al Guvernului este alcatuit din Secretariatul General al Guvernului, Cancelaria Primului-Ministru, departamente si alte asemenea structuri organizatorice cu atributii specifice stabilite prin hotarare a Guvernului.»

4. La articolul 21, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
« Art. 21. - (1) Atributiile Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin decizie a primului-ministru.»"

2. La articolul VII, inaintea punctului 1 se introduce un nou punct, cu urmatorul cuprins:
"La articolul 1 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
«a) Cancelaria Primului-Ministru, structura fara personalitate juridica, in subordinea directa a primului-ministru, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusa de seful Cancelariei, cu rang de ministru, numit si eliberat din functie prin decizie a primului-ministru; in cadrul Cancelariei Primului-Ministru isi desfasoara activitatea unul sau mai multi secretari de stat si consilieri de stat, numiti, respectiv eliberati din functie prin decizie a primului-ministru;»".
3. La articolul VII, dupa punctul 2 se introduc trei noi puncte, punctele 21-23, cu urmatorul cuprins:
" 21. La articolul 1 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, litera j1), cu urmatorul cuprins:
«j1) Unitatea centrala pentru coordonarea parteneriatului public-privat, structura fara personalitate juridica, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusa de un director general, numit in conditiile legii.»
22. La articolul 1, alineatul (2) se abroga. 23. La articolul 2, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
« Art. 2. - (1) Primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, coordoneaza activitatea urmatoarelor entitati:»".

4. La articolul VII punctul 3, dupa litera a3) a alineatului (1) al articolului 2 se introduce o noua litera, litera a4), cu urmatorul cuprins:

"a4) Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;".
5. Dupa articolul XIII se introduc trei noi articole, articolele XIV-XVI, cu urmatorul cuprins:
" Art. XIV. - Ordonanta Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia publica centrala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobata cu modificari prin Legea nr. 760/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
« Art. 1. - in sensul prezentei ordonante, prin demnitar din administratia publica centrala, denumit in continuare demnitar, se intelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, seful Cancelariei Primului-Ministru, secretarul general adjunct al Guvernului, consilierul de stat, secretarul de stat si asimilatul acestuia din cadrul Secretariatului General al Guvernului, Cancelariei Primului-Ministru, Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul si din cadrul ministerelor, precum si conducatorul organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, cu rang de secretar de stat.»
2. La anexa nr. 1, numarul curent 3 va avea urmatorul cuprins:
«3. Ministru, ministru delegat, secretarul general al Guvernului, seful Cancelariei Primului-Ministru»

Art. XV. - Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 34, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:

«(21) Prin exceptie de la alin. (2), functionarii publici de conducere pot fi numiti in functii de demnitate publica din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice din administratia publica centrala in care isi desfasoara activitatea, precum si din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice aflate in raporturi ierarhice cu aceasta.»
2. La articolul 94 alineatul (1), dupa litera a) se introduc doua noi litere, literele a1) si a2), cu urmatorul cuprins:
«a1) este numit sau ales intr-o functie de demnitate publica, pentru perioada respectiva, cu exceptiile prevazute la art. 34;
a2) este incadrat la cabinetul unui demnitar;».
Art. XVI. - Alineatul (21) al articolului 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, aprobata prin Legea nr. 98/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

«(21) Directiile, serviciile, birourile si compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc si Cancelaria Primului-Ministru.»".
Art. II. - Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, coordonarea sistemului informatic al institutiilor si structurilor care functioneaza in sediul Guvernului, precum si al altor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se asigura de Cancelaria Primului-Ministru.

Art. III. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi, in cuprinsul actelor normative in vigoare, denumirea "aparatul propriu de lucru al primului-ministru" se inlocuieste cu denumirea "Cancelaria Primului-Ministru".

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatie

    • SAF-T reprezinta un standard international utilizat pentru transferul electronic de date din evidenta contabila si fiscala, de la contribuabili/platitori catre autoritatile fiscale si auditori. La noi, sistemul a fost introdus inca din anul 2022 pentru anumiti contribuabili si se aplica amenzi destul de mari in cazul in care acestia nu isi indeplinesc obligatiile legale. Mai exact, pentru raportare in SAF-T trebuie depusa D406 -Declaratia informativa privind fisierul standard de control...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024

    • ANAF a publicat Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024 pe site-ul oficial. Conform materialului, pana pe 25 octombrie 2024 trebuiesc depuse la fisc, de contibuabili, mai multe declaratii fiscale importante. Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta In 25 octombrie 2024 Vineri, 25 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea Declaratiei lunare privind obligatiile de plata la bugetul de stat – Formularul 100. Categorii de contribuabili: Contribuabilii care au...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistii

    • Veniturile din chirii, asa cum sunt definite in art. 83 din Codul Fiscal, sunt acele venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente. In aceasta categorie sunt incluse: veniturile din inchirierea bunurilor imobile (case, apartamente, terenuri); veniturile din inchirierea bunurilor mobile...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016