Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea nr. 132 aproba OUG nr. 16 din 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale

25-Iul-2012
1480
Legea nr. 16/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 498 din 19 iulie 2012.

Redam mai jos continutul acesteia:

Art. I. - Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16 din 8 mai 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 10 mai 2012, cu urmatoarele modificari si completari:

1. Articolul VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. VI. - Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii

«(3) in cazul in care viceprim-ministrul nu are si calitatea de ministru, acesta dispune de un aparat propriu de lucru care face parte din aparatul de lucru al Guvernului.»

2. La articolul 3, alineatele (4) si (6) se abroga.

3. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
« Art. 20. - Aparatul de lucru al Guvernului este alcatuit din Secretariatul General al Guvernului, Cancelaria Primului-Ministru, departamente si alte asemenea structuri organizatorice cu atributii specifice stabilite prin hotarare a Guvernului.»

4. La articolul 21, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
« Art. 21. - (1) Atributiile Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin decizie a primului-ministru.»"

2. La articolul VII, inaintea punctului 1 se introduce un nou punct, cu urmatorul cuprins:
"La articolul 1 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
«a) Cancelaria Primului-Ministru, structura fara personalitate juridica, in subordinea directa a primului-ministru, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusa de seful Cancelariei, cu rang de ministru, numit si eliberat din functie prin decizie a primului-ministru; in cadrul Cancelariei Primului-Ministru isi desfasoara activitatea unul sau mai multi secretari de stat si consilieri de stat, numiti, respectiv eliberati din functie prin decizie a primului-ministru;»".
3. La articolul VII, dupa punctul 2 se introduc trei noi puncte, punctele 21-23, cu urmatorul cuprins:
" 21. La articolul 1 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, litera j1), cu urmatorul cuprins:
«j1) Unitatea centrala pentru coordonarea parteneriatului public-privat, structura fara personalitate juridica, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusa de un director general, numit in conditiile legii.»
22. La articolul 1, alineatul (2) se abroga. 23. La articolul 2, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
« Art. 2. - (1) Primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, coordoneaza activitatea urmatoarelor entitati:»".

4. La articolul VII punctul 3, dupa litera a3) a alineatului (1) al articolului 2 se introduce o noua litera, litera a4), cu urmatorul cuprins:

"a4) Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;".
5. Dupa articolul XIII se introduc trei noi articole, articolele XIV-XVI, cu urmatorul cuprins:
" Art. XIV. - Ordonanta Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia publica centrala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobata cu modificari prin Legea nr. 760/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
« Art. 1. - in sensul prezentei ordonante, prin demnitar din administratia publica centrala, denumit in continuare demnitar, se intelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, seful Cancelariei Primului-Ministru, secretarul general adjunct al Guvernului, consilierul de stat, secretarul de stat si asimilatul acestuia din cadrul Secretariatului General al Guvernului, Cancelariei Primului-Ministru, Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul si din cadrul ministerelor, precum si conducatorul organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, cu rang de secretar de stat.»
2. La anexa nr. 1, numarul curent 3 va avea urmatorul cuprins:
«3. Ministru, ministru delegat, secretarul general al Guvernului, seful Cancelariei Primului-Ministru»

Art. XV. - Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 34, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:

«(21) Prin exceptie de la alin. (2), functionarii publici de conducere pot fi numiti in functii de demnitate publica din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice din administratia publica centrala in care isi desfasoara activitatea, precum si din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice aflate in raporturi ierarhice cu aceasta.»
2. La articolul 94 alineatul (1), dupa litera a) se introduc doua noi litere, literele a1) si a2), cu urmatorul cuprins:
«a1) este numit sau ales intr-o functie de demnitate publica, pentru perioada respectiva, cu exceptiile prevazute la art. 34;
a2) este incadrat la cabinetul unui demnitar;».
Art. XVI. - Alineatul (21) al articolului 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, aprobata prin Legea nr. 98/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

«(21) Directiile, serviciile, birourile si compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc si Cancelaria Primului-Ministru.»".
Art. II. - Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, coordonarea sistemului informatic al institutiilor si structurilor care functioneaza in sediul Guvernului, precum si al altor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se asigura de Cancelaria Primului-Ministru.

Art. III. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi, in cuprinsul actelor normative in vigoare, denumirea "aparatul propriu de lucru al primului-ministru" se inlocuieste cu denumirea "Cancelaria Primului-Ministru".

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea nr. 132 aproba OUG nr. 16 din 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Efectele cresterii salariului minim brut pe tara din 1 ianuarie 2018
    • Masurile fiscale adoptate de curand de Guvern, ce prevad transferul contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS) si la asigurarile sociale (CAS) de la angajator la angajat, sunt precedate de alte modificari importante. Conform spuselor Ministrului Municii si Justitiei Sociale, Lia Olguta Vasilescu, pentru a evita ca slariile romanilor sa fie afectate de noile prevederi, salariul minim brut pe tara va creste incepand din 1 ianuarie 2018. Adoptata, hotararea va produce o serie de efecte,...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ITM privind negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor OUG 79/2017
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Alba aduce la cunostinta angajatorilor ca potrivit art.VII din OUG 82/2017, pentru modificarea si completarea unor acte normative, au obligatia sa initieze negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Aceasta obligatie revine angajatorilor indiferent de numarul salariatilor. In unitatile in care nu exista contact colectiv de munca, pentru...» citeste mai departe aici

  • Split TVA, situatie unica: 5.000 de amendamente depuse pentru a tergiversa adoptarea legii
    • Daca legea nu poate fi respinsa in intregime, atunci macar sa fie tergiversata pentru a nu intra in vigoare de la inceputul anului viitor. Cel putin acesta pare sa fie planul deputatilor USR care au in plan primul "filibuster" din Parlamentul Romaniei, apeland la o procedura prin care se tergiverseaza adoptarea unei legi prin dezbateri fara sfarsit. Deputatul Claudiu Nasui a declarat, potrivit HotNews.ro, ca USR a depus 5.000 de amendamente impotriva legii Spli TVA. "Adica 821 de pagini de...» citeste mai departe aici

  • Olguta Vasilescu: Noi n-am spus niciodata ca prin acest transfer de contributii cresc salariile
    • Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a declarat recent, la o emisiunea televizata, ca bugetarii vor primi cu 4% mai mult pe luna de anul viitor, dupa ce salariile brute le vor fi majorate cu 25%. Intrebata daca trecerea contributiilor de la angajator la angajat va afecta salariile, Olguta Vasilescu a subliniat ca "Nu scad salariile, in niciun caz din aceasta cauza. Noi am spus de nu stiu cate ori si am facut un miliard de calcule cu liderii de sindicat. Am avut o intalnire cu liderii de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, spune Teodorovici
    • Eugen Teodorovici, presedintele Comisiei de buget-finante din Senat, dupa o sedinta in care s-au discutat amendamentele aduse OUG 79/2017 privind modificarea legislatiei fiscale, a declarat ca Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, prin ordonanta de urgenta, si sa nu astepte ca Parlamentul sa faca schimbarile prin care vor fi inlaturate efectele negative. "Astazi, la Comisia de buget-finante nu au votat nimic, am discutat toate amendamentele propuse si...» citeste mai departe aici

  • Romania IMM si PFA: afla ce cerinte are Comisia Europeana pentru autoritatile romane!
    • Potrivit Raportului Anual pentru IMM-urile Europene, prezentat, joi, la Tallinn, la evenimentul SME Assembly 2017, Comisia Europeana cere autoritatilor romane mai multa predictibilitate si stabilitate pentru firmele mici si mijlocii (IMM) din Romania. Acesta prezinta detaliat situatia afacerilor mici si mijlocii din statele membre, dar si a persoanelor fizice autorizate (PFA) si a altor profesionisti independenti. ”Legislatia trebuie sa fie previzibila, cu o utilizare mai sistematica si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"