Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce presupune asistenta financiara comunitara. Vezi noul ordin

07-Mar-2012
3176
Hotararea Guvernului nr. 105/ 2012 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 478/2010 pentru aprobarea structurii organizatorice a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania pentru gestionarea asistentei financiare comunitare, acordata prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 146, din 5 martie 2012.


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articol unic. - Hotararea Guvernului nr. 478/2010 pentru aprobarea structurii organizatorice a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania pentru gestionarea asistentei financiare comunitare, acordata prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 27 mai 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul se modifica si va avea urmatorul cuprins: "HOTARARE pentru aprobarea structurii organizatorice a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania, precum si a autoritatilor de implementare pentru gestionarea asistentei financiare comunitare acordate prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene"

2. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. - Prin prezenta hotarare se aproba structura organizatorica a Autoritatii coordonatoare si de management in Romania, respectiv a autoritatilor de implementare, avand ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare acordate prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene, pentru aplicarea prevederilor art. 1 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare."

3. La articolul 2, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:

"a1) autoritate de implementare - institutia desemnata sa implementeze operatiunile eligibile si proiectele finantate din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene si care va actiona prin intermediul unitatii de implementare a Fondului de Solidaritate al Uniunii Europene, structura fara personalitate juridica ce va detine responsabilitatea derularii ajutorului financiar nerambursabil acordat din acest fond;".

4. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. - FSUE este derulat in Romania potrivit deciziilor Comisiei Europene de acordare a unor subventii din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene pentru finantarea operatiunilor de urgenta legate de calamitati produse in Romania, acordurilor de implementare a deciziilor mentionate si hotararilor Guvernului privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene pentru decontarea cheltuielilor publice eligibile aferente operatiunilor de urgenta intreprinse in scopul inlaturarii pagubelor provocate de calamitati in Romania."

5. La articolul 4 alineatul (2), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"c) 8 consilieri-evaluatori - Compartimentul proiecte cu finantare europeana, Directia politici publice;".

6. Dupa articolul 4 se introduc doua noi articole, articolele 5 si 6, cu urmatorul cuprins:

"Art. 5. -
(1) Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Mediului si Padurilor si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii indeplinesc rolul de autoritati de implementare a FSUE, prin intermediul unitatilor de implementare a FSUE
(2) In cadrul fiecarei autoritati de implementare se infiinteaza o unitate de implementare a FSUE alcatuita din cate 7 experti, dupa cum urmeaza:
1. Unitatea de implementare din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, formata din experti, consilieri, consilier juridic si/sau manageri publici, avand urmatoarea structura organizatorica:
a) un coordonator de proiect - Directia generala pentru relatia cu comunitatile locale;
b) 2 reprezentanti - Directia generala pentru relatia cu comunitatile locale;
c) un expert in domeniul achizitiilor publice din cadrul oricarei structuri a Ministerului Administratiei si Internelor;
d) un reprezentant - Directia generala financiara;
e) un reprezentant - Directia generala pentru relatiile cu institutiile prefectului;
f) un consilier juridic din cadrul oricarei structuri a Ministerului Administratiei si Internelor;
2. Unitatea de implementare din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, formata din experti, consilieri, consilier juridic si/sau manageri publici, avand urmatoarea structura organizatorica:
a) un coordonator de proiect - director general, Directia generala relatii financiare externe;
b) 2 reprezentanti - Directia generala relatii financiare externe;
c) 2 reprezentanti - Directia generala infrastructura, transport multimodal si participarea sectorului privat;
d) un reprezentant - Directia generala economica;
e) un reprezentant - Directia generala investitii, domeniu public, achizitii publice si privatizare;
3. Unitatea de implementare din cadrul Ministerului Mediului si Padurilor, formata din experti, consilieri, consilier juridic si/sau manageri publici, avand urmatoarea structura organizatorica:
a) un coordonator de proiect - director general, Directia generala de investitii;
b) 4 reprezentanti - Directia generala de investitii;
c) un reprezentant - Directia generala economica financiara;
d) un reprezentant - Directia generala juridica.

Art. 6. -
(1) Criteriile de incadrare si metodologia de acordare a claselor de salarizare suplimentare prevazute in Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si personalului de specialitate din cadrul unitatilor de implementare care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare acordate din FSUE
(2) Verificarea si confirmarea indeplinirii criteriilor de incadrare in vederea acordarii majorarii salariale personalului prevazut la alin. (1) se realizeaza de catre structurile de resurse umane din cadrul fiecarei autoritati de implementare."

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ce presupune asistenta financiara comunitara. Vezi noul ordin":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-TVA: ANAF propune ca termenul pentru depunerea D390 sa ramana acelasi

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiect de ordin pentru stabilirea termenului de depunere pentru declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/ prestarile intracomunitare (390 VIES). Termenul pentru depunerea declaratiei ramane acelasi, pana la data de 25 a lunii urmatoare. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.70/2024 privind unele masuri de implementare si utilizare a decontului precompletat RO e-TVA si valorificarea datelor si informatiilor...» citeste mai departe aici

  • Aplicatia e-Transport este disponibila online! Pana pe 31 august 2024 NU se aplica sanctiuni

    • ANAF anunta, printr-un comunicat recent de presa, ca aplicatia e-Transport, prin intermediul careia sunt monitorizate transporturile rutiere pe teritoriul national ale bunurilor cu risc fiscal ridicat si transporturile rutiere internationale de bunuri, este operationala si poate fi descarcata din APP Store si Google Play. In acest sens, in fiecare punct de trecere a frontierei se transmit materiale in care sunt prezentate obligatiile pe care le au operatorii de transport, precum si informatii...» citeste mai departe aici

  • Topim preturile in mijlocul verii! Reduceri de 70% si transport GRATUIT pentru carti de fiscalitate si contabilitate

    • Modificarile legislative din fiscalitate nu sunt putine in ultima perioada si trebuie adaptate corespunzator, astfel incat sa evitati amenzile usturatoare si sa va asigurati de functionarea optima a firmei dumneavoastra. Pentru ca nu este usor sa tii pasul cu tot ce se schimba, unele legi fiind aprobate in scurt timp, cu siguranta aveti nevoie de putin ajutor din partea specialistilor. Cartile noastre de fiscalitate si contabilitate sunt acum la preturi reduse! Topim preturile pentru cele...» citeste mai departe aici

  • Marti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste contribuabililor ca marti, 30 iulie 2024, este termenul limita de depunere a ”Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national” aferente perioadei de raportare precedente. Perioada de raportare (luna, trimestru etc.) este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015. Obligativitatea depunerii Formularului 394 o au...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016