Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concluziile CNIPMMR dupa Adunarea Generala a IMM-urilor 2013

29-Nov-2013
2365
In perioada 25-26 noiembrie 2013, la Vilnius, a avut loc Adunarea Generala a IMM-urilor 2013, eveniment organizat de Comisia Europeana si Presedintia Lituaniana a Consiliului Uniunii Europene, care a reprezentant si punctul central al campaniei Saptamana europeana a IMM-urilor 2013.

Avand in vedere contextul initiativelor europene de promovare a cresterii economice, programul a inclus mai multe sesiuni, printre care:


Auditul progresului realizat de Uniunea Europeana privind incurajarea cresterii numarului de IMM-uri in Europa si aplicarii principiului "Gandeste mai intai la scara mica". Dl. Daniel Calleja, reprezentantul UE pentru IMM-uri, impreuna cu reprezentanti ai Parlamentului European si experti independenti au prezentat un bilant al progreselor inregistrate pana in prezent de catre UE si statele membre privind promovarea intreprinderilor si au identificat principalele provocari viitoare.

Marea dezbatere dintre doua echipe de experti privind modul in care pot fi incurajati intreprinzatorii de succes.

Forum-ul privind internationalizarea IMM-urilor, o sesiune interactiva, care a prezentat resursele disponibile pentru IMM-urile europene care doresc sa exporte atat in interiorul cat si in afara UE. Au fost prezentate bune practici si in paralel au avut loc sesiuni si ateliere de lucru pe temele urmatoare: accesul IMM-urilor la finantare, economia verde, imbunatatirea mediului de afaceri, intreprenoriatul responsabil si inclusiv, impactul tehnologiilor digitale, reglementarea inteligenta pentru IMM-uri, reducerea sarcinilor administrative pentru intreprinderi, promovarea spiritului antreprenorial si investitia in competente.

Cu acest prilej, s-au acordat si premiile Europene de promovare a intreprinderilor. In acest an, sute de proiecte au intrat in competitie, iar in urma selectiei nationale au fost promovate 53 de proiecte pentru competitia la nivel european.

In cadrul discutiilor, reprezentantii CE au prezentat mai multe actiuni viitoare, printre care trecerea de la principiul "Gandeste mai intai la scara mica" la "Actioneaza mai intai la scara mica", pregatirea unui nou Small Business Act, lansarea programului european StartUp Europa.

La finalul evenimentului, reprezentantii Comisiei Europene au prezentat prioritatile pentru mediul de afaceri pentru perioada viitoare si anume: imbunatatirea accesului la finantare, reducerea birocratiei, focalizarea pe inovare si dezvoltarea de competente, internationalizarea IMM-urilor si sustenabilitatea economiei.

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a fost reprezentat de dl. presedinte prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu, dl. vicepresedinte Florin Jianu, dra. Oana Dasca, coordonator national al campaniei SME WEEK si dra. Ana Bontea, Director Departament Juridic si Dialog Social.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016