Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Debitorii pot beneficia de anularea obligatiilor accesorii pana la data de 30 iunie 2022 (Ordinul 64/2022)

03-Mar-2022
5490
Debitorii pot beneficia de anularea obligatiilor accesorii pana la data de 30 iunie 2022 (Ordinul 64/2022)

Procedura privind anularea obligatiilor accesorii a fost modificata recent prin Ordinul 64/2022. Termenul limita a fost prelungit pana la data de 30 iunie 2022 pentru debitori.

Ordinul 64/2022 privind modificarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii in conformitate cu prevederile cap. II - Anularea unor obligatii accesorii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2021 a fost publicat in Monitorul Oficial nr.266 din 17 martie 2022.

Conform actului normativ, ANOFM acorda amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii Fisei de calcul/Deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 30 iunie 2022 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica AJOFM/AMOFM/CRFPA conform art. XIII alin. (1) din ordonanta de urgenta.

De la data emiterii deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, pentru obligatiile de plata accesorii care fac obiectul amanarii la plata nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 30 iunie 2022 inclusiv, dupa caz.

In situatia in care debitorul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2022 inclusiv, AJOFM/AMOFM/CRFPA emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 7 la prezenta procedura.

Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat AJOFM/AMOFM/ CRFPA, conform art. 3 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, conform modelului prevazut in anexa nr. 8 la prezenta procedura, depusa la registratura AJOFM/AMOFM/ CRFPA sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2022 inclusiv

In situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii in perioada cuprinsa intre data de 14 mai 2020 si data de 30 iunie 2022 inclusiv, ce pot face obiectul anularii, precum si in cazul accesoriilor incluse in ratele de esalonare cu termene de plata dupa data de 14 mai 2020, achitate odata cu plata ratei de esalonare, potrivit art. XVI alin. (2) din ordonanta de urgenta, se naste dreptul de restituire al debitorului, in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016