Astazi, pe 30 aprilie 2025, este ultima zi pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2024 in cazul ONG-urilor, iar un alt termen limita expira pe data de 2 iunie. In acest context, venim in sprijinul contribuabililor si oferim cateva clarificari, asa cum au fost explicate de reprezentantii Ministerului Finantelor, cu privire la semnarea bilanturilor.
Mentionam ca aceste explicatii au fost prezentate in cadrul unui eveniment dedicat, in contextul modificarilor aduse anul trecut Legii contabilitatii, modificari ce vizeaza in special responsabilitatea celor care intocmesc si semneaza situatiile financiare.
Este obligatoriu ca persoana care semneaza intocmirea situatiilor financiare sa fie angajata?
Una dintre modificarile legislative aduse Legii contabilitatii a clarificat faptul ca persoana desemnata sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare trebuie sa fie angajata legal in cadrul entitatii. Aceasta persoana poate fi director economic, contabil-sef sau o alta persoana imputernicita, dar, in orice caz, cu un raport juridic de munca valid.In lipsa unui astfel de angajat, intocmirea si semnarea bilanturilor se poate realiza prin colaborarea cu o firma de contabilitate sau un expert contabil autorizat, in baza unui contract de prestari servicii.
Poate un administrator care este si expert contabil sa semneze si intocmirea, si aprobarea situatiilor financiare?
Desi, in principiu, semnarea intocmirii si a aprobarii ar trebui sa fie realizata de persoane diferite pentru a asigura obiectivitatea informatiilor, legislatia actuala nu interzice ca, in practica, ambele semnaturi sa apartina aceleiasi persoane. Astfel, in cazul in care administratorul are si calitatea de expert contabil, el poate semna atat la intocmire, cat si la aprobare. Cu toate acestea, este de asteptat ca aceasta situatie sa faca obiectul unor viitoare clarificari sau completari legislative.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulVanzare imobil proprietate personala Care sunt obligatiile unei persoane fizice la vanzare unui imobil si/sau teren proprietate personala? La ce suma devine platitoare de TVA si in ce cota?citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulAchizitie intracomunitara de bunuri. Inregistrarea in scopuri de TVA in Germania Multumesc de raspuns. Acelasi tratament am considerat si eu ca se aplica. Dar am sunat la ANAF si raspunsul lor a fost ca trebuie sa ma inregistrez in scop de TVA in Germania. Ma...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulCheltuieli in interes personal efectuate cu cardul firmei Nu imi este foarte clar cum trebuie sa fac monografiile, deci suma cheltuita pe vacanta fac monografia 542= 5125 cu suma de 27440, primesc facturile de cazare le inregistrez cum 6?...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulSponsorizare fundatie O persoana fizica este actionar minoritar intr o societate pe actiuni. Aceeasi persoana fizica este si presedinte director intr-o Fundatie. Societatea doreste sa faca un contract...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulTratamentul fiscal si de TVA al sumelor colectate de organismele de gestiune colectiva: comision de administrare si impozit pe veniturile nerezidentilor Suntem un organism de gestiune colectiva a drepturilor de autor care colaboram cu organisme similare din intrega lume. Din sumele colectate pe teritoriul Romaniei retinem...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Poate un asociat care este expert contabil sa intocmeasca si sa semneze bilantul?
In prezent, simpla calitate de asociat si de expert contabil nu este suficienta pentru intocmirea si semnarea situatiilor financiare. Este necesara existenta unui act juridic care sa reglementeze colaborarea dintre asociat si societate, prin care acesta isi asuma formal responsabilitatea asupra intocmirii bilantului. Altfel spus, trebuie sa existe un angajament, fie un contract individual de munca, fie un contract de prestari servicii, pentru a respecta cerintele Legii contabilitatii.