Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Din 1 august ar putea creste salariile pentru anumite sectoare bugetare (Proiect Min. Muncii)

09-Aug-2022
1698
Din 1 august ar putea creste salariile pentru anumite sectoare bugetare (Proiect Min. Muncii)

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a pus recent in dezbatere publica Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative prin care este propusa majorarea salariilor angajatilor din anumite sectoare bugetare.

Astfel, incepand cu luna august 2022, cuantumul brut al salariilor de baza, soldelor de functie/salariilor de functie si indemnizatiilor de incadrare lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se majoreaza cu 1/4 din diferenta dintre salariul de baza, solda de functie/salariul de functie, indemnizatia de incadrare prevazut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2022 si cel din luna decembrie 2021.

Personalul din institutiile si/sau autoritatile publice nominalizat in echipele de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile, in baza legilor pentru ratificarea sau aprobarea acordurilor de imprumut adoptate de Parlamentul Romaniei si/sau in cadrul Mecanismului de redresare si rezilienta, beneficiaza de majorarea salariilor de baza, soldelor de functie/salariilor de functie, indemnizatiilor de incadrare cu pana la 50%, indiferent de numarul de proiecte in care este implicat.

Aceasta majorare se aplica proportional cu timpul efectiv alocat activitatilor pentru fiecare proiect.

Personalul prevazut la art.5 alin.(1) din O.U.G. nr.155/2020 privind unele masuri pentru elaborarea Planului national de redresare si rezilienta necesar Romaniei pentru accesarea de fonduri externe rambursabile si nerambursabile in cadrul Mecanismului de redresare si rezilienta, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de majorarea salariului de baza, soldei de functie/salariului de functie, indemnizatiei de incadrare cu pana la 50%.

Functionarii publici din serviciile publice deconcentrate ale institutiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor, Ministerului Sanatatii, Ministerului Educatiei, Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si din cadrul directiilor regionale si judetene de statistica beneficiaza, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de baza de 15%.

Conform Notei de fundamentare, criza generata de pandemia de COVID-19 a determinat la nivel national luarea unor masuri de natura sanitara si economica care au generat dezechilibre la nivelul indicatorilor macroeconomici, iar in lipsa unor masuri concrete si rapide s-ar vulnerabiliza si mai mult categoriile de persoane vizate de prezenta ordonanta de urgenta, prin diminuarea puterii de cumparare, cu impact semnificativ asupra standardelor de viata ale populatiei si prin amplificarea riscului de saracire extrema.

In acest sens, se propune adoptarea prezentului proiect de ordonanta de urgenta a Guvernului care prevede urmatoarele masuri :

1. Modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv :

-modificarea art.16, alin.(1) in sensul introducerii sintagmei “in baza legilor pentru ratificarea sau aprobarea acordurilor de imprumut adoptate de Parlamentul Romaniei si/sau in cadrul Mecanismului de redresare si rezilienta”;
-modificarea art.16, alin.(8), respectiv “Prevederile prezentului articol nu sunt aplicabile personalului care beneficiaza de prevederile art.17 alin.(1)-(21) si demnitarilor, cu exceptia functiilor de presedinte si vicepresedinte al consiliului judetean si primar si viceprimar”.
-totodata, modificarea art.16, alin.(105), respectiv “Conditiile de infiintare a posturilor in afara organigramei potrivit alin. (10) si criteriile pe baza carora se stabileste procentul de majorare salariala pentru persoanele care isi desfasoara activitatea in cadrul proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile sau in cadrul Mecanismului de redresare si rezilienta se realizeaza pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei si Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, care se aproba prin hotarare a Guvernului.”
-Introducerea unui nou alineat la art.17, care prevede urmatoarele :
Personalul prevazut la art.5 alin.(1) din O.U.G. nr.155/2020 privind unele masuri pentru elaborarea Planului national de redresare si rezilienta necesar Romaniei pentru accesarea de fonduri externe rambursabile si nerambursabile in cadrul Mecanismului de redresare si rezilienta, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de majorarea salariului de baza, soldei de functie/salariului de functie, indemnizatiei de incadrare cu pana la 50%.
-Art.17 alin.(3) si (5) se modifica, astfel :
(3) Majorarea prevazuta la alin. (1), (2) si (21) se acorda in baza criteriilor stabilite prin hotarare a Guvernului initiata de catre Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene;
(5) Majorarea salariului de baza, soldei de functie/salariului de functie, indemnizatiei de incadrare prevazuta la alin. (1), (2) si (21) se acorda numai in perioada cat persoana isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute la alin.(1), (2) si (21). Majorarea prevazuta la alin.(21) nu poate depasi, cumulata cu majorarile prevazute la alin.(1),(2) si (4), dupa caz, procentul maxim de 50% din salariul de baza, solda de functie/salariul de functie, indemnizatia de incadrare.
-La articolul 17, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, respectiv alin.(6) care prevede ca, majorarea prevazuta la art.16 alin.(1) nu poate depasi, cumulata cu majorarea prevazuta la alin.(4), procentul maxim de 50% din salariul de baza.
-Art.38 se completeaza cu un alineat nou astfel:
personalul din cadrul Institutului National de Statistica precum si din cadrul directiilor regionale si judetene de statistica beneficiaza, incepand cu luna august 2022, de salariile de baza prevazute de lege pentru anul 2022.
-Paragraful 2 de la Nota de la litera c) de la anexa nr. VIII, Capitolul I, litera A, punctul se completeaza, respectiv:
Salariul de baza de la nr. crt. 6 se aplica si functiei de sef birou – personal contractual din cadrul aparatului de lucru al Parlamentului, precum si functiei de consilier care exercita atributii de coordonator pe perioada determinata, stabilita prin hotarare a Biroului permanent al Senatului sau al Camerei Deputatilor, dupa caz.
-punctul 3 de la Nota din anexa nr.VIII, Capitolul I, litera A, punctul I se modifica, in sensul ca functionarii publici din cadrul aparatului Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, si din institutiile aflate in subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora sa beneficieze, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de baza de 15%.introducerea unui nou punct 4 4 la anexa nr. VIII, Capitolul I, litera A, punctul I, dupa punctul 43 de la Nota care mentioneaza ca, prevederile pct. 3 si 4 se aplica in mod corespunzator si personalului din cadrul Institutului National de Statistica
-punctul 2 de la Nota din anexa nr. VIII, Capitolul I, litera A, punctul II se modifica, in sensul ca, functionarii publici din serviciile publice deconcentrate ale institutiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor, Ministerului Sanatatii, Ministerului Educatiei, Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si din cadrul directiilor regionale si judetene de statistica beneficiaza, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de baza de 15%.
-introducerea unui nou punct 7 la anexa nr. VIII, Capitolul II, litera A, punctul I, dupa punctul 6 de la Nota care mentioneaza ca, prevederile pct. 3 si 4 se aplica in mod corespunzator si personalului din cadrul Institutului National de Statistica”.
-Nota din anexa nr. VIII, Capitolul II, litera A, punctul III, punctul 2 se modifica si prevede ca personalul contractual din serviciile publice deconcentrate ale institutiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din cadrul directiilor regionale si judetene de statistica sa beneficieze, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de baza de 15%.
-Nota de la anexa nr. VIII, Capitolul II, litera A, punctul I, punctul 3 se modifica in sensul ca Personalul contractual din cadrul aparatului Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si sa beneficieze, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de baza de 15%.

2. La Articolul I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1202 din 18 decembrie 2021, cu modificarile ulterioare, se introduc urmatoarele prevederi:

- acordarea, prin exceptie de la prevederile alin.(1), incepand cu luna august 2022, a unei patrimi din diferenta dintre salariul de baza prevazut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2022 si cel din luna decembrie 2021.,
- acordarea, incepand cu luna august 2022, pentru personalul nou incadrat, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, inclusiv pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte profesionale, in perioada ianuarie-iulie 2022, a unei patrimi din diferenta dintre salariul de baza prevazut de Legea-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2022 si cel din luna iulie 2022.

3. Aplicarea prevederilor articolelor I si II se va face cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate prin buget, pe fiecare ordonator principal de credite, cu respectarea art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.130/2021.

4. Legea nr. 7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 25 mai 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

Dupa articolul 58 se introduce un nou articol, cu urmatorul cuprins:

-Detasarea sau transferul functionarului public parlamentar se dispune doar in cadrul autoritatilor publice sau al institutiilor publice carora li se aplica prezenta lege.
Prin exceptie de la prevederile alin.(1), detasarea sau transferul se poate dispune de pe functia publica parlamentara si pe o functie publica generala, cu respectarea legislatiei aplicabile statutului functionarilor publici.
Dupa anexa se introduce o noua anexa, anexa nr. 2, avand cuprinsul prevazut in anexa la prezenta ordonanta de urgenta.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016