Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facilitati fiscale

26-Apr-2010
2744

Intrebare Pentru facilitate fiscala Ord. G. nr.13/23.02.2010 Ce fel de documentatie trebuie depusa si la care agentie?

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

beneficiaza si tu de consultanta personalizata .... click aici pentru detalii

Raspuns Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor si crearea de noi locuri de munca este una din masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Potrivit art. 77 din legea nr. 76/2002, stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

a) subventionarea locurilor de munca;

b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;

c) acordarea unor facilitati. Principala masura sociala a fost stabilita prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 13/23.02.2010 si vizeaza stimularea angajatorilor care incadreaza someri aflati in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca de cel putin 3 luni si ii mentin in activitate timp de 12 luni.

Astfel, pentru incadrarea persoanelor provenite din randul somerilor, angajatorii beneficiaza de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru o perioada de 6 luni.

Contributiile de asigurari sociale, in acceptiunea art. 2 alin. (3) din OUG 13/2010, cuprind contributiile datorate, potrivit legii, de angajatori, astfel cum sunt:

- contributia de asigurari sociale;

- contributia de asigurari pentru somaj;

- contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;

 contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;

 - contributia pentru asigurarile sociale de sanatate,

- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.

Angajatorii vor respecta urmatoarele conditii stabilite de actul normativ pentru acordarea scutirii de la plata contributiilor sociale datorate de angajatori:

 - locurile de munca vor fi nou-create;

- persoanele angajate pe aceste locuri de munca trebuie sa fi fost inregistrate in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca cu cel putin 3 luni anterioare stabilirii raporturilor de munca;

- persoanele incadrate sa fie mentinute in activitate pe o perioada de cel putin 12 luni;

- angajatorii sa nu fi avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii;

- angajatorii sa nu incadreze persoane pe locuri de munca devenite vacante, rezultate in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Angajatorii sunt obligati sa plateasca contributiile de asigurari sociale de care au fost scutiti daca nu indeplinesc o serie de conditii, astfel:

 in situatia in care raporturile de munca ale persoanelor incadrate inceteaza anterior perioadei de 12 luni, ca urmare a acordului partilor, in temeiul art. 55 lit. b) din Codul Muncii sau ca urmare a desfiintarii locului de munca ocupat de salariat prin concediere din motive care nu tin de persoana salariatului, in temeiul art. 65 din Codul Muncii;

- in situatia in care efectueaza si alte concedieri, pentru motive care nu tin de persoana salariatului, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a OUG nr. 13/2010 si data expirarii perioadei de 12 luni in care sunt obligati sa mentina in activitate persoanele angajate.

In lipsa unor precizari cu privire la procedura de aplicare a OUG nr.13/2010, si avand in vedere metodologiile deja existente pentru acordarea de facilitati angajatorilor in conditiile Legii nr. 76/2002, incercam sa venim in ajutorul dvs. orientandu-va catre urmatoarele etape, pe care unele dintre agentiile teritoriale de ocupare a fortelor de munca le aplica ca urmare a solicitarilor angajatorilor:

? Angajatorul va comunice ?Situatia locurilor de munca vacante? prevazuta in anexa 1 la HG nr. 174/2002 pentru aplicarea Legii 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.

In temeiul art. 3 din HG 174/2002, prin locuri de munca vacante se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create, anexa 1 mentionata cuprinzand si situatia locurilor de munca nou-create.

Angajatorii vor mentiona pe document scopul depunerii, respectiv pentru a beneficia de prevederile OUG nr. 13/2010.

 ? La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze persoane in conditiile OUG nr. 13/2010, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor trebui sa prezinte liste cu persoane care se incadreaza in criteriile impuse de actul normativ.

? In masura in care este identificata o persoana care sa indeplineasca criteriile solicitate pentru ocuparea locului de munca nou-creat si impuse de OUG nr. 13/2010, agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca ar trebui sa emita un document din care sa reiasa faptul ca pesoana este in evidenta agentiei de cel putin 3 luni, document care se va prezenta angajatorului.

Aceste document se poate concretiza intr-o dispozitie de repartizare insotita de o adeverinta din care sa reiasa vechimea in evidentele agentiei.

? Persoana angajata va avea obligatia ulterior de a prezenta agentiei ?instiintarea emisa de angajator privind incadrarea in munca?, document care se completeaza de catre angajator.

Angajatorul va depune la agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca o copie a contractul individual de munca, inregistrat la ITM, precum si o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca locul de munca este fi nou-create, ca nu au avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii, si ca locurile de munca nu a devenit vacant in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facilitati fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"