Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facilitati fiscale

26-Apr-2010
3223

Intrebare Pentru facilitate fiscala Ord. G. nr.13/23.02.2010 Ce fel de documentatie trebuie depusa si la care agentie?

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

beneficiaza si tu de consultanta personalizata .... click aici pentru detalii

Raspuns Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor si crearea de noi locuri de munca este una din masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.

Potrivit art. 77 din legea nr. 76/2002, stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

a) subventionarea locurilor de munca;

b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;

c) acordarea unor facilitati. Principala masura sociala a fost stabilita prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 13/23.02.2010 si vizeaza stimularea angajatorilor care incadreaza someri aflati in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca de cel putin 3 luni si ii mentin in activitate timp de 12 luni.

Astfel, pentru incadrarea persoanelor provenite din randul somerilor, angajatorii beneficiaza de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru o perioada de 6 luni.

Contributiile de asigurari sociale, in acceptiunea art. 2 alin. (3) din OUG 13/2010, cuprind contributiile datorate, potrivit legii, de angajatori, astfel cum sunt:

- contributia de asigurari sociale;

- contributia de asigurari pentru somaj;

- contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;

 contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;

 - contributia pentru asigurarile sociale de sanatate,

- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.

Angajatorii vor respecta urmatoarele conditii stabilite de actul normativ pentru acordarea scutirii de la plata contributiilor sociale datorate de angajatori:

 - locurile de munca vor fi nou-create;

- persoanele angajate pe aceste locuri de munca trebuie sa fi fost inregistrate in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca cu cel putin 3 luni anterioare stabilirii raporturilor de munca;

- persoanele incadrate sa fie mentinute in activitate pe o perioada de cel putin 12 luni;

- angajatorii sa nu fi avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii;

- angajatorii sa nu incadreze persoane pe locuri de munca devenite vacante, rezultate in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Angajatorii sunt obligati sa plateasca contributiile de asigurari sociale de care au fost scutiti daca nu indeplinesc o serie de conditii, astfel:

 in situatia in care raporturile de munca ale persoanelor incadrate inceteaza anterior perioadei de 12 luni, ca urmare a acordului partilor, in temeiul art. 55 lit. b) din Codul Muncii sau ca urmare a desfiintarii locului de munca ocupat de salariat prin concediere din motive care nu tin de persoana salariatului, in temeiul art. 65 din Codul Muncii;

- in situatia in care efectueaza si alte concedieri, pentru motive care nu tin de persoana salariatului, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a OUG nr. 13/2010 si data expirarii perioadei de 12 luni in care sunt obligati sa mentina in activitate persoanele angajate.

In lipsa unor precizari cu privire la procedura de aplicare a OUG nr.13/2010, si avand in vedere metodologiile deja existente pentru acordarea de facilitati angajatorilor in conditiile Legii nr. 76/2002, incercam sa venim in ajutorul dvs. orientandu-va catre urmatoarele etape, pe care unele dintre agentiile teritoriale de ocupare a fortelor de munca le aplica ca urmare a solicitarilor angajatorilor:

? Angajatorul va comunice ?Situatia locurilor de munca vacante? prevazuta in anexa 1 la HG nr. 174/2002 pentru aplicarea Legii 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.

In temeiul art. 3 din HG 174/2002, prin locuri de munca vacante se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create, anexa 1 mentionata cuprinzand si situatia locurilor de munca nou-create.

Angajatorii vor mentiona pe document scopul depunerii, respectiv pentru a beneficia de prevederile OUG nr. 13/2010.

 ? La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze persoane in conditiile OUG nr. 13/2010, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor trebui sa prezinte liste cu persoane care se incadreaza in criteriile impuse de actul normativ.

? In masura in care este identificata o persoana care sa indeplineasca criteriile solicitate pentru ocuparea locului de munca nou-creat si impuse de OUG nr. 13/2010, agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca ar trebui sa emita un document din care sa reiasa faptul ca pesoana este in evidenta agentiei de cel putin 3 luni, document care se va prezenta angajatorului.

Aceste document se poate concretiza intr-o dispozitie de repartizare insotita de o adeverinta din care sa reiasa vechimea in evidentele agentiei.

? Persoana angajata va avea obligatia ulterior de a prezenta agentiei ?instiintarea emisa de angajator privind incadrarea in munca?, document care se completeaza de catre angajator.

Angajatorul va depune la agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca o copie a contractul individual de munca, inregistrat la ITM, precum si o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca locul de munca este fi nou-create, ca nu au avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii, si ca locurile de munca nu a devenit vacant in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facilitati fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Pensionarii nu vor mai putea acumula pensia cu salariul de stat (proiect MMPS)
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale este in plin proces de elaborare a unui proiect de act normativ care prevede interzicerea cumulului pensiei cu salariul de la stat, anunta ministrul Violeta Alexandru. "Se lucreaza la un proiect de lege in cadrul echipei mele la Ministerul Muncii, am facut o prima lectura a unei variante pe care echipa mi-a prezentat-o, urmeaza sa o finalizam pe masura ce colectam toate informatiile legate de persoanele carora li s-ar aplica o asemenea prevedere. In foarte...» citeste mai departe aici

  • Cele mai importante obligatii ale contabililor, pana la finalul anului 2019
    • Contabilii mai au la dispozitie doar 8 zile lucratoare, pana pe 20 decembrie - data limita pentru depunerea declaratiilor, timp in care au de indeplinit o multime de obligatii fiscale. Cu ajutorul colegilor nostri, am intocmit o lista cu lucrurile pe care contabilii le au de facut pana la finalul anului 2019. Asadar, acestia trebuie sa: Verifice daca firma este in situatia de a colecta TVA la sponsorizarile in bunuri - daca firma este platitoare de TVA; Reevalueze imobilizarile – daca...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii afla de la specialistii ANAF constatarile inspectiilor fiscale desfasurate pana acum
    • In luna decembrie a.c. si in ianuarie 2020, specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor prezenta contribuabililor constatarile Agentiei selectate ca urmare a inspectiilor fiscale desfasurate. “Agentia Nationala de Administrare Fiscala organizeaza, in perioada decembrie 2019 - ianuarie 2020, sesiuni de asistenta a contribuabililor si a reprezentantilor acestora, in cadrul carora vor fi prezentate constatari ANAF selectate ca urmare a inspectiilor fiscale...» citeste mai departe aici

  • Cand poate opta un PFA pentru schimbarea modului de impozitare?
    • "Un PFA infiintat in anul 2009 declara de la infiintare si pana in prezent veniturile in sistem real. Avand un cod caen care se regaseste la norma de venit, doreste sa schimbe modul de impozitare din sistem real la norma de venit. Cand poate face aceasta optiune? Se mai poate modifica declaratia unica depusa pentru anul 2018?" Raspunsul specialistului Potrivit art. 69 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul PFA care realizeaza venituri din activitati independente in mod individual, venitul net...» citeste mai departe aici

  • INFORMARE ANOFM privind anularea creantelor fiscale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza debitorii, fie ca sunt persoane fizice sau juridice, despre posibilitatea de a a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit Ordonantei Guvernului nr.6/2019. Conditia este ca achitarea creantelor principale sa fie facuta pana la data de 15.12.2019. “Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr.6/2019 si a Ordinului Presedintelui ANOFM nr.728/2019, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    • Prin O.A.N.A.F. nr. 3.008/2019 publicat in M.Of. nr. 945 din data de 26.11.2019 au fost aduse modificari si completari procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, precum si modelului acestui formular si al cererii de eliberare. Noile prevederi vor intra in vigoare la data de 26 decembrie 2019 si se va aplica si cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscala, aflate in curs de solutionare la aceasta data. Principalele modificari si completari vizeaza: Modalitatile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016